  • 1. Data: 2011-05-09 07:03:40
    Temat: Dławik - dopuszczalne napięcie pracy
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

    Mam filtr dolnoprzepustowy LC: połączone szeregowo 1mH/2.4A + 1uF 275VAC +
    1mH/2.4A. Obciążenie jest podłączane równolegle do pojemności 1u.
    Filtr będzie pracował za pełnym mostkiem IGBT. Mostek kluczuje napięciem
    340VDC (ze zmiennym wypełnieniem).
    Dławiki chcę wykorzystać takie:
    http://www.murata-ps.com/data/magnetics/kmp_1400.pdf

    Producent nie pisze nic o dopuszczalnym napięciu pracy. A w tym układzie
    chwilowe maksymalne napięcie przyłożone do dławika wyniesie 340V. I tu moje
    pytanie: czy mogę z czystym sumieniem wykorzystać te dławiki?

    Maciek

  • 2. Data: 2011-05-09 08:11:11
    Temat: Re: Dławik - dopuszczalne napięcie pracy
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Maciek" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dławiki chcę wykorzystać takie:
    > http://www.murata-ps.com/data/magnetics/kmp_1400.pdf
    >
    > Producent nie pisze nic o dopuszczalnym napięciu pracy.

    Ale podaje link do pytań technicznych.
    P.G.

  • 3. Data: 2011-05-09 08:32:58
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4dc7a1a3$1@news.home.net.pl...

    > Użytkownik "Maciek" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ale podaje link do pytań technicznych.
    > P.G.

    Zgoda. Ale być może nie podaje tego w PDF-ie, bo w domyśle zakłada, że nie
    jest on przeznaczony do tego typu aplikacji? I może jest to oczywista
    oczywistość, o której ja nic nie wiem :)

    Maciek

  • 4. Data: 2011-05-09 08:53:12
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Zgoda. Ale być może nie podaje tego w PDF-ie, bo w domyśle zakłada, że nie
    > jest on przeznaczony do tego typu aplikacji? I może jest to oczywista
    > oczywistość, o której ja nic nie wiem :)

    Mam takie przeczucie, że się nie nadaje, ale tylko przeczucie.
    P.G.

  • 5. Data: 2011-05-09 09:09:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał
    w wiadomości news:4dc7ab7c$1@news.home.net.pl...
    > Mam takie przeczucie, że się nie nadaje, ale tylko przeczucie.

    Z drugiej strony - skoro podaje indukcyjnosc, prad i
    czestotliwosc - to jakies napiecie z tego wynika

    Czysto sinusoidalnie liczac - 2.4A, 1mH, 50kHz daje 750V

    J.

  • 6. Data: 2011-05-09 10:16:07
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Z drugiej strony - skoro podaje indukcyjnosc, prad i czestotliwosc - to
    > jakies napiecie z tego wynika
    >
    > Czysto sinusoidalnie liczac - 2.4A, 1mH, 50kHz daje 750V

    Prąd niby DC.
    Poprzednio tylko rzuciłem okiem - wydawało mi się, że to ma tak z 1,5cm
    średnicy.
    Ale jak ten konkretny ma prawie 3cm to może, może ....
    P.G.

  • 7. Data: 2011-05-09 13:07:59
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

> [...]
    > jakies napiecie z tego wynika
    >
    > Czysto sinusoidalnie liczac - 2.4A, 1mH, 50kHz daje 750V

    Dodam tylko, że mam ten układ od jakiegoś czasu uruchomiony. Prąd szczytowy
    dławika ok. 2A, 16kHz, temperaura "nie za wysoka".
    Na pierwszy rzut oka (na oscyloskop) nie nasyca się. Pewności nie mam więc
    tylko co do napięcia.

    Maciek

  • 8. Data: 2011-05-09 14:15:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > szczytowy dławika ok. 2A, 16kHz, temperaura "nie za wysoka".
    > Na pierwszy rzut oka (na oscyloskop) nie nasyca się. Pewności nie

    Tez bym nie mial, ale my nie odpowiemy - szukaj u producenta, albo
    e-mailem go.

    J.

  • 9. Data: 2011-05-18 09:44:11
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

    > Użytkownik "Maciek" <f...@i...pl> napisał w

    > Tez bym nie mial, ale my nie odpowiemy - szukaj u producenta, albo
    > e-mailem go.

    Dla porządku - dostałem taką oto odpowiedź:

    Regarding your application I cannot foresee any problems under these
    conditions as the manufacture stated breakdown voltage for the wire is 2300V
    (4600V for the twisted pair test method).

    Czyli w sumie dużo więcej, niż się spodziewałem. Swoją drogą ciekawi mnie,
    czemu producenci nie podają tego parametru.

    Maciek

  • 10. Data: 2011-05-18 10:23:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maciek,

    Wednesday, May 18, 2011, 11:44:11 AM, you wrote:

> [...]
    > Czyli w sumie dużo więcej, niż się spodziewałem. Swoją drogą ciekawi mnie,
    > czemu producenci nie podają tego parametru.

    Zgodnie ze wszelkimi normami izolacji dotyczącymi transformatorów i
    dławików, drut emaliowany jest traktowany jako goły - nieizolowany.
    Test pary skręconej dotyczy nowego drutu prosto ze szpuli,
    niepoddanego naprężeniom. W rzeczywistości, podczas nawijania, w
    emalii powstają mikropęknięcia, które powodują, że przebicie może
    nastąpić już przy napięciu rzędu 200V (dla cienkich drutów).

    Dlatego też projektując transformatory do przetwornic zasilanych z
    sieci zawsze nakazuję stosowanie izolacji międzywarstwowych, jeśli
    ilość warstw po stronie pierwotnej jest mniejsza od 4...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl