  • 1. Data: 2024-02-11 07:41:43
    Temat: Malowanie roweru dzisiaj
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    Czołem,

    posty na grupę rowerową nie dochodzą, pytam tutaj:

    jak *dzisiaj* przedstawia się temat samodzielnego malowania roweru ? Mam
    ofertę na malowanie proszkowe, ale usługa zaczyna się od 300 zł, nie
    wiem czy to dużo czy mało. Lakiernicy samochodowi nie bardzo chcą się
    podjąć. Lakier w sprayu mnie nie przekonuje, bardziej bym się
    zastanawiał nad zakupem pistoletu natryskowego, bo sprężone powietrze
    jest w zasięgu. Jeżeli tak, to jaki sprzęt trzeba by zakupić i jakich
    konkretnie materiałów dzisiaj się używa ? Jakieś sugestie ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2024-02-11 12:23:32
    Temat: Re: Malowanie roweru dzisiaj
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 11.02.2024 o 07:41, PeJot pisze:
> [...]
    > jest w zasięgu. Jeżeli tak, to jaki sprzęt trzeba by zakupić i jakich
    > konkretnie materiałów dzisiaj się używa ? Jakieś sugestie ?

    Aby było taniej niż 300 zł?Chyba się nie da.
    Pistolet z tych tanich mogę polecić Speedway.
    HVLP czy HPLV to nie ma większego znaczenia.
    Są na rynku od zawsze i w przyszłości dokupisz inne dysze, ale 1,4
    będzie ok do wszystkiego.

    Co do lakierów, to najlepiej iść do lokalnej mieszalni farb
    samochodowych. Tam mają wszystko w jednym miejscu i jak obsługa
    komunikatywna, to doradzą. U nas umieszają nawet setkę a inne popularne
    produkty rozlewają w mniejszych ilościach.

    Robert

  • 3. Data: 2024-02-11 14:29:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.02.2024 o 07:41, PeJot pisze:
    > Jakieś sugestie ?

    Żeby to pomalować proszkowo, to trzeba rower rozebrać i potem złożyć.
    Wątpię, by komuś się chciało za mniej niż 300 zł to robić. Malowanie
    proszkowe to nowoczesna metoda nakładania farby na różne powierzchnie,
    głównie metalowe. Polega na rozpylaniu naelektryzowanych cząsteczek
    farby proszkowej na powierzchnię przedmiotu, który następnie poddaje się
    działaniu temperatury w celu utwardzenia powłoki. Przed malowaniem
    powierzchnia musi być dokładnie oczyszczona. Naelektryzowane cząsteczki
    farby przyciągane są do powierzchni elektrostatycznie, co zapewnia
    równomierne pokrycie. Pomalowany przedmiot umieszcza się w piecu, gdzie
    farba ulega stopieniu i tworzy trwałą powłokę.

    W wypadku malowania natryskowego trochę łatwiej zabezpieczyć poprzez
    oklejenie, ale też zasadniczo pasowałoby to rozebrać. Nie wiem, co to za
    rower i ile ma szpejów. W fabryce malują elementy poprzez zanurzenie
    przed zmontowaniem.

    Tesli ktoś chce 300 zł za to malowanie, to upewniłbym się, jak on to
    zamierza zrobić, żeby Ci po prostu pędzlem nie pomalował bez
    oczyszczenia powierzchni.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2024-02-11 14:55:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Tesli ktoś chce 300 zł za to malowanie

    Za malowanie, to malowanie. Musi dostarczyć rozebraną ramę i sam ją
    odebrać. :)

    Robert

  • 5. Data: 2024-02-11 15:10:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Za malowanie, to malowanie. Musi dostarczyć rozebraną ramę i sam ją odebrać.

    Jeśli tak, to w sytuacji, jak ktoś ma rozłożone stanowisko do malowania
    i bedzie to jeden z wielu elementów, to jest to cena chyba sensowna.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2024-02-11 17:19:29
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Żeby to pomalować proszkowo, to trzeba rower rozebrać i potem złożyć.
    > Wątpię, by komuś się chciało za mniej niż 300 zł to robić.

    300 zł to jest cena za malowanie ramy z wypiaskowaniem. Demontaż roweru
    na atomy składowe nie jest dla mnie wyzwaniem :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 7. Data: 2024-02-11 17:20:29
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Jeśli tak, to w sytuacji, jak ktoś ma rozłożone stanowisko do malowania
    > i bedzie to jeden z wielu elementów, to jest to cena chyba sensowna.

    Czy to z grubsza oznacza, że za 2 ramy może być niższa cena ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 8. Data: 2024-02-11 22:15:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.02.2024 o 17:20, PeJot pisze:
    > Czy to z grubsza oznacza, że za 2 ramy może być niższa cena ?

    Ja bym wziął mniej, ale nie maluję :-) Tzn. mniej, niż 600 zł.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 9. Data: 2024-02-12 04:53:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-11, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > oklejenie, ale też zasadniczo pasowałoby to rozebrać. Nie wiem, co to za
    > rower i ile ma szpejów. W fabryce malują elementy poprzez zanurzenie
    > przed zmontowaniem.

    W fabryce malują elektrostatycznie proszkowo lub nieproszkowo. Przez
    zanuzenie to raczej gruntowanie lub inne zabezpieczenie np.
    antykorozyjne, gdzie ważne jest, żeby wszędzie dotarło a cena powłoki
    (lub jej grubość) jest niewielka.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2024-02-12 05:05:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-11, PeJot <s...@n...pl> wrote:
> [...]
    > jest w zasięgu. Jeżeli tak, to jaki sprzęt trzeba by zakupić i jakich
    > konkretnie materiałów dzisiaj się używa ? Jakieś sugestie ?

    A masz w perspektywie coś więcej do malowania? I jeszcze jak bardzo
    jesteś wymagający co do jakości tej powłoki? Bo to wiesz, jak będziesz
    chciał coś np. z połyskiem to każdy kurz będzie widać. Nie znam cen za
    takie usługi, ale 300zł nie wydaje mi się wiele, szczególnie jeśli to z
    piaskowaniem etc.

    --
    Marcin