    From: "Mariusz W." <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Dawne numery AUS i alarmowe (9xx)
    Date: Thu, 16 Feb 2012 16:58:59 -0800 (PST)

    Witam!

    Zainteresowałem się dawnymi numerami abonenckich usług specjalnych.
    Niestety w starych książkach telefonicznych nie znalazłem wszystkich,
    pewnie dlatego że mam tylko z mojej strefy. Dlatego przejrzałem trochę
    archiwalnych stron.

    W każdym bądź razie, czy ktoś mógłby przejrzeć poniższą listę i podać
    brakujące numery, ewentualnie skorygować błędy? Interesują mnie
    wszystkie dawne trzycyfrowe numery z zakresu 900-999.

    Co mnie zdziwiło, jednakowe numery mają
    921 - nadawanie telegramów teleksem / prognoza pogody
    933 - informacja autobusowa / odjazdy pociągów 0:00-8:00
    955 - poczta głosowa / informacja paszportowa
    Czy ktoś mógłby to wyjaśnić?

    A oto pełna lista:
    900 - zamawianie rozmów międzymiastowych
    904 - nadawanie telegramów przez telefaks
    905 - nadawanie telegramów przez telefon
    909 - zamawianie rozmów ... ?
    910 - informacja komunikacji miejskiej
    911 - biuro numerów miejskich
    912 - biuro numerów miejscowych
    913 - biuro numerów zamiejscowych
    914 - interwencyjne biuro napraw
    917 - biuro zleceń - budzenie/przypominanie/zlecanie
    918 - zgłaszanie uszkodzeń teleksów
    919 - taxi (miejskie przedsiębiorstwa taksówkowe)
    920 - porady kulinarne
    921 - prognoza pogody
    921 - nadawanie telegramów teleksem
    922 - wyniki gier liczbowych (LOTTO)
    923 - wyniki sportowe
    925 - program stacji telewizyjnych i radiowych
    926 - zegarynka
    927 - horoskop
    928 - bajki i opowiadania
    929 - repertuar kin, teatrów i filharmonii
    930 - informacja o numerach kierunkowych międzynarodowych
    933 - informacja autobusowa
    933 - odjazdy pociągów 0:00-8:00
    934 - odjazdy pociągów 8:00-16:00
    935 - odjazdy pociągów 16:00-24:00
    936 - informacja kolejowa
    939 - informacja turystyczna
    950 - informacje o numerach kierunkowych
    952 - informacja lotnicza
    953 - rezerwacja lotnicza
    955 - poczta głosowa
    955 - informacja paszportowa
    956 - informacja o rachunkach telefonicznych
    958 - informacja o AIDS
    959 - informacja o zatrudnieniu / handlowo-usługowa
    965 - dyżurny techniczny miasta
    971 - przywoływanie pagerów
    973 - stan dróg
    975 - zamawianie rozmów radiotelefonicznych
    980 - zgłaszanie uszkodzeń aparatów publicznych

    981 - pomoc drogowa
    982 - pogotowie dźwigowe
    983 - pogotowie weterynaryjne
    984 - pogotowie rzeczne
    985 - ratownictwo wodne i górskie
    986 - straż miejska
    987 - centrum zarządzania kryzysowego
    988 - telefon zaufania
    991 - pogotowie energetyczne
    992 - pogotowie gazowe
    993 - pogotowie ciepłownicze
    994 - pogotowie wodociągowo-kanalizacyjne
    995 - pogotowie komunikacyjne
    996 - centrum antyterrorystyczne
    997 - policja
    998 - straż pożarna
    999 - pogotowie ratunkowe

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi
    Mariusz W.