  • 1. Data: 2016-06-06 13:58:30
    Temat: Dane na temat degradacji akumulatorów w samochodach Tesli
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    https://steinbuch.wordpress.com/2015/01/24/tesla-mod
    el-s-battery-degradation-data/

    Dla mnie te wykresy uspokajają, bo myślałem że jak
    w laptopie, bateria po roku-dwu nadaje się do wyrzucenia.

  • 2. Data: 2016-06-06 14:47:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kupiles juz Tesle czy tylko wykresami sie podniecasz?

  • 3. Data: 2016-06-06 14:47:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kupiles juz Tesle czy tylko wykresami sie podniecasz?

  • 4. Data: 2016-06-06 18:39:59
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-06-06 o 13:58, Pszemol pisze:
    > https://steinbuch.wordpress.com/2015/01/24/tesla-mod
    el-s-battery-degradation-data/

    > Dla mnie te wykresy uspokajają, bo myślałem że jak
    > w laptopie, bateria po roku-dwu nadaje się do wyrzucenia.
    W laptopie jest notorycznie przeładowywana i przegrzewana,
    zauważ że w tel czy smartfonach wytrzymują znacznie dłużej.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 5. Data: 2016-06-06 21:08:45
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Kupiles juz Tesle czy tylko wykresami sie podniecasz?

    Ja sobie zęby ostrzę na model 3, tego jeszcze nie sprzedają Zenek. Model S
    a tymbardziej model X jest ciut powyżej mojego budżetu.

  • 6. Data: 2016-06-06 21:08:46
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    janusz_k <J...@o...pl> wrote:
    el-s-battery-degradation-data/

    > W laptopie jest notorycznie przeładowywana i przegrzewana,
    > zauważ że w tel czy smartfonach wytrzymują znacznie dłużej.

    Fakt...

  • 7. Data: 2016-06-12 16:25:14
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-06-06 16:39, janusz_k <J...@o...pl> wrote:
    el-s-battery-degradation-data/

    > W laptopie jest notorycznie przeładowywana i przegrzewana,
    > zauważ że w tel czy smartfonach wytrzymują znacznie dłużej.

    W porządnych laptopach to jednak są kontrolery ładowania które dbają o
    to żeby nie doładowywać baterii która miała 95% w momencie podłączenia
    prądu, dostosować tempo ładowania do temperatury itp. I to od kilkunastu
    co najmniej lat.

  • 8. Data: 2016-06-12 17:05:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-06-06 13:58, Pszemol wrote:
    > Dla mnie te wykresy uspokajają, bo myślałem że jak
    > w laptopie

    Bo jest jak w laptopie:

    https://www.quora.com/Why-does-Tesla-use-18650-batte
    ry-cells
    https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/pics-info-in
    side-the-battery-pack.34934/
    http://powercartel.com/2015/03/used-tesla-444-cell-6
    s74p-modules-for-sale/

    Może tylko odrobine lepsze niż badziewie wsadzane w lowendowe laptopy.
    Czekam na jakś inicjatywę lokalną typu "regeneracja Tesli i skup baterii
    od laptopów".

  • 9. Data: 2016-06-12 17:10:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Jun 2016 17:05:04 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    s74p-modules-for-sale/

    > Może tylko odrobine lepsze niż badziewie wsadzane w lowendowe laptopy.

    Tesla buduje wlasna fabryke baterii. To teraz moze byc inaczej.

    J.

  • 10. Data: 2016-06-12 17:32:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-06-12 17:10, J.F. wrote:
    > Tesla buduje wlasna fabryke baterii. To teraz moze byc inaczej.

    Ale czy zrezygunją z 18650? Z jednej strony marnuje sie miejsce przy
    cylindrycznych bateriach, z drugiej pozwala to na jakieś chłodzenie.