  • 1. Data: 2015-01-29 15:46:57
    Temat: Duże wyświetlacze alfanumeryczne LCD?
    Od: Tomasz Ozon <z...@r...dziekuje.pl>

    Jakiego wyświetlacza proponujecie użyć, aby prezentować treść tekstową przy
    pomocy niewielkiej ilości energii?
    Potrzeba wyświetlić 20-30 znaków w kilku rzędach. Wysokość znaków kilka cm.
    Podświetlanie ciągłe nie wchodzi w grę (jedynie w nocy, na żądanie
    użytkownika na kilka sekund).
    Orientacyjne wymiary wyświetlacza to np. 25*50cm, monochromatyczny.
    Treść wyświetlana zmienia się dość często, np. co minutę.

    Najlepszy byłby zwykły tradycyjny LCD TN alfanumeryczny albo graficzny.
    Niestety wszystko na co trafiam w znanych mi sklepach jest za małe.

    A może jakieś zupełnie inne rozwiązanie?

    pozdr
    TO3

  • 2. Data: 2015-01-29 16:17:13
    Temat: Re: Duże wyświetlacze alfanumeryczne LCD?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 29 Jan 2015 15:46:57 +0100, Tomasz Ozon
    <z...@r...dziekuje.pl> wrote:
    