  • 1. Data: 2009-06-24 17:51:21
    Temat: Display: none a SEO
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Witam, czy używacie display: none w swoich projektach, jak to google
    traktuje ?
    Wiem, że może być podejrzane jezeli pakuje tam słowa kluczowe.
    Ale np. jeśli chcę ukryć paragraf, który zawiera ostrzeżenie przy
    błędnym logowaniu czy niepowodzeniu podczas wysyłania formularza i
    uwidaczniam go dodając specjalną klase która zawiera display: block

    hm ?

  • 2. Data: 2009-06-24 18:04:06
    Temat: Re: Display: none a SEO
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 19:51:21 +0200, hazet napisał(a):

    > Witam, czy używacie display: none w swoich projektach,

    Tak, chociaż rzadko i mniej więcej ogranicza się to do sytuacji które
    podałeś.

    > jak to google
    > traktuje ?

    W moim przypadku normalnie...

> [...]
    > logowaniu czy niepowodzeniu podczas wysyłania formularza i uwidaczniam
    > go dodając specjalną klase która zawiera display: block

    I po to mniej więcej jest display:none czy visibility:hidden.

    Weź pod uwagę to, że usunięcie z indeksu z powodu ukrytych tekstów jest
    zawsze wykonywane przez człowieka - nie wymyślono jeszcze automatu który
    stwierdzi autorytatywnie że dany tekst jest ukryty.

    Wyobraź sobie coś takiego (brzydkie co prawda i amatorszczyzna, ale
    często niestety widzę):

    <script>
    function rozwin(id)
    {
    document.getElementById(id).style.display="block";
    }
    </script>

    dużo tekstu ze słowami kluczowymi

    Tekst jest co prawda początkowo ukryty, ale kliknięcie powoduje
    rozwinięcie. I jakoś z indeksu googla toto nie znika - chociaż moim
    zdaniem powinno (ale nie ze względu na ukryty tekst) :)

    ethanak
    --
    mailto=window.atob('ZXRoYW5ha0Bwb2xpcC5jb20=');
    http://milena.polip.com/ - nie czekam na Ivo!

  • 3. Data: 2009-07-06 09:10:49
    Od: Bogdan Baraszkiewicz <b...@g...com>

    hazet <h...@n...pl> wrote:
> [...]
    > błędnym logowaniu czy niepowodzeniu podczas wysyłania formularza i
    > uwidaczniam go dodając specjalną klase która zawiera display: block

    To jest bez sensu. Ukryty w ten sposób komunikat i tak jest wysyłany od
    razu do klienta i wyświetli się w przeglądarkach bez obsługi CSS albo w
    sytuacji, kiedy z jakiegoś powodu arkusze się nie załadują.

    bogi

  • 4. Data: 2009-07-06 17:37:08
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Mon, 06 Jul 2009 09:10:49 +0000, Bogdan Baraszkiewicz napisał(a):

> [...]
    [...]
    > To jest bez sensu.

    Hm...
    > Ukryty w ten sposób komunikat i tak jest wysyłany od
    > razu do klienta i wyświetli się w przeglądarkach bez obsługi CSS albo w
    > sytuacji, kiedy z jakiegoś powodu arkusze się nie załadują.

    Nie, to do mnie nie dociera.

    Dla mnie cos z display:none ma się wyświetlić nie teraz, a za chwilę (jak
    zmienię z none na coś innego).

    Wszyscy mamy pisać strony pod Lynxa?

    ethanak (użytkownik Lynxa)

  • 5. Data: 2009-07-06 19:23:54
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Mon, 06 Jul 2009 18:37:08 +0100, ethanak <s...@b...pl>
    wrote:

> [...]
    >
    > Nie, to do mnie nie dociera.
    >
    > Dla mnie cos z display:none ma się wyświetlić nie teraz, a za chwilę (jak

    Ja piszę pod Googla i nie lubię jak w wynikach wyszukiwania cytowany
    fragment mojej strony zawierać rzeczy w stylu "sorry, nie obsługujesz X"
    albo "logowanie się nie udało".

    Nie tak trudno wyświetlić komunikat za pomocą innerHTML (jeśli to jakiś
    jednolinijkowiec, to nawet W3C DOM nie jest straszny).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 6. Data: 2009-07-07 14:15:25
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Mon, 06 Jul 2009 20:23:54 +0100, porneL napisał(a):

    > [...]
    >
    > Ja piszę pod Googla i nie lubię jak w wynikach wyszukiwania cytowany
    > fragment mojej strony zawierać rzeczy w stylu "sorry, nie obsługujesz X"
    > albo "logowanie się nie udało".

    A kto Ci każe pisać głupoty w display:none?

    Ja piszę pod klienta. Gógiel jest jednym z ważniejszych klientów... ale
    nie wszysztkiem klejentem!

    BTW od pewnego czasu gógiel bardzo ładnie obsługuje description...
    zauważyłeś?

    > Nie tak trudno wyświetlić komunikat za pomocą innerHTML (jeśli to jakiś
    > jednolinijkowiec, to nawet W3C DOM nie jest straszny).

    A pewnie że nie. Gorzej jak to jest tysiąclinijkowiec...

    ethanak

  • 7. Data: 2009-07-07 15:29:08
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    ethanak pisze:

    > A kto Ci każe pisać głupoty w display:none?

    Akurat w tym przypadku nie ma się nad czym zastanawiać, bo "ostrzeżenie
    przy błędnym logowaniu czy niepowodzeniu podczas wysyłania formularza"
    najlepiej zrobić po stronie serwera. (Albo alert() przypadku walidacji
    przez javascript.)

    artur

  • 8. Data: 2009-07-08 15:05:52
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Tue, 07 Jul 2009 17:29:08 +0200, Artur Muszyński napisał(a):

    [...]
    > Akurat w tym przypadku nie ma się nad czym zastanawiać, bo "ostrzeżenie
    > przy błędnym logowaniu czy niepowodzeniu podczas wysyłania formularza"
    > najlepiej zrobić po stronie serwera.

    A od kiedy to gógiel indeksuje śmieci w odpowiedzi na POST?

    ethanak

  • 9. Data: 2009-07-08 19:43:04
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    ethanak pisze:
    > Dnia Tue, 07 Jul 2009 17:29:08 +0200, Artur Muszyński napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > A od kiedy to gógiel indeksuje śmieci w odpowiedzi na POST?

    Nie indeksuje, ale to bez znaczenia dla sensu mojej odpowiedzi :-)
    Upychałeś kiedyś komunikaty błędów formularza w sposób podany przez
    hazeta? Ja sobie nie przypominam.

    artur

  • 10. Data: 2009-07-08 20:58:57
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 08 Jul 2009 20:43:04 +0100, Artur Muszyński
    <a...@u...wytnijto.com.pl> wrote:

    > Nie indeksuje, ale to bez znaczenia dla sensu mojej odpowiedzi :-)
    > Upychałeś kiedyś komunikaty błędów formularza w sposób podany przez
    > hazeta? Ja sobie nie przypominam.

    Ja widziałem takie wynalazki, niestety.

    <form onsubmit="if (!walidacja()) $('email-jest-zły').show()">

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");