  • 1. Data: 2024-03-03 19:01:46
    Temat: Domowy koncentrator tlenu
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem,

    ma ktoś pomysł jak sprawdzić ustrojstwo jak w tytule, czy faktycznie
    generuje tlen ? Test z płomieniem zapalniczki gazowej daje wynik nijaki,
    płomień jest *gaszony* przy wydatku 2 l/min. Odnoszę wrażenie, że tlenu
    na wylocie jest tyle, co w powietrzu.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2024-03-03 19:19:21
    Temat: Re: Domowy koncentrator tlenu
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-03-03 o 19:01, PeJot pisze:
> [...]
    > generuje tlen ? Test z płomieniem zapalniczki gazowej daje wynik nijaki,
    > płomień jest *gaszony* przy wydatku 2 l/min. Odnoszę wrażenie, że tlenu

    https://www.youtube.com/watch?v=xQNl2EdteDE

    https://allegro.pl/oferta/welna-stalowa-do-polerowan
    ia-szlifowania-granulacja-3-15024903991

  • 3. Data: 2024-03-04 06:17:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-03, PeJot <P...@n...pl> wrote:
> [...]
    > generuje tlen ? Test z płomieniem zapalniczki gazowej daje wynik nijaki,
    > płomień jest *gaszony* przy wydatku 2 l/min. Odnoszę wrażenie, że tlenu

    Pewnie znasz ten eksperyment gdzie pali się np. świeczkę w obróconym do
    góry nogami słoiku zanurzonym w wodzie i obserwuje jak podnosi się
    poziom wody w słoiku? To zrób to raz dla powietrza, dwa dla tego co
    generuje koncentrator. Porównaj. Objetości poczatkowe gazu musza być
    równe.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2024-03-04 17:19:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Mar 2024 19:01:46 +0100, PeJot wrote:
> [...]
    > generuje tlen ? Test z płomieniem zapalniczki gazowej daje wynik nijaki,
    > płomień jest *gaszony* przy wydatku 2 l/min. Odnoszę wrażenie, że tlenu

    Bo to chyba nie zapalniczka gazowa, tylko zapałka lepsza ... albo
    kawałek wegla drzewnego z grilla rozgrzany .

    https://www.youtube.com/watch?v=ZNiZaVT1mBY

    Jeszcze mi chodzi po głowie umiescic swieczke w miednicy z wodą,
    nakryc słoikiem z gazem - i zobaczyc ile wypali

    https://www.youtube.com/watch?v=ZwiM6weVh50
    https://www.youtube.com/watch?v=KiwVOz8cHpI

    Obawialem sie, ze wpierwszym etapie powietrze sie nagrzej i
    nieokreslona ilość wybulgocze, ale jak widać - nie.

    O - Ikea sie chyba przyda
    https://mojedziecikreatywnie.pl/2013/10/eksperyment-
    swieczkowy/

    J.