  • 1. Data: 2016-02-29 14:12:08
    Temat: Dlaczego FBI nie potrzebuje pomocy Googla
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ... aby łamać hasła w Androidzie natomiast wymaga takiej pomocy od Appla w
    iOS?
    http://www.crn.pl/news/wydarzenia/wydarzenia/2016/02
    /fbi-chce-201ezlamac201d-apple2019a

  • 2. Data: 2016-02-29 15:00:21
    Temat: Re: Dlaczego FBI nie potrzebuje pomocy Googla
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-02-29 o 14:12, Pszemol pisze:
    > ... aby łamać hasła w Androidzie natomiast wymaga takiej pomocy od Appla
    > w iOS?
    > http://www.crn.pl/news/wydarzenia/wydarzenia/2016/02
    /fbi-chce-201ezlamac201d-apple2019a

    Bo Apple stworzył coś co zagraża bezpieczeństwu obywatela.
    A to jest niedopuszczalne w dobie walki z terroryzmem.
    Teraz musi naprawić swój błąd ;-)
    Dobrze to czy źle? Historia oceni.

  • 3. Data: 2016-02-29 16:39:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >... aby łamać hasła w Androidzie natomiast wymaga takiej pomocy od
    >Appla w iOS?
    >http://www.crn.pl/news/wydarzenia/wydarzenia/2016/0
    2/fbi-chce-201ezlamac201d-apple2019a

    A nie potrzebuje w przypadku Androida, czy do tej pory nie bylo
    takiego przypadku ?

    O ile sie orientuje, to sprawa jest troche glebsza - policja czy tam
    FBI probowala odczytac dane, ale nie mogli przejsc hasla na poczatku,
    wiec je zresetowali ... i niniejszym skasowali troche danych. Dane
    gdzies tam jeszcze powinny byc, ale odczytac je nie tak latwo.

    Backupy z chmury Apple dostarczyl szybko, ale zostaly one wylaczone
    miesiac wczesniej.

    http://www.ibtimes.com/fbi-confirms-changing-syed-fa
    rooks-icloud-password-attempt-access-recent-messages
    -2317135
    http://truthinmedia.com/fbi-ordered-password-reset-o
    n-san-bernardino-shooting-suspects-iphone/
    http://9to5mac.com/2016/02/26/fbi-apple-iphone-prece
    dent-poll-candidates/
    http://www.wired.co.uk/news/archive/2016-02/26/why-a
    pple-refuse-help-fbi-iphone

    Teraz trzeba napisac specyficzne oprogramowanie, a Apple sie boi, ze
    moze zostac uzyte bez nakazu ... ale najpierw trzeba i tak backupy
    wylaczyc, bo inaczej Apple/Google dostarcza bez szemrania :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-02-29 17:12:59
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 2/29/2016 9:00 AM, z wrote:
> [...]
    >>

    > Bo Apple stworzył coś co zagraża bezpieczeństwu obywatela.
    > A to jest niedopuszczalne w dobie walki z terroryzmem.

    ale szacun dla Apple, ze sie postawil. zobaczymy na jak dlugo mu pary
    starczy. ja jestem za. <rs>

  • 5. Data: 2016-02-29 17:40:02
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-02-29 o 17:12, rs pisze:
    > ale szacun dla Apple, ze sie postawil. zobaczymy na jak dlugo mu pary
    > starczy. ja jestem za. <rs>

    Jesteś za tym żeby telefonu terrorysty czyhającego na Twoją rodzinę nie
    można było "złamać" i zapobiec zamachowi?
    Może przemyśl to jeszcze :-)

    Z drugiej strony jest to im na rękę. Wykreują się na męczenników a po
    takim "wymuszeniu" zrobią taki system że się nie w żaden sposób tego obejść.

  • 6. Data: 2016-02-29 17:51:44
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 2/29/2016 11:40 AM, z wrote:

    > Jesteś za tym żeby telefonu terrorysty czyhającego na Twoją rodzinę

    no. na moja rodzine czycha caly ISIS, neo-nazisci, KKK, czy inne
    przyglupy antyaborcyjne. na twoja tez. uwazaj.

    nie
    > można było "złamać" i zapobiec zamachowi?

    jasne. bo FBI zajmuje sie rekwirowaniem telefonow, przed zamachami. sa
    inne metody podladania i zbierania informacji o podejrzanych.

    > Może przemyśl to jeszcze :-)

    jestem za tym, zebym mial bezpieczny telefon, zeby mi nikt do niego nie
    zagladal z FBI wlacznie, jesli sobie tego nie zycze. dlatego ludzie
    zakladaja nowe zbrojone drzwi i framugi i kosmiczne zamki. twoj argument
    jest rownie bezsensowny jak ten, ze mlotki powinnismy robic ze
    styropianu bo nas terrorysci nimi zatluka, jak beda ciezkie, no ale bac
    sie czegos trzeba. powodzenia. <rs>

  • 7. Data: 2016-02-29 17:56:05
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "z"

> [...]

    Jesteś za tym żeby telefonu terrorysty czyhającego na Twoją rodzinę nie
    można było "złamać" i zapobiec zamachowi?
    ---
    Po co włamywać się do telefonu zamachowca ?

    Z drugiej strony jest to im na rękę. Wykreują się na męczenników a po
    takim "wymuszeniu" zrobią taki system że się nie w żaden sposób tego obejść.
    ---
    Musiałoby nie być innych telefonów na świecie. A tu nie tylko są, ale
    jeszcze są inne środki komunikacji i składowania danych.

    Zdrowo myśląc, ułatwianie dostępu służbom służyć będzie inwigilowaniu
    zwykłych obywateli a nie przestępców. No jaka formacja policji jest
    najbardziej liczna ? Orwell.

  • 8. Data: 2016-02-29 18:36:36
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-02-29 o 17:56, re pisze:
    > Zdrowo myśląc, ułatwianie dostępu służbom służyć będzie inwigilowaniu
    > zwykłych obywateli a nie przestępców. No jaka formacja policji jest
    > najbardziej liczna ? Orwell.

    Też nie jestem zachwycony ale takie są fakty. Pogódź się z tym.
    A jak nie to zostaniesz okrzyknięty niepoprawnym politycznie :-)

  • 9. Data: 2016-02-29 18:43:29
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 2/29/2016 12:36 PM, z wrote:

    > Też nie jestem zachwycony ale takie są fakty. Pogódź się z tym.
    > A jak nie to zostaniesz okrzyknięty niepoprawnym politycznie :-)

    badz laskaw zwrocic uwage co i jak cytujesz. jak kolwiej zgadzam sie z
    przedpisca, kimkolwiek on jest, to nie jest cytat z mojego postu.

    fakty sa takie, ze za duzo ludzi kladzie uszy po sobie, bo im media
    wcisnely strach, ze im terrorysci stana noca i kolbami w drzwi
    zalomocza. i wcale z tym nie trzeba sie godzic, ze rzady chca wymusic
    inwigilacje obywateli.
    ta sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana, niz takie prymitywne
    myslenie, ze trzeba oddac sluzbom bezpieczenstwa dostep do naszych
    danych w imie walki z terroryzmem. JK podal pare linkow do zapoznania
    sie z problemem. radze poczytac. <rs>

  • 10. Data: 2016-02-29 19:02:47
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "z"

> [...]

    Też nie jestem zachwycony ale takie są fakty. Pogódź się z tym.
    A jak nie to zostaniesz okrzyknięty niepoprawnym politycznie :-)
    Skoro jest nas już dwóch ...