  • 1. Data: 2024-04-30 11:48:23
    Temat: Powerbank jednonapieciowy, a trzynapieciowy
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Mam na oku podróżny powerbank 10000 mAh pracujący na napięciach 5V, 9V i 12V (wg
    instrukcji).
    Większość innych jakie znam pracuje jedynie na 5V.
    Z tejże instrukcji wyczytałem, że ładowanie tego trójnapięciowego powerbanku na 5V
    (USB-A ?) to kilka godzin, a na 12V (USB-C ?)
    tylko połowa tego czasu.
    2,5 godziny oszczędności czasem się może przydać w pośpiechu, ale czy warto
    przepłacać (240 zł i ciągle rośnie przeciw 95 zł i
    ciągle maleje)?
    Tak swoją drogą co ryzykujemy kupując chińskie no-name w porównaniu do "markowych"
    też przecież robionych w Chinach?
    Że ogniwa kiepskie czy ze elektronika kiepska, lub że jedno i drugie?
    Widzę, że aktualnie Varta ma bardzo tanie powerbanki 10000-20000 mAh w ofercie (ale
    duże gabarytowo są nie wiedzieć czemu).

  • 2. Data: 2024-04-30 12:05:50
    Temat: Re: Powerbank jednonapieciowy, a trzynapieciowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-30, ąćęłńóśźż <c...@b...pl> wrote:
> [...]
    > ze elektronika kiepska, lub że jedno i drugie? Widzę, że aktualnie
    > Varta ma bardzo tanie powerbanki 10000-20000 mAh w ofercie (ale duże

    Bo mają pewnie pojemność zadeklarowaną, a nie z dupy wziętą jak dla
    większości chińskich nonejmów. Mogą też być dla większych wartości prądu
    (PD). W kazdym razie, te co testowałem (Baseus, Romoss, Usams, Remax),
    czyli tzw. chińskie markowe miały zwykle pojemność zadeklarowaną. Tanie
    nonejmy, 0.5-0.7% zadeklarowanej. Pewnie są też mniej bezpieczne ale
    tu tylko zgaduję.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2024-04-30 12:19:16
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Tanie nonejmy, 0.5-0.7% zadeklarowanej.

    Na pewno 0.5-0.7%, a nie 50-70%?

  • 4. Data: 2024-04-30 12:24:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-30, stary grzyb <s...@o...pl> wrote:

    > Na pewno 0.5-0.7%, a nie 50-70%?

    Oczywiscie bez procenta lub jak podajesz.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2024-04-30 12:25:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Apr 2024 11:48:23 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > 2,5 godziny oszczędności czasem się może przydać w pośpiechu, ale czy warto
    przepłacać (240 zł i ciągle rośnie przeciw 95 zł i

    A jakie urzadzenie?
    Bo jaki prad urzadzenie pociagnie z 5V, a jaki prad i napiecie z
    USB-C, to wielka niewiadoma jest.

> [...]
    > Widzę, że aktualnie Varta ma bardzo tanie powerbanki 10000-20000 mAh w ofercie (ale

    W chinczykach w pierwszej kolejnosci bym nie wierzył w pojemnosc
    baterii. Napisac kazdy moze.

    Ze elektronika zwariuje, zrobi za duze napiecie i urzadzenie spali ...
    ryzyko jest.
    Wieksze chyba jednak, ze przestanie dzialac szybko.
    Choc w powerbanku to raczej jakis chip robi ... sensownej jakosci.

    J.

  • 6. Data: 2024-04-30 13:49:39
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 30/04/2024 10:48, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Widzę, że aktualnie Varta ma bardzo tanie powerbanki 10000-20000 mAh w
    > ofercie (ale duże gabarytowo są nie wiedzieć czemu).

    1. Akumulator ma na pewno zadeklarowaną pojemność.
    2. Bo jest lepiej zaprojektowany (jest większy margines parametrów
    maksymalnych) elektrycznie jak i termicznie
    3. Bo jest lepiej przetestowany;
    4. Bo jest bardziej bezpieczny (co wynika z powyższych)
    5. Bo jak coś jednak będzie nie tak z konstrukcją to producent Cię o tym
    poinformuje.

    co do napieć power banku to wiele z nich daje PD lub QC ale można je
    ładować tylko z 5V.

    W tej chwili nie kupował bym nic innego czego nie można ładować przez PD
    i wspierał PD na wyjściu.

    c.

  • 7. Data: 2024-04-30 19:50:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v0qep7$h7f$1$bosch@news.chmurka.net>
    user ąćęłńóśźż pisze tak:

> [...]
    > powerbanku na 5V (USB-A ?) to kilka godzin, a na 12V (USB-C ?)
    > tylko połowa tego czasu. 2,5 godziny oszczędności czasem się może

    czego sie nie najadł w domu tego się nie naliże

    > ale czy warto przepłacać (240 zł i ciągle
    > rośnie przeciw 95 zł i ciągle maleje)?

    Nie warto. Lepiej kupić dwa po 95zł niż jeden za 240zł.

    Mam w telefonie 6000mAh i przeszło mi szybkie ładowanie
    9v bo robil się ciepły.

    --
    Piter

    #kradno ale sie dzielo

  • 8. Data: 2024-05-02 10:58:45
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Wyczytałem, co po zrozumieniu jest jasne ale przed przeczytaniem nie przychodziło do
    głowy, że pojemność accubanków w mAh podawana
    jest dla napięcia 3,7 volta akumulatorów.
    A accubanki napięcie na wyjściu dają nie mniej niż 5 volt (USB A, bo USB C nawet
    więcej), więc z góry trzeba podzielić przez około
    1,35 i jeszcze trzeba by dalej podzielić przez sprawność przetwornicy.

    Varta o których pisałem mają bardzo dobre recenzje użytkowników, lecz dają jedynie 5V
    bez PD, i ładowanie podobnie niskim napięciem
    (przy większej pojemności praktycznie całą noc od 0% do 100%).

    -----

  • 9. Data: 2024-05-02 11:12:10
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Ładowanie przez USB C jednak nieco szybsze (co potwierdzają kupujący w recenzjach):

    Micro USB ~14 h
    USB Type C ~10,5 h

    Charge:
    INPUT, USB Type C: 5V 3.0A
    INPUT, Micro USB: 5V 0.5 - 2.0A
    OUTPUT, USB Type C: 5V 3.0A
    OUTPUT, USB A: 5V 2.4A
    OUTPUT Power max (shared): 15W
    Battery: Li-Polymer 3.7V 20.000mAh 74.0 Wh
    Rated capacity: 11.840mAh/5V @ 5V/1A
    https://www.varta-ag.com/fileadmin/prisma/documents/
    7175_57978_524308_111b85f770b2c96beaa2a43318be4ac72f
    e064c4.pdf

    -----