  • 1. Data: 2022-08-27 20:55:29
    Temat: Drukarka 3D
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    Panowie (i Panie?), co teraz warto kupić w kwocie około 2kpln w temacie
    druku filamentowego?
    Mam 2 sztuki Artillery X1 i jedna bez problemowa jest, drugą właśnie
    wyrzucam na śmietnik i coś w jej miejsce potrzebuję. Raczej nie
    zaryzykuję drugiej X1, skoro są tak słabo powtarzalne.
    Ktoś coś używa i jest zadowolony? Używa oczywiście dłużej niż miesiąc ;)

    Irek.

  • 2. Data: 2022-08-27 21:00:27
    Temat: Re: Drukarka 3D
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/08/2022 20:55, Irek.N. wrote:
    > Mam 2 sztuki Artillery X1 i jedna bez problemowa jest, drugą właśnie
    > wyrzucam na śmietnik

    Oddaj komuś, nie wyrzucaj. Każą drukarkę można doprowadzić do stanu
    używalności.

    > Ktoś coś używa i jest zadowolony? Używa oczywiście dłużej niż miesiąc ;)

    Ja używam bardzo sztywnej ramy Tatara i na bazie tego, zbudowanej
    drukarki customowej. Dzieki temu wiem co mam, wiem ja to przerobić,
    zmienić, usprawnić.

    Ale ktoś mi powiedział, że albo się drukarkę robi, albo się ma.
    Faktycznie, ciągłe grzebanie. Ale takie hobby.

    Jeśli chcesz coś kupić to sugeruje zapytać na facebookowych grupach,
    typu "Druk 3D" i podobne. Tam ludzie używają przemysłowo drukarek i mają
    pojęcie o trwałosci. Choć idę o zakład, że dostaniesz odpowiedzi "kup
    Endera" ;)

  • 3. Data: 2022-08-27 21:46:28
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Oddaj komuś, nie wyrzucaj. Każą drukarkę można doprowadzić do stanu
    > używalności.

    Mam dwie takie, obie uszkodzone, ale pewnie da się doprowadzić je do
    ładu. Ja nie mam czasu na to, chęci zresztą też.

    > Ja używam bardzo sztywnej ramy Tatara i na bazie tego, zbudowanej
    > drukarki customowej. Dzieki temu wiem co mam, wiem ja to przerobić,
    > zmienić, usprawnić.

    Dwa lata temu zacząłem robić, zrobiłem magnetyczny stół, z prusy blachy
    kupiłem do kompletu, sterowanie z dueta 3D w V3. głowicę Volcano...
    Ale w międzyczasie kupiłem Artillery X1 i okazała się świetna. Kupiłem
    drugą, okazała się tragedią, ale poskładałem ją jak należy i przez 2
    lata było ok, aż do dzisiaj. Zaczęła się zawieszać, mechanika wymagała
    korekty bo coś chyba nawywijała w międzyczasie, a jak już wszystko
    poprawiłem, to zgubiła config i sterowanie padło.

    > Ale ktoś mi powiedział, że albo się drukarkę robi, albo się ma.
    > Faktycznie, ciągłe grzebanie. Ale takie hobby.

    Fakt, ciągłe grzebanie. Ciekawe czy jak wydasz 30kpln to masz z tym spokój.

> [...]
    > typu "Druk 3D" i podobne. Tam ludzie używają przemysłowo drukarek i mają
    > pojęcie o trwałosci. Choć idę o zakład, że dostaniesz odpowiedzi "kup

    Myślałem o Enderzy, albo Prusie, musze popytać. Potrzebuję coś z
    niewielkim polem (200x200x200 wystarczy), ale ma działać możliwie
    stabilnie i przewidywalnie.

    Własnej pewnie nie skończę, nie mam czasu na to, a i wena w temacie mnie
    opuściła już.

    Miłego.
    Irek.

  • 4. Data: 2022-08-27 22:07:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/08/2022 21:46, Irek.N. wrote:
    > Mam dwie takie, obie uszkodzone, ale pewnie da się doprowadzić je do
    > ładu. Ja nie mam czasu na to, chęci zresztą też.

    Oddaj komus. Mówie serio.

    Nic lepszego mi się nie trafiło, niż tania, chińska drukarka, która
    pozwoliła mi na dotknięcie prawie każdego problemu jaki istnieje.

    Gotowa, działająca to 0 fun :)

    > Fakt, ciągłe grzebanie. Ciekawe czy jak wydasz 30kpln to masz z tym spokój.

    Sadząc po opisach innych osób, pieniądze nie dają żadnej gwarancji.
    Jedyne co robią większe pieniądze, to większe szanse na start bez
    problemu i/lub dłuższy przebieg bez awarii. Każda się w końcu popsuje. I
    wtedy nagle okazuje się, że Endera/Anet naprawisz za 5zł, a fikuśną za
    40tyś naprawisz za 10tyś.

