  • 11. Data: 2024-05-02 16:10:27
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.05.2024 o 16:08, Cavallino pisze:

    > No i są.
    > W zakupie trochę, w eksploatacji dużo.

    Aha. To dlaczego ludzie kupują droższe i gorsze spalinki?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2024-05-02 16:15:28
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 02.05.2024 o 16:10, Shrek pisze:

    > Aha. To dlaczego ludzie kupują droższe i gorsze spalinki?

    Bo to tempe debile co nie rozumieją ;-)

  • 13. Data: 2024-05-02 18:29:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 May 2024 15:33:43 +0200, Shrek napisał(a):

    > Czyli to nie ty twierdziłeś że elektryki będą tańsze zarówno w zakupie
    > jak i eksploatacji?

    Owszem, będą.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2024-05-02 18:44:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Owszem, będą.

    Ale kiedy? Bo przecież miały być od dawna, bo prostsze w produkcji i
    eksploatacji i paliwo tańsze?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2024-05-02 19:30:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 May 2024 18:44:56 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ale kiedy? Bo przecież miały być od dawna, bo prostsze w produkcji i
    > eksploatacji i paliwo tańsze?

    A co to, ja wróżka? I skąd insynuacja że miały i to od dawna? Zadajesz
    prowokacyjne pytania zdając sobie doskonale sprawę z tego że:
    1. Energia wiatrowa i słoneczna już są tańsze i to sporo od tej z
    elektrowni cieplnych czy jądrówek.
    2. Silnik w którym jest 10 części w tym jedna ruchoma musi być tańszy w
    produkcji od takiego który waży 5x więcej, ma ok. 3000 części, w tym 500
    części ruchomych i w tym wiele bardzo precyzyjnych. A jeśli jeszcze nie
    jest, to znaczy że:
    1. jeszcze park produkcyjny się nie zamortyzował, a może nawet nie
    zaistniał.
    2. jeszcze jest wystarczająco wielu bogatych durni których można oskubać
    sprzedając im coś czego jeszcze nikt nie ma.
    3. Już w tej chwili niektóre chińczyki są tańsze w zakupie od
    odpowiadających im spalinówek.
    Krótko mówiąc, udajesz Greka, tylko chuj wie po co. Chyba tylko po to by
    przed innymi głupkami wyjść na mędrca :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2024-05-02 19:39:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A co to, ja wróżka?

    To dlaczego miały być tansze a są droższe. Na jakiej podstawie
    twierdzisz, że będą tańsze, skoro już powinny a nie są? Wróżką jesteś
    czy nie?

    > I skąd insynuacja że miały i to od dawna?

    Z postów fanbojów sprzed 10 lat/ A co może nie miały być tańsze (bo
    prostsze) w zakupie i eksploatacji (bo prąd tańszy niż benzyna)?

    > 1. Energia wiatrowa i słoneczna już są tańsze i to sporo od tej z
    > elektrowni cieplnych czy jądrówek.

    Skoro prąd jest tańszy to czemu jest droższy?

    > 2. Silnik w którym jest 10 części w tym jedna ruchoma musi być tańszy w
    > produkcji od takiego który waży 5x więcej, ma ok. 3000 części, w tym 500
    > części ruchomych i w tym wiele bardzo precyzyjnych.

    No właśnie...

    > A jeśli jeszcze nie
    > jest, to znaczy że:
    > 1. jeszcze park produkcyjny się nie zamortyzował, a może nawet nie
    > zaistniał.

    To jakaś nowa ekonomia?

    > 2. jeszcze jest wystarczająco wielu bogatych durni których można oskubać
    > sprzedając im coś czego jeszcze nikt nie ma.

    ;)

    > Krótko mówiąc, udajesz Greka, tylko chuj wie po co. Chyba tylko po to by
    > przed innymi głupkami wyjść na mędrca :)

    Dobra - ja pisałem że za 10 lat elektyki będą droższe niż spalinki a
    ceny prądu pójdą w chuj - tak się stało i jestem głupkiem:P Mądrzy są ci
    co się mylili. Mądrość po lewacku:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2024-05-02 19:58:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 May 2024 19:39:57 +0200, Shrek napisał(a):

    > Dobra - ja pisałem że za 10 lat elektyki będą droższe niż spalinki a
    > ceny prądu pójdą w chuj - tak się stało i jestem głupkiem:P Mądrzy są ci
    > co się mylili. Mądrość po lewacku:P

    Nie wiem kiedy to pisałeś, więc taką informację wsadź se w d.... Ja
    natomiast pisałem że będą tańsze w zakupie i eksploatacji nie podając
    terminu a tylko niezbędne warunki. I już dziś znajdziesz elektryki
    tańsze od spalinówek w zakupie oraz podróże elektrykami tańsze niż
    spalinówkami, choć to nie jest jeszcze powszechne zjawisko i dlatego
    matołom jak ty może się wydawać że nieistniejącym. Jak zresztą matoł
    który nie dostrzega kryzysu klimatycznego może orientować się w
    czymkolwiek.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2024-05-02 20:01:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiem kiedy to pisałeś, więc taką informację wsadź se w d....

    Dekadę temu jak fanboje elektyków pisali że są prostsze to będą tańsze a
    prąd będzie dotowany przez państwo bo jest eko.

    Ja
    > natomiast pisałem że będą tańsze w zakupie i eksploatacji nie podając
    > terminu a tylko niezbędne warunki.

    A... Kiedyś będą. Jak się zabroni splinek. Taktyk:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2024-05-02 20:26:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 May 2024 20:01:44 +0200, Shrek napisał(a):

    > A... Kiedyś będą. Jak się zabroni splinek. Taktyk:P

    Charakterystyczne dla hejterów jakim jesteś, których jedyną radością
    jest mieszać w głowie głupszym bliźnim - całkowitym milczeniem
    potraktowałeś mój argument o znacznie mniejszych kosztach wytworzenia
    silnika elektrycznego od porównywalnej mocy silnika spalinowego. Słowem
    się nie odniosłeś do argumentu że energia wiatrowa i słoneczna są tańsze
    od cieplnej. I celowo rozmieniasz rozmowę na wiele wątków w których się
    już nikt nie połapie. Ukradkiem zmieniasz podmiot rozmowy - np. ja
    mówię że jedna energia jest tańsza od drugiej a ty kontrujesz - ale
    energia jest coraz droższa. No jest, ale qrwa nie o tym mowa i nie o to
    chodzi. Jajka i masło też są droższe i też nie o to chodzi.
    I dlatego nie sądź, matole, że z tobą dyskutuję, to niemożliwe, tobie
    chodzi nie o dyskusję i dojście do konsensusu tylko o wykazanie że
    wszyscy inni są głupsi od ciebie, wszystko jedno czy chodzi o Jacka czy
    o sędziego, czy policjanta czy polityka. No i podjaranie swojego ego,
    oczywiście. Matolstwo czystej wody.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2024-05-02 20:34:33
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 02.05.2024 o 14:24, Shrek pisze:
> [...]
    > przez rzęd (za pieniądze rządu;)) tylko tak, że nie będziecie mieć
    > elektryka tylko jako "klasa srednia" będziecie dopłacać do drogich
    > elektryków dla bogatszych od siebie a za prąd będziecie płacić w chuj
    > drogo nie mając elektryka, to byłem szurem:P
    >
    > Te przygłupy naprawdę sądziły że państwo tak po prostu zastąpi spalinki,
    > które były złotą kurą, tanimi elektykami do których będzie doplacać w
    > systemie energetycznym utrzymywanym po to żeby stabilizować
    > nieprzewidywalne OZE:P A piniążki na to wezmą pewnie sprzedając działki
    > premiera:P Ale mondrzejsze o tym nie pisać bo to hejt jest;P

    Można ten prąd produkować w dowolny sposób i nie dopłacać, więc nie
    pieprz od rzeczy.