  • 1. Data: 2024-03-15 17:36:59
    Temat: zasieg Bluetooth
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Jaki jest zasięg BT?
    Teoria i praktyka mi podpowiada ok 10m,

    ale tak sobie patrzę na interkomy dla motocyklistów np

    https://www.cardosystems.pl/interkomy.html

    Gęsto piszą BT, a zasięg 1.2km.

    Podrasowali jakos BT, czy używają dodatkowo jakiegoś własnego
    standardu?

    Kompatybilnosci podobno nie ma ... na podrasowanym BT by chyba była?
    https://www.webbikeworld.com/motorcycle-bluetooth-in
    tercom-compatibility/

    Ale ...

    "UPDATE (November 2013): Sena has announced the Sena Universal
    Intercom, a free firmware update for Sena intercoms which will provide
    cross-brand compatibility!"

    To może jednak standard BT, bo jaki inny?

    J.

  • 2. Data: 2024-03-15 17:41:40
    Temat: Re: zasieg Bluetooth
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Gęsto piszą BT, a zasięg 1.2km.
    [...]
    > To może jednak standard BT, bo jaki inny?

    Bluetooth High Energy?

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2024-03-15 17:52:17
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > https://www.cardosystems.pl/interkomy.html
    >
    > Gęsto piszą BT, a zasięg 1.2km.

    Marketingowiec i 120 km napisze jak mu to sprzedaż zwiększy.

    https://www.ezurio.com/support/faqs/what-bluetooth-c
    lass

    --
    Obok drzewa stoi słoń. Na wysokiej gałęzi siedzą sobie dwie mrówki i
    nabijają się ze słonia:

  • 4. Data: 2024-03-15 17:55:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ga83a16k5tcl.1dl7fq736yjju$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Jaki jest zasięg BT?
    > Teoria i praktyka mi podpowiada ok 10m,

    Galaxy A30s i AirPods gen2 wyciągają w hali fabrycznej około 50m.
    Telefon stawiam pionowo na wys 1.5m, plecami na halę, w stronę wifi.
    Odbiera youtuba i wypuszcza audio BT. Słuchawka w cieniu głowy szybciej
    traci audio. Z tej samej odległości słuchawka potrafi zatrzymać pauze.
    To jest chyba moc nr2 10mW?

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 5. Data: 2024-03-15 18:09:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Mar 2024 16:52:17 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > Marketingowiec i 120 km napisze jak mu to sprzedaż zwiększy.
    > https://www.ezurio.com/support/faqs/what-bluetooth-c
    lass

    Tanie to to nie jest - napisze 1km, to mu zaczną zwracać, jak
    przestanie działac np po 200m ...

    J.

  • 6. Data: 2024-03-15 18:24:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Mar 2024 17:41:40 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:
    > [...]
    >
    > Bluetooth High Energy?

    Nie słyszałem. Ale ...
    https://www.ezurio.com/wireless-modules/bluetooth-mo
    dules?matchtype=b&sncid=13

    w zakładce 5.0 jest LE Coded
    "Whole house/building coverage/outdoor e.g. Nordic Semi tests drone
    connectivity to 750m outdoor range"

    i jeszcze jakis "LE Long Range" w Nordic i Silicon Labs

    J.

  • 7. Data: 2024-03-15 18:37:50
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tanie to to nie jest - napisze 1km, to mu zaczną zwracać, jak
    > przestanie działac np po 200m ...

    To powie, że w złych warunkach testowali. Powinni w próżni.

    --
    Lekarka będąc za sprawą w urzędzie, zauważyła urzędnika, który śliniąc
    palce liczył otrzymaną właśnie pensję.

  • 8. Data: 2024-03-15 19:10:09
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > https://www.cardosystems.pl/interkomy.html
    > Gęsto piszą BT, a zasięg 1.2km.
    > Podrasowali jakos BT, czy używają dodatkowo jakiegoś własnego

    I tak i nie. Do dużego zasięgu używają standardu Bluetooth 5.0 LE coded PHY
    (Long Range Mode). Natomiast do rozmów grupowych używają swojego mesha.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 9. Data: 2024-03-15 20:37:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 15 Mar 2024 17:36:59 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > To może jednak standard BT, bo jaki inny?

    Systemy motocyklowe np. Cardo mają oprócz BT własny system łączności.
    Podejrzewam, że czytałeś jakąś broszurę,. która precyzyjnie nie
    odseparowała tych dwóch technologii w opisie produktu.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2024-03-16 00:41:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-15, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jaki jest zasięg BT?
    > Teoria i praktyka mi podpowiada ok 10m,

    Używam na codzień w dużym biurze słuchawek BT 2ch firm, pełnouszowych
    (czyli dużych) Sony, i douszowych (małych) Sennheisera. Żródło to laptop
    lub smartfon. Zasięg tych malych to min 15m w terenie z małą ilością
    gratów pomiędzy. Dla Sony to min 20-25m w podobnych warunkach lub z 10m
    jeśli po drodze są atrakcje w rodzaju pomieszczeń/przepierzeń (ściany
    szklane, drewniane, kompozytowe).

> [...]
    >
    > https://www.cardosystems.pl/interkomy.html
    >
    > Gęsto piszą BT, a zasięg 1.2km.
    >
    > Podrasowali jakos BT, czy używają dodatkowo jakiegoś własnego

    Nie sądzę, że to BT. Raczej jakieś hybrydowe rozwiązanie w stylu BT w
    obrębie motoru i bliskiej okolicy, coś innego na dalsze połączenia.

> [...]
    > cross-brand compatibility!"
    >
    > To może jednak standard BT, bo jaki inny?

    https://data.epo.org/publication-server/document?iDo
    cId=6620055&iFormat=0

    Zasadniczo do odpisu komunikacji pomiędzy stacjami używają odwołania do
    protokołu RFCOMM. Gdzieindziej, nie mają zahamowań aby napisać, że
    Bluetooth. Wniosek z tego wydaje się taki, że to niekoniecznie BT, ale
    korzysta z takiego protokołu.

    --
    Marcin