  • 1. Data: 2015-05-19 20:34:34
    Temat: Dual SIM Dual Active
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Witam - pytanie do użytkowników smartfonów z dual-sim.
    Czytam właśnie reklamę ASUSa na temat nowego Zenfone2:
    http://www.asus.com/us/Phones/ZenFone_2_ZE551ML/?utm
    _source=Consumer+List+2014&utm_campaign=fcc1337712-e
    blast_ZenFone_25_18_2015&utm_medium=email&utm_term=0
    _24b9be4a4b-fcc1337712-86006809/

    Chwalą się tam ficzerkiem o nazwie Dual SIM Dual Active.
    Podobo obie kart działają jednocześnie - w czasie rozmowy
    na jednej karcie można otrzymać dzwonek nadchodzącej
    rozmowy na drugiej karcie i zawiesić pierwszą (lub nie)...
    Fajne, ale ja nie o tym chciałem mówić...

    Czy ktoś wie jak wygląda sprawa z internetem?

    W reklamie napisali że jedna z kart obsługuje tylko 2G, czyli
    3G, 4G i LTE będzie dostępne tylko od jednego providera.

    Mieszkam w USA ale często jestem za granicą (Polska, Kanada) i używam
    lokalnego SIM w drugim telefonie, właśnie po to aby mieć lokalny numer
    telefonu ale głównie po to, aby mieć zawsze w telefonie internet bez
    międzynarowego roamingu.

    Czy dobrze rozumiem że telefon ten będzie wymagał przełożenia karty SIM z
    jednego gniazdka do drugiego na czas podróży aby uzyskać dużą szybkość
    transmisji? Np. będąc w Stanach, trzymam kartę SIM od AT&T w slocie 1 a
    polską kartę Orange w slocie 2. W Stanach zalezy mi aby karta AT&T siedziała
    sobie w modemie LTE i dała mi szybki internet - z polskiego internetu nie
    korzystam w Stanach więc karta Orange może siedzieć w gnieździe modemu 2G
    aby odbierać SMSy i rozmowy. Przed przylotem do Polski zamieniam je
    miejscami i karta od Orange trafia do slotu 3G/LTE a karta AT&T trafia do
    słabszego modemu 2G. Potem bezbolesnie np. przed wycieczką na narty
    zamieniam polską karę Orange na kanadyjską kartę Rogers i mam w Kanadzie
    LTE...

    Czy dobrze to interpretuję czy telefon się zboczy na takie działanie?
    A może telefon daje mi możliwość zostawienia SIMów tam gdzie są i po prostu
    zmapowanie ich dynamiczne do tego lub tamtego modemu?

  • 2. Data: 2015-05-20 04:21:21
    Temat: Re: Dual SIM Dual Active
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu wtorek, 19 maja 2015 20:34:37 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    Slot 2G obsluguje wylacznie rozmowy i sms-y. MMS-a juz nie obsluzysz.

    Zeby korzystac z modemu internetowego i mms , trzeba karte przelozyc fizycznie do
    slotu z modemem.

    http://www.tabletowo.pl/2015/05/12/recenzja-opinia-t
    est-asusa-zenfone-2-ze551ml/

    Syn ma, jast bardzo zadowolony, korzysta tylko z jednej sim. Warto miec powerbanka
    przy intensywniejszym korzystaniu.

  • 3. Data: 2015-05-20 10:47:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    ps.com...
    > Slot 2G obsluguje wylacznie rozmowy i sms-y. MMS-a juz nie obsluzysz.
    >
    > Zeby korzystac z modemu internetowego i mms , trzeba karte przelozyc
> [...]

    Dzięki za linka - rozwiałeś moje nadzieje że można zamieniać SIMy rolą
    softwarowo.

    > Syn ma, jast bardzo zadowolony, korzysta tylko z jednej sim.
    > Warto miec powerbanka przy intensywniejszym korzystaniu.

    A ma tego z większą ilością pamięci i mocniejszym procem czy tego słabszego?

  • 4. Data: 2015-05-20 11:22:33
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2015-05-19 o 20:34, Pszemol pisze:

> [...]
    > lokalnego SIM w drugim telefonie, właśnie po to aby mieć lokalny numer
    > telefonu ale głównie po to, aby mieć zawsze w telefonie internet bez

    Cześć,

    A jesteś pewien, że Dual Active jest Ci niezbędny?
    Ja mam Aero2* w jednym slocie aktywne cały czas (Lenovo A820) a druga
    karta funkcjonuje bez problemu.
    Ostatnio żonie Lumie jakąś kupiłem i tam są oba sloty równoważne (oba
    mają 3G) i po doładowaniu "leci" internet z karty "rozmownej" bo jest
    szybszy a po zakończeniu bonusu z Aero2.

    --
    AWa.

    Aero2 - jeśli nie wiesz, usługa darmowego dostępu do internetu o wysokim
    stopniu upierdliwości i niskim transferze lub po opłaceniu składki
    najtańszy internet mobilny w Najjaśniejszej..

  • 5. Data: 2015-05-20 16:01:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pszemol" mjhhl2$36q$...@d...me

    > Dzięki za linka - rozwiałeś moje nadzieje że można zamieniać SIMy rolą softwarowo.

    Monster -- nie można.
    Overmax -- można.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2015-05-20 16:15:20
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Jest juz recenzja tego mocniejszego. Lepszy (bateria) jest 4gb ze slabszym
    procesorem-takiego ma moj syn

  • 7. Data: 2015-05-20 16:26:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
> [...]

    >lokalnego SIM w drugim telefonie, właśnie po to aby mieć lokalny
    >numer telefonu ale głównie po to, aby mieć zawsze w telefonie

    Zaraz Pszemolu - czy ja dobrze rozumiem, ze jestes tak niezadowolony
    ze swojego iphone, ze gotow jestes go zmienic na Androida, jesli tylko
    zaoszczedzi Ci to noszenia drugiego telefonu ?

    J.

  • 8. Data: 2015-05-20 17:15:54
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu środa, 20 maja 2015 16:15:21 UTC+2 użytkownik krzysztofsf napisał:
    > Jest juz recenzja tego mocniejszego. Lepszy (bateria) jest 4gb ze slabszym
    procesorem-takiego ma moj syn

    konkretnie ponizszy model

    http://www.eglobalcentral.eu/asus-zenfone-2-ze551ml-
    4g-lte-32gb-sim-free-unlocked-silver-en.html

  • 9. Data: 2015-05-20 17:24:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andrzej W." <a...@w...pl> wrote in message
    > A jesteś pewien, że Dual Active jest Ci niezbędny?

    Nie jestem :-) Nigdy telefonu z dual-sim nie miałem.
    Nie wiem za bardzo czym to się je ;-)

> [...]
    > 3G) i po doładowaniu "leci" internet z karty "rozmownej" bo jest szybszy a

    Właściwie jak jestem za granicą to ten "obcy" SIM ma służyć tylko do
    ewentualnych telefonów awaryjnych. Bo generalnie unikam międzynarodowego
    roamingu. Lokalny SIM ma być tym głównym/szybkim i chodzi mi właściwie tylko
    o to aby nie nosić dwu telefonów i pamiętać o ich ładowaniu albo
    przekładaniu zawartości z jednego na drugi.

    > Aero2 - jeśli nie wiesz, usługa darmowego dostępu do internetu o wysokim
    > stopniu upierdliwości i niskim transferze lub po opłaceniu składki
    > najtańszy internet mobilny w Najjaśniejszej..

    Tak, wiem, i ciekawi mnie jak rozwiązałeś problem captcha.

  • 10. Data: 2015-05-20 17:36:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Zaraz Pszemolu - czy ja dobrze rozumiem, ze jestes tak niezadowolony ze
    > swojego iphone, ze gotow jestes go zmienic na Androida, jesli tylko
    > zaoszczedzi Ci to noszenia drugiego telefonu ?

    Nice try... :-) Ale nie, nie jestem niezadowolony ze swojego iPhone4 :-)
    Spełnia swoje zadanie wyśmienicie. Jestem z niego bardzo zadowolony.

    Raczej jestem niezadowolony z faktu konieczności noszenia dwu iPhone4 jak
    jestem za granicą. A dużo podróżuje i niestety często muszę się z tą
    niewygodą borykać. Można powiedziec po prostu że rozważam zakup dual-sim
    jako dla mnie ważniejsza usługa niż rodzaj systemu operacyjnego. Ale
    preferuję iOS nad Androidem i gdyby Apple wypuścił jakiś model z dual-sim to
    ASUS przestałby być favorytem natychmiast.

    Nie jestem po prostu fanboyem apple, nie widzę problemu z zakupem telefonu z
    innej stajni niż Apple. Byłem bardzo blisko niedawno zakupu HTC One, bo
    podobały mi się głośniki z przodu, ale jakoś odwlekałem zakup i za chwilę mi
    "przeszło" i już na niego nie choruję :-) A może dlatego że kupiłem sobie w
    między czasie 7" tableta ASUSa i jego używam do oglądania filmów? Nie wiem.
    Ewentualny zakup 5.5" Zenfone2 sprawilby pewnie że z trzech urządzeń
    zrobiłoby się jedno, choć ten mini-głośniczek w Zenfonie z tyłu nie wróży
    dobrych przeżyć z oglądania filmów.

    Z drugiej strony, dual-sim ma wady jeśli chodzi o prywatność. Mając jeden
    telefon z SIM gdzie mieszkam a drugi telefon z SIM podróżnym google czy
    apple (o NSA już nawet nie wspomniajac) ma trudniejsze zadanie ze śledzeniem
    każdego mojego kroku... Kupienie dual-sim bardzo ułatwi im to zadanie.
    Sprawa Snowdena albo problemy Facebooka w sądzie za software do
    rozpoznawania twarzy na zdjęciach otworzył moje oczy szerzej na problemy
    prywatności w internecie i niepokoi mnie ciągle narastająca ilość meta-data
    jakie się w postaci swojego elektronicznego śladu zostawia tym firmom.