    > Myślałem o Enderzy, albo Prusie, musze popytać.

    Prusa poza budżetem. Jeśli stać sie na nieco wiecej - ładuj się w Prusę.

    > Potrzebuję coś z
    > niewielkim polem (200x200x200 wystarczy), ale ma działać możliwie
    > stabilnie i przewidywalnie.

    Brzmi jak moja samoróbka :P

  • 5. Data: 2022-08-27 22:36:59
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    heby napisał(a):

    > Ja używam bardzo sztywnej ramy Tatara i na bazie tego, zbudowanej
    > drukarki customowej. Dzieki temu wiem co mam, wiem ja to przerobić,
    > zmienić, usprawnić.

    Co z nimi jest nie tak? Ogólnie ludkowie psioczą na wszystkie z filamentem.
    Teoretycznie powinno iść gadko, budowa podobna do pistoletu na klej, z jednej
    strony wciska się plastik, z drugiej wychodzi ciekły.
    W zasadzie powinna być tam śruba ślimakowa jak we wtryskarce, ze stopniem sprężania
    plastiku i dopiero wyciskanie. Zgodnie ze sztuką.

  • 6. Data: 2022-08-27 23:06:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-08-27 o 20:55, Irek.N. pisze:
    > drugą właśnie wyrzucam na śmietnik
    To może powiesz na który, dam dzieciakowi do zabawy ;)

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2022-08-28 07:06:56
    Od: Jacek Radzikowski <j...@g...com>

    On Saturday, August 27, 2022 at 2:55:31 PM UTC-4, Irek.N. wrote:
> [...]
    > zaryzykuję drugiej X1, skoro są tak słabo powtarzalne.
    > Ktoś coś używa i jest zadowolony? Używa oczywiście dłużej niż miesiąc ;)

    Jeśli masz elastyczny budżet, to bardzo dobre recenzje zbiera Bambu X1. Niestety to
    jest nowość, więc nie spełnia twojego wymagania używania dłużej niż miesiąc, ale
    znajomy który ma wręcz obsesję na punkcie dopieszczenia profili drukowania właśnie
    dostał swoje zamówienie z kickstartera i jest zachwycony jakością druku. Wg. jego
    rekomendacji nie ma sensu pakować się w prostsze X1, a wydać trochę więcej na X1
    Carbon. Za extra $200 dostajesz lepszą ramę, nozzle (nie wiem jaki jest polski
    odpowiednik) z hartowanej stali (niezbędne do drukowania plastiku z włóknem
    węglowym), filtr węglowy i kamerę.
    Drukowanie wielo-materiałowe to kolejne $250 (podobnie jak MMU2S do Prusa I3).
    Niestety nie znam nikogo kto do używa, ale wygląda na lepiej przemyślane rozwiązanie
    niż MMU2S.
    A jeśli chce Ci się bawić i wiesz gdzie szukać tanich materiałów, to może dasz radę
    zbudować Vorona w twoim budżecie. Gotowe kity wychodzą drożej, ale zaoszczędzą dużo
    czasu.

    Jacek.

  • 8. Data: 2022-08-28 09:25:58
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2022 22:07:09 +0200, heby napisał(a):

> [...]
    > 40tyś naprawisz za 10tyś.

    > Prusa poza budżetem. Jeśli stać sie na nieco wiecej - ładuj się w Prusę.

    Co do Prusy. Szukam kompletnego info (rys. mech, schematy ideowe
    elektroniki, soft) na temat pierwszej Prusy z ok 2006 roku. Tak, tej która
    miała stelaż wykonany z długich śrub budowlanych połączonych wydrukowanymi
    w 3D (na Prusie) łącznikami, skręcanymi śrubkami. Tak wiem, że to już
    "zabytek techniki".
    Nie masz jakiś namiarów na "ostatnią działającą wersję" tamtej Prusy?

  • 9. Data: 2022-08-28 10:36:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2022 09:25, marek wrote:
    > Co do Prusy. Szukam kompletnego info (rys. mech, schematy ideowe
    > elektroniki, soft) na temat pierwszej Prusy z ok 2006 roku.

    Mendel?

    https://github.com/prusajr/PrusaMendel

  • 10. Data: 2022-08-28 19:49:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Aug 2022 20:55:29 +0200, Irek.N. wrote:
> [...]
    > zaryzykuję drugiej X1, skoro są tak słabo powtarzalne.
    > Ktoś coś używa i jest zadowolony? Używa oczywiście dłużej niż miesiąc ;)

    Irku, a moze jakas UV?

    https://allegro.pl/oferta/anycubic-photon-mono-4k-3d
    -drukarki-12269270018

    https://botland.com.pl/drukarki-3d-anycubic/20136-dr
    ukarka-3d-anycubic-photon-mono-x-zywiczna-6974662350
    008.html

    tanio, szybko.
    Pierwsza jakas mała.

    Niestety nie uzywam, to nie pomogę ...