  • 1. Data: 2012-11-20 02:47:43
    Temat: Dell Vostro 3350 - pytania i opinie
    Od: neo <d...@y...pl>

    Witam,

    Dzisiaj odebrałem od kuriera Dellik Vostro 3350, i3, RAM8G, HDD320G,
    13'3. Kupiłem do czytania książek i do jakiegoś prostego
    programowania.

    Obudowa ładna itd, ale spory hałas. Cztery procki 2.4GHz robią swoje.
    Jak daję im spokój wentylator ucisza się, HDD pracuje w miarę cicho.

    Mogę to oddać, ale się zastanawiam. Czy jest JAKIKOLWIEK sposób na
    zmniejszenie tego hałasu? Np. odłączenie dwóch procków? Coś innego?
    Czy ten hałas na dłuższą metę bardzo przeszkadza przy większej ilości
    spędzonych przy pracy godzin? Do tej pory miałem do przenoszenia
    malutkiego Dellika z ekranem 10' i był cichszy oczywiście, a przede
    wszystkim lżejszy (no ale oczywiście to taki mały żółwik :)

    Wyjąłem baterię, jest trochę lżej (czytam dużo i najczęściej w pozycji
    leżącej). Czy mam prawo wyjąć CD-ROMa bez utraty gwarancji? Za
    uprzejmym pozwoleniem, czy są jakieś specjalne atrapy to wkładania do
    ewentualnie pustych slotów na baterię i CD-ROMa, gdyby chciał, żeby
    się tam nie kurzyło?

    Jeżeli się nie zdecyduję, chyba dołożę jednak kasę i kupię ultrabooka
    DELL XP-13. Czy ktoś zna ten sprzęt? Czy ultrabook będzie tak głośny
    jak Vostro, czy dużo cichszy? Generalnie, twardziel jest tam na SDD,
    chodzi mi bardziej o cichość chłodzenia procków.

    Dziękuję bardzo za cierpliwość i pozdrawiam serdecznie,

    Piotrek

  • 2. Data: 2012-11-20 12:53:58
    Temat: Re: Dell Vostro 3350 - pytania i opinie
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-11-20 02:47, Użytkownik neo napisał:

    > Dzisiaj odebrałem od kuriera Dellik Vostro 3350, i3, RAM8G, HDD320G,
    > 13'3. Kupiłem do czytania książek i do jakiegoś prostego
    > programowania.

    Do czytanie książek specjalizowany czytnik lub tablet jeśli w
    książkach są mapy, ilustracje czy zdjęcia.

> [...]
    > malutkiego Dellika z ekranem 10' i był cichszy oczywiście, a przede
    > wszystkim lżejszy (no ale oczywiście to taki mały żółwik :)

    Nie chcę cię martwić ale masz tam tylko jeden procesor.

> [...]
    > jak Vostro, czy dużo cichszy? Generalnie, twardziel jest tam na SDD,
    > chodzi mi bardziej o cichość chłodzenia procków.

    Radził bym jednak czytnik eboków lub tablet do czytania (małe, lekkie,
    ciche, można używać w łóżku czy wannie) a Dela zostawić do "prostego
    programowania" przy biurku i włączonym radioodbiorniku.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-11-20 13:32:10
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "neo" <d...@y...pl> schrieb im Newsbeitrag
    z.googlegroups.com...
    Witam,

    >Dzisiaj odebrałem od kuriera Dellik Vostro 3350, i3, RAM8G, HDD320G,
    >13'3. Kupiłem do czytania książek i do jakiegoś prostego
    >programowania.

    To mniej więcej tak, jakbyś kupił młot pneumatyczny do wbijania gwózdka pod
    obrazek.

    Ja do czytania ksiażek mam Sony PRS-505, do kolorowych PDF-ów Asusa
    Transformera T300. Asusek jest wspaniały do czytania i oglądania filmów na
    leżąco - podpinasz klawiaturę stawiasz na boku i leżąc czytasz lub oglądasz
    nie nadwyrężając karku. A do programowania (mimo, że nie programuję) kompek
    stacjonarny, z którego to piszę.

  • 4. Data: 2012-11-20 16:32:40
    Od: neo <d...@y...pl>

    RadoslawF wrote:
    > Dnia 2012-11-20 02:47, U ytkownik neo napisa :

    > Do czytanie ksi ek specjalizowany czytnik lub tablet je li w
    > ksi kach s mapy, ilustracje czy zdj cia.

    Wiem, dziękuję. Zdecydowałbym się na tableta, gdyby nie to, że
    potrzebuję tak ze 100GB podręcznych danych. To i tak mało, co jakiś
    czas muszę robić backup na stacjonarny (gdzie mam 2,5T) i do tego
    sprzątać. Takie czasy, sporo różnych rzeczy się przewala, mnóstwo
    chciałoby się zatrzymać, ale na razie nie da rady.

    > Nie chc ci martwi ale masz tam tylko jeden procesor.

    Rozumiem. Technicznie nie jestem za mocny. Przylukałem w zakładce
    system w windzie, że wiszą cztery procki na liście, myślałem, że
    cztery rdzenie.

    Ok, rozumiem, czy to będzie buczeć :(

    Dziękuję i pozdrawiam,

    Piotrek

  • 5. Data: 2012-11-20 16:39:44
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 20 Lis, 13:32, "Andy Niwinski" <a...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Witam,

    > To mniej więcej tak, jakbyś kupił młot pneumatyczny do wbijania gwózdka pod

    No tak. Przepraszam, nie wspomniałem, że przewalam też sporo
    materiałów wideo i różnych śmieci muszę mieć pod ręką ok. 100GB. Poza
    tym, mój delik już nie ciągnie niektórych konwersji, a nawet stronki
    internetowe niektóry już naprawdę wolno działają. Wg ocen, ten nowy
    Dellik to jeden z dzisiejższych żółwików. No ale nie wiem jak
    dokładnie jest, nie siedzę w tym.

> [...]
    > nie nadwyrężając karku. A do programowania (mimo, że nie programuję) kompek

    Ja aż tak dużo nie programuję, bardziej dla siebie, na profesjonalizm
    nawet bym się nie nadawał. Chodzi mi o to, żeby mieć wszystko w jednym
    i zawsze pod ręką. Potrzebuję do tego ok. 100G twardziela. Stacjonarny
    mam i7 z bajerami, ale to do jakiś większych akcji i gromadzenia
    danych. Problem w tym, że nie zawsze daję radę wysiedzieć więcej
    godzin. Czasami trzeba przejść do horyzontu :)

    Piotrek

  • 6. Data: 2012-11-20 16:45:54
    Od: neo <d...@y...pl>

    Czy mogę prosić, żeby ktoś mi napisał jaka jest ogólnie głośność pracy
    ultrabooków w porównaniu z netbookami?

    Czy ultrabooki są cichsze? Jeżeli to o ile cichsze?

    Gdyby na przykład porównać Dell'a Vostro 3350, którego teraz mam (a
    którego pewnie oddam) i Dell'a XPS-13, którego MOŻE kupię, bo będę
    musiał (dwa długie wieczory z Vostro i leciutki bół głowy).

    Będę naprawdę zobowiązany z radę :)

    Dziękuję i pozdrawiam,

    Piotrek

  • 7. Data: 2012-11-20 16:53:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-11-20 16:32, Użytkownik neo napisał:

> [...]
    > sprzątać. Takie czasy, sporo różnych rzeczy się przewala, mnóstwo
    > chciałoby się zatrzymać, ale na razie nie da rady.

    Te dane to chyba jednak nie do czytania.
    Ale jeśli nawet to można je udostępnić na jakimś komputerze
    lub kupić NASa.

    > Rozumiem. Technicznie nie jestem za mocny. Przylukałem w zakładce
    > system w windzie, że wiszą cztery procki na liście, myślałem, że
    > cztery rdzenie.

    To właśnie cztery rdzenie jednego procesora.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2012-11-20 16:56:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-11-20 16:45, Użytkownik neo napisał:
    > Czy mogę prosić, żeby ktoś mi napisał jaka jest ogólnie głośność pracy
    > ultrabooków w porównaniu z netbookami?
    >
    > Czy ultrabooki są cichsze? Jeżeli to o ile cichsze?

    A to już zależy od użytego procesora, albo będzie szybki i głośny
    albo cichy i wolny.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-11-20 17:50:47
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "neo" <d...@y...pl> schrieb im Newsbeitrag
    .googlegroups.com...
[...]

    Dell Precision serie?

  • 10. Data: 2012-11-20 19:07:02
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 20 Lis, 16:56, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    > Dnia 2012-11-20 16:45, U ytkownik neo napisa :

    > A to ju zale y od u ytego procesora, albo b dzie szybki i g o ny
    > albo cichy i wolny.
    >
    > Pozdrawiam

    Powiedzmy, że to będzie i3 2.4GHz, RAM4GB, czyli dokładnie taki jak
    mam teraz w Vostro, tylko, że to będzie XPS-13. Czy głośność
    chłodzenia procka będzie dokładnie taka sama? Czy ogólnie można liczyć
    na to, że będzie ciszej?