  • 1. Data: 2010-04-01 18:44:50
    Temat: DX11 czy Cuda?
    Od: solar <s...@o...pl>

    Mam zamiar zmienić swojego Sapphire 4870 ma nowszą. Ponieważ przesiadłem
    się na Win7, myślałem o 5870, żeby skorzystać z DX11. Ale ostatnio
    większość gier ma logo Nvidia i korzysta z Cuda...
    I zacząłem się zastanawiać: DX11 czy Cuda. Jest gdzieś w sieci np.
    jakieś porównanie fizyki korzystającej z Cuda na Nvidii i PhysX na Ati?

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Zarodek męski staje się człowiekiem po 40 dniach, żeński po 80."

  • 2. Data: 2010-04-01 19:38:07
    Temat: Re: DX11 czy Cuda?
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "solar" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > I zacząłem się zastanawiać: DX11 czy Cuda. Jest gdzieś w sieci np. jakieś
    > porównanie fizyki korzystającej z Cuda na Nvidii i PhysX na Ati?

    1. googla wylaczyli?
    2. dla ATI odpowiednik CUDA to STREAM (http://www.amd.com/stream)
    3. CUDA i STREAM są przestarzałe i zostaną wyparte przez OpenCL
    (http://pl.wikipedia.org/wiki/OpenCL)
    4. NTG - wymień zasilacz :P

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 3. Data: 2010-04-01 20:09:12
    Od: solar <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-01 21:38, Mikołaj Tutak pisze:

> [...]
    > 2. dla ATI odpowiednik CUDA to STREAM (http://www.amd.com/stream)
    > 3. CUDA i STREAM są przestarzałe i zostaną wyparte przez OpenCL

    2. i 3. to sama teoria, 4. - dlaczego? Pytanie o grafę to NTG? :)
    Mnie bardziej chodziło o praktykę - czy fizyka na Nvidii faktycznie
    "wygląda" lepiej niż na Ati? Czy to można gdzieś porównań naocznie?

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424

    "Brak więc geniuszów u kobiet jest widać właściwością ich natury"
    ks. Michał Klepacz

  • 4. Data: 2010-04-02 06:07:04
    Od: "Jacek Rogalewicz" <j...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:hp2sr2$i4p$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > 2. dla ATI odpowiednik CUDA to STREAM (http://www.amd.com/stream)

    Tak, ale czy programy ktorych juz jest wiele, wykorzystujace wspomaganie
    CUDA (np przy kompresji H.264 ale tez wiele innych chocby lamacze hasel)
    beda potrafily wykorzystac STREAM - bo chyba nie?

    pzdr.
    /JR

  • 5. Data: 2010-04-02 06:16:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek Rogalewicz napisał(a):

    > Tak, ale czy programy ktorych juz jest wiele, wykorzystujace wspomaganie
    > CUDA (np przy kompresji H.264 ale tez wiele innych chocby lamacze hasel)
    > beda potrafily wykorzystac STREAM - bo chyba nie?

    Hmm... A jak czesto kompresujesz h.264 albo lamiesz hasla uzywajac
    takiego konkretnego oprogramowania ze wsparciem dla CUDA?

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 6. Data: 2010-04-02 07:28:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia 2 Apr 2010 08:16:44 +0200, januszek napisał(a):

    > Hmm... A jak czesto kompresujesz h.264 albo lamiesz hasla uzywajac
    > takiego konkretnego oprogramowania ze wsparciem dla CUDA?

    Ale są tacy co nabijają punkty w Seti&Home :)
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2010-04-02 08:23:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Ale są tacy co nabijają punkty w Seti&Home :)

    Hehe, a nie ma do tego klienta obslugującego ATI STREAM? ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 8. Data: 2010-04-02 08:26:13
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    W dniu 2010-04-01 20:44, solar pisze:
> [...]
    > I zacząłem się zastanawiać: DX11 czy Cuda. Jest gdzieś w sieci np.
    > jakieś porównanie fizyki korzystającej z Cuda na Nvidii i PhysX na Ati?

    Chyba ciężko o takie porównanie. O ile mi wiadomo "coś" wykorzystuje
    CUDA w grach, o tyle STREAM to chyba ciężko... ATi mocno z tym w lesie jest.

    Pozdr,
    Tomek

  • 9. Data: 2010-04-02 08:31:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomek Głowacki napisał(a):

    > Chyba ciężko o takie porównanie. O ile mi wiadomo "coś" wykorzystuje
    > CUDA w grach, o tyle STREAM to chyba ciężko... ATi mocno z tym w lesie jest.

    A to "coś" to konkretnie jest co?

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 10. Data: 2010-04-02 10:10:11
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 01-04-2010 o 21:44 solar napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > I zacząłem się zastanawiać: DX11 czy Cuda. Jest gdzieś w sieci np.
    > jakieś porównanie fizyki korzystającej z Cuda na Nvidii i PhysX na Ati?

    Nie patrz na logo, ani na jakieś Cuda. Bierz kartę, która Ci najlepiej
    odpowiada.
    CUDA to technologia. Dopiero na nią pisze się programy. Dla gracza
    z "CUDA' może przydać się jedynie PhysX, który poprawia fizykę w grach.
    Jednak ATI również posiada swój odpowiednik takiego PhysXa - jest to
    Havok. Nie można porównać efektów fizyki w grach, ponieważ są one pisane
    na jedno lub na drugie. Jednak moim zdaniem i graczy których znam, lepiej
    udało się to .. ATI. Do tego ATI zajęło się standardem, który wykorzystują
    wszyscy, czyli OpenCL.
    Gry na Havoka: http://www.havok.com/index.php?page=available-games
    Gry na PhysXa: http://www.nzone.com/object/nzone_physxgames_all.htm

    WiesłaW