    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Dual SIM Dual Active
    Date: Tue, 19 May 2015 13:34:34 -0500

    Witam - pytanie do użytkowników smartfonów z dual-sim.
    Czytam właśnie reklamę ASUSa na temat nowego Zenfone2:
    http://www.asus.com/us/Phones/ZenFone_2_ZE551ML/?utm
    _source=Consumer+List+2014&utm_campaign=fcc1337712-e
    blast_ZenFone_25_18_2015&utm_medium=email&utm_term=0
    _24b9be4a4b-fcc1337712-86006809/

    Chwalą się tam ficzerkiem o nazwie Dual SIM Dual Active.
    Podobo obie kart działają jednocześnie - w czasie rozmowy
    na jednej karcie można otrzymać dzwonek nadchodzącej
    rozmowy na drugiej karcie i zawiesić pierwszą (lub nie)...
    Fajne, ale ja nie o tym chciałem mówić...

    Czy ktoś wie jak wygląda sprawa z internetem?

    W reklamie napisali że jedna z kart obsługuje tylko 2G, czyli
    3G, 4G i LTE będzie dostępne tylko od jednego providera.

    Mieszkam w USA ale często jestem za granicą (Polska, Kanada) i używam
    lokalnego SIM w drugim telefonie, właśnie po to aby mieć lokalny numer
    telefonu ale głównie po to, aby mieć zawsze w telefonie internet bez
    międzynarowego roamingu.

    Czy dobrze rozumiem że telefon ten będzie wymagał przełożenia karty SIM z
    jednego gniazdka do drugiego na czas podróży aby uzyskać dużą szybkość
    transmisji? Np. będąc w Stanach, trzymam kartę SIM od AT&T w slocie 1 a
    polską kartę Orange w slocie 2. W Stanach zalezy mi aby karta AT&T siedziała
    sobie w modemie LTE i dała mi szybki internet - z polskiego internetu nie
    korzystam w Stanach więc karta Orange może siedzieć w gnieździe modemu 2G
    aby odbierać SMSy i rozmowy. Przed przylotem do Polski zamieniam je
    miejscami i karta od Orange trafia do slotu 3G/LTE a karta AT&T trafia do
    słabszego modemu 2G. Potem bezbolesnie np. przed wycieczką na narty
    zamieniam polską karę Orange na kanadyjską kartę Rogers i mam w Kanadzie
    LTE...

    Czy dobrze to interpretuję czy telefon się zboczy na takie działanie?
    A może telefon daje mi możliwość zostawienia SIMów tam gdzie są i po prostu
    zmapowanie ich dynamiczne do tego lub tamtego modemu?