  • 1. Data: 2009-03-02 16:30:25
    Temat: [DVB-T] Ponieważ wszystkie portale branżowe śpią...
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Pozwolę sobie w tym miejscu poinformować, że KRRiT *ogłosiła* informację
    o wprowadzaniu nadawania DVB-T.
    Pierwszy etap - do 30 września 2009 - Zielona Góra, Żagań, Warszawa,
    Poznań oraz "w miarę możliwości" Rzeszów i Wisła. Ostatnie nadajniki
    mają ruszyć przed 31 lipca 2011, a definitywne wyłaczenie analoga do 31
    lipca 2013.

    Więcej:
    http://www.krrit.gov.pl/bip/Portals/0/koncesje/oglos
    zenia/ogloszenia_mp/og_090227_mux1.pdf

    M.

    PS. Tamże określono, że nadawanie ma się odbywać z wykorzystaniem H.264/AVC

  • 2. Data: 2009-03-02 19:56:42
    Od: "Wolvier" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    zenia/ogloszenia_mp/og_090227_mux1.pdf

    > M.
    >
    > PS. Tamże określono, że nadawanie ma się odbywać z wykorzystaniem

    Ty śpisz m.in. było tu
    http://satkurier.pl/news/44881/harmonogram-cyfryzacj
    i-w-polsce.html

    ale jak to się ma do rzeczywistości to mhmm, ostatnio UKE się wypowiadało że
    to jednak może nie być MPEG-4
    a z kolei harmonogram też dziwacznie bo dzisiaj trąbią że testy w Krk
    przenoszą na Chorągwice z Krzemionek, czyli to jest Polska właśnie....

  • 3. Data: 2009-03-02 20:18:50
    Od: "pitpull" <pitpull@pitpul..com>

    Wolvier wrote:

> [...]
    > a z kolei harmonogram też dziwacznie bo dzisiaj trąbią że testy w Krk
    > przenoszą na Chorągwice z Krzemionek, czyli to jest Polska właśnie....

    Ooooo gdzie trąbią ? Z jaką mocą ?
    Może by u mnie zadziałało jak by na okolicach 30go kanału było...
    Tylko jak sprawdzić zanim sie kupi ...

    pitpull

  • 4. Data: 2009-03-02 20:24:03
    Od: "Wolvier" <w...@p...onet.pl>

    > Ooooo gdzie trąbią ? Z jaką mocą ?
    > Może by u mnie zadziałało jak by na okolicach 30go kanału było...
    > Tylko jak sprawdzić zanim sie kupi ...
    >
    > pitpull

    Tutaj http://media2.pl/media/48069-wieksza-moc-testow-dvb-
    t.html
    ale to pewno trzebabyło się udać do tej mapki zasięgu dvb-t które zawsze
    zapominam adres ;/
    Ale skoro już leci z Chorągwicy to postęp jest.

  • 5. Data: 2009-03-02 20:48:35
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Wolvier wrote:

    zenia/ogloszenia_mp/og_090227_mux1.pdf

    > Ty śpisz m.in. było tu
    > http://satkurier.pl/news/44881/harmonogram-cyfryzacj
    i-w-polsce.html

    Inny harmonogram, inna liczba etapów włączania i wyłączania.

    > ale jak to się ma do rzeczywistości to mhmm, ostatnio UKE się wypowiadało że
    > to jednak może nie być MPEG-4

    Ministerstwo nie nadążą z pracami nad rozporządzeniem, którego pierwszy
    projekt widziałem chyba ze 4 lata temu... Może więcej?

    > a z kolei harmonogram też dziwacznie bo dzisiaj trąbią że testy w Krk
    > przenoszą na Chorągwice z Krzemionek, czyli to jest Polska właśnie....

    Testy naświetlania dla miasta, pewnie żeby nie powtórzyć błędu Warszawy
    i Raszyna.

    M.

  • 6. Data: 2009-03-03 09:17:57
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:goh1j2$vbd$1@news.onet.pl...
> [...]
    > ruszyć przed 31 lipca 2011, a definitywne wyłaczenie analoga do 31 lipca

    urzedy w Polsce sa za slabe i dzialaja pod dyktando biznesu wiec watpie by
    do cyfryzacji w tym roku doszlo odpowiednie dzialania blokujace beda
    podejmowane a urzedy nie beda mogly sobie z tym poradzic. obym byl zlym
    prorokiem ale realia sa niestety takie...

  • 7. Data: 2009-03-03 13:43:18
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    news.neostrada.pl
    użytkownik *Wolvier* napisał(a):

    > ostatnio UKE się wypowiadało
    > że to jednak może nie być MPEG-4

    Już widzę irytację producentów sprzętu, którzy mogą, ale nie wiedzą co mają
    produkować :D żeby nie było za łatwo to może jeszcze jakieś trzecie
    rozwiązanie (jakie?) zamiast MPEG-2 czy MPEG-4?

    --
    Big Jack
    //////

  • 8. Data: 2009-03-03 18:24:24
    Od: eManitou <e-Manitou@_gazeta.pl>

    Wolvier pisze:

    > ale jak to się ma do rzeczywistości to mhmm, ostatnio UKE się wypowiadało że
    > to jednak może nie być MPEG-4

    Pewnie jakiś producent sprzętu stara się przekonać urząd (argumentacja
    wiadoma), że jego jest lepsze.
    Ja już zmęczyłem się czekaniem i kupiłem Soniaka, który obsługuje
    zarówno MPEG-2 jak i MPEG-4 i mam nadzieję, że trafię. Przekaz testowy z
    PKiN jak na radzie działa idealnie.

    --

    "Bóg ukarał go i oddał w ręce kobiety. "
    ~ Księga Judyty

  • 9. Data: 2009-03-04 07:45:56
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > ...definitywne wyłaczenie analoga do 31 lipca 2013.

    DVB ok, niech sobie będzie. Ale wyłączanie przekazu analogowego uważam za
    czyste sk....stwo. Już widzę te kolejki dziadków emerytów stojących w
    kolejkach po nowe LCD czy plazmy... Skończy się na tym, że ci, których nie
    stać na kupno nowego telewizora (tylko proszę bez głupawych komentarzy, sam
    znam parę osób dla których przekroczenie budżetu miesięcznego o 50 zł to
    tragedia) zorganizują pikietę pod KRRiT i będzie zadyma :-). Gadanie że
    okres życia telewizora to kilka lat jest czystą demagogią. Jak wyłączą
    analog to nagle sporo ludzi doceni zalety kablówek, w który przekaz nadal
    będzie analogowy...

  • 10. Data: 2009-03-04 08:09:12
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > okres życia telewizora to kilka lat jest czystą demagogią. Jak wyłączą
    > analog to nagle sporo ludzi doceni zalety kablówek, w który przekaz nadal

    1.Nie trzeba kupowac telewizora wystarczy set-top-box ktory bedzie tani.
    2. Kablowki tez beda musialy sie zcyfryzowac nie beda w archaicznej technice
    na lata.