  • 11. Data: 2024-03-25 16:28:26
    Temat: Re: Dobrze te mini skrzynkę poskładałem?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.03.2024 20:05, m4rkiz wrote:
    > zwykle zabezpieczenia zasila się od spodu, ale może być

    To te gniazda VCX mają wejścia od spodu specjalnie żeby robić spaghetii
    pod szyną?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2024-03-25 20:58:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.03.2024 19:56, titanus wrote:
    > Dużych obciążeń nie przewidujesz oczywiście na tych gniazdach ?

    2W + 1050W + 150W, na poszczególnych gniazdach.

    > Swoją drogą jak widzę te serwisowe gniazda VCX [ciach]

    Panie w sklepie stacjonarnym jakie dali takie wziąłem. Kończ waść.

    > Kabelki rozumiem 1,5 mm2

    W środku tak. Do skrzynki wchodzi 2,5mm2.

    > Choć osobiście to w ogóle bym to zrobił trochę inaczej:
    >
    > Kabel zasilający PE dał do któregokolwiek złącza PE gniazdowego i
    > połączył resztę gniazd w szeregu.
    >
    > "Uwolnione" złącze zaciskowe PE wykorzystał do dystrybucji fazy - czyli
    > tam właśnie podłączył bym FAZĘ zasilającą i z tego złącza
    > rozdystrybuował fazę na esy POJEDYNCZYMI PRZEWODAMI.
    >
    > Nkę (tzw ZERO) z kabla zasilającego również podłączył bym NAJPIERW do
    > złącza zaciskowego i OSOBNYMI przewodami rozdystrybuował na poszczególne
    > gniazda.

    Też o tym myślałem. Ale z jakiegoś powodu te listwy są w kolorach
    niebieskich i zielonych. Brązowej nie dołączyli. Spędza mi to sen z
    powiek ;-)

    > (Rozumiem również że PRZED tym kablem jest jeszcze jakieś zabezpieczenie ?)

    Tak B16 i RCD.

    > I najchętniej to bym tu wstawił jakiegoś małego FRa żeby w razie czegoś
    > móc to wszystko szybko wyłączyć.

    FRa?

    Wziąłem póki co do serca radę z prawem Kirchhoffa i wpiąłem wejście do
    środkowych elementów.

    https://i.ibb.co/XV4Q0KT/WP-20240325-20-27-22-Pro.jp

    Na razie nie rozumiem dlaczego miałbym robić spaghetti i wpiąć wejście
    do bezpieczników od dołu, potem lecieć przewodami od góry znowu do dołu
    i analogicznie z N. Myślałem że krótsze odcinki zamiast plątaniny będą
    lepsze (?????)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2024-03-25 21:06:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.03.2024 19:05, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Zdradzisz, do czego ma to być. W szczególności dlaczego B1.

    B6 na rekuperator który producent oznaczył jako max 150W ale dał
    wewnętrzny bezpiecznik topikowy 3,15A.

    B6 na nagrzewnice powietrza 1050W załączaną w okresie zimowym.

    B1 na urządzenie pomiarowe które przy normalnej pracy pobiera 1-2W.

    W tej chwili działa to na strychu na dwóch przedłużaczach, co mnie
    technicznie uwiera i pomyślałem że opakuje w jakieś ładniejsze pudełko
    żeby przewody się nie walały.

    Nie używałem nigdy S-ek mniejszych jak B10, ale skoro dostępne są
    mniejsze...źle robię?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2024-03-25 21:10:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.03.2024 20:20, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Łącząc niejako w szereg gniazda w punkcie N...wystarczy, że pierwszy
    > przewód zdechnie bo bierze na siebie obciążenie z 3 gniazd. Ja bym dał N
    > z każdego gniazda do szyny, skoro taką już masz i jest niewykorzystana
    > ? Tak wiem, poszedłeś na "łatwiznę" no i się "nie znasz":D

    Dałem wejście N na środkowe gniazdo, dzięki temu (w tym przypadku) każdy
    fragment ma równe obciążenie i spięte jest równolegle.

    Ale na upartego, są jakieś no-no przy składaniu takiej skrzynki? Nie
    wiem, przewodami można kręcić esyfloresy czy np. pod szyną "nie powinno
    się"?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2024-03-25 21:14:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > W środku tak. Do skrzynki wchodzi 2,5mm2.

    Przycebulić na centymetrowych kabelkach w skrzynce w 21 wieku. Czas
    umierać :D OK, nie dopierdalam się nawet że ciągnięte "jak się uda" a
    nie ładnie w kształcie 'kwadratu'.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 16. Data: 2024-03-25 21:15:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.03.2024 21:32, PiteR wrote:
    > Cienkie przewodziki. Mechanicznicznie delikatne.

    Nie przesadzasz trochę? Niektóre przedłużacze ze sklepu mają cieńsze
    przewody.

    > Niebieskie można dać każdy osobno do listwy a brązowy dać do środkowego
    > esa sąsiad w lewo sąsiad w prawo.

    Ok, ok. Ale tak nawiasem, to gniazda zaciskowe wydają się że jednak
    mocno trzymają te druty. Za to w tych listwach śruby rozgniatają ten
    drut. Być może tak ma być.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2024-03-25 21:16:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Dałem wejście N na środkowe gniazdo, dzięki temu (w tym przypadku) każdy
    > fragment ma równe obciążenie i spięte jest równolegle.

    To po co ta "szyna" z N?

    > Ale na upartego, są jakieś no-no przy składaniu takiej skrzynki? Nie
    > wiem, przewodami można kręcić esyfloresy czy np. pod szyną "nie powinno
    > się"?

    Matko Bosko. Nie umisz ładnie, pod kątem? Równo, obok siebie? Rozumiem,
    że "linką" ale drutem?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 18. Data: 2024-03-25 21:21:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    https://imgur.com/NoMDSRV np tak?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 19. Data: 2024-03-25 21:22:32
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Ok, ok. Ale tak nawiasem, to gniazda zaciskowe wydają się że jednak
    > mocno trzymają te druty. Za to w tych listwach śruby rozgniatają ten

    Zrób test na "wyrywanie" :) To podstawa po montażu.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 20. Data: 2024-03-25 23:59:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:utsm1a$19f5t$3@dont-email.me>
    user Mateusz Bogusz pisze tak:

    > Nie przesadzasz trochę? Niektóre przedłużacze ze sklepu mają
    > cieńsze przewody.

    No mają. Czy to znaczy, że sobie też musisz dać cienkie?

    nie rozumiem więc nie wypowiem się

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne