  • 1. Data: 2015-10-14 16:49:29
    Temat: Do kogo reklamować?
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    Cześć,

    popsuła mi się elektronika i chcę ją zareklamować z tytułu niezgodności,
    tylko że okazało się, że sprzedała mi ją przez Allegro Firma A a paragon
    wystawiony mam na firmę B...

    Rozumiem, że olewam paragon i uderzam do fizycznego sprzedawcy?

  • 2. Data: 2015-10-14 22:53:42
    Temat: Re: Do kogo reklamować?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-14 o 16:49, PlaMa pisze:
> [...]
    > wystawiony mam na firmę B...
    >
    > Rozumiem, że olewam paragon i uderzam do fizycznego sprzedawcy?

    Pisz na pl.soc.prawo

    A co masz napisane w warunkach gwarancji? Kto jest gwarantem? Pamiętaj,
    że nie tylko paragon może być dowodem zakupu. Także np. przelew lub
    korespondencja mailowa.

    Zdecyduj się też, czy chcesz wystąpić z roszczeniem gwarancyjnym, czy na
    podstawie niezgodności - to są zupełnie różne tematy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2015-10-15 02:15:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" mvmfcq$joh$...@u...news.interia.pl

> [...]

    > Zdecyduj się też, czy chcesz wystąpić z roszczeniem gwarancyjnym, czy na podstawie
    niezgodności - to są zupełnie różne tematy.

    Gdzie on pisze o gwarancji?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2015-10-15 11:34:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "Adam" mvmfcq$joh$...@u...news.interia.pl

    > Gdzie on pisze o gwarancji?

    Zareklamować = skorzystać z gwarancji
    Niezgodność = nowe uprawnienia z końca grudnia 2014

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2015-10-15 11:40:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-15 o 11:34, Adam pisze:

    > Zareklamować = skorzystać z gwarancji

    Równanie jest nieprawdziwe.

    Zareklamować = skorzystać z gwarancji lub niezgodności z umową.

    > Niezgodność = nowe uprawnienia z końca grudnia 2014

    Wcześniej też były.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2015-10-15 12:53:46
    Od: Chris <a...@g...pl>

> [...]
    > wystawiony mam na firmę B...
    >
    > Rozumiem, że olewam paragon i uderzam do fizycznego sprzedawcy?

    Reklamujesz do sprzedawcy na allegro na podstawie maila z informacją o
    zakupie.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 7. Data: 2015-10-15 14:51:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" mvnsaf$b3$...@n...news.atman.pl

    > Równanie jest nieprawdziwe.

    I ja tak uważam.

    > Zareklamować = skorzystać z gwarancji lub niezgodności z umową.

    Albo rozesłać/rozpropagować reklamy. ;)

    > Wcześniej też były.

    Były -- nawet tak odzyskałem ;) pieniądze za nagrywarkę.
    Szkoda, że nie odzyskałem pieniędzy za zmarnowane płyty.
    (koszt zmarnowanych płyt zrównał się z kosztem nagrywarki)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2015-10-15 16:45:51
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2015-10-14 o 22:53, Adam pisze:

    > Pisz na pl.soc.prawo

    Szybki jesteś, dałem cancela jak zauważyłem, że poszło nie na tę grupę,
    jak widać za wolno :)

    > A co masz napisane w warunkach gwarancji? Kto jest gwarantem? Pamiętaj,
    > że nie tylko paragon może być dowodem zakupu. Także np. przelew lub
    > korespondencja mailowa.

    Gwarancji (karty przynajmniej) nie ma. O paragonie wspomniałem, bo to
    zazwyczaj pierwsze miejsce w którym szukam danych sprzedawcy, w tym
    przypadku różniły się od tych które miałem podane w Allegro.

    > Zdecyduj się też, czy chcesz wystąpić z roszczeniem gwarancyjnym, czy na
    > podstawie niezgodności - to są zupełnie różne tematy.

    Zauważyłem jeszcze, że z przyzwyczajenia wpisałem niezgodność - zakup
    jest z 2015r., więc mowa oczywiście o rękojmi i jej chcę użyć.

    Ale EOT bo to jak zauważyłeś NTG, chyba że skłamię że o telefon chodzi :)

  • 9. Data: 2015-10-15 16:46:38
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2015-10-15 o 12:53, Chris pisze:

    > Reklamujesz do sprzedawcy na allegro na podstawie maila z informacją o
    > zakupie.

    I tak też zrobiłem :)

  • 10. Data: 2015-10-15 21:27:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-15 o 11:40, Liwiusz pisze:

    > Równanie jest nieprawdziwe.
    >
    > Zareklamować = skorzystać z gwarancji lub niezgodności z umową.

    Dziękuję za sprostowanie.
    Byłem u jakiegoś klienta i słyszałem rozmowę dyrektora handlowego z
    prawnikiem. Prawnik mocno akcentował, iż jest to duża różnica.

    > Wcześniej też były.

    Ale na nieco innych zasadach.

    --
    Pozdrawiam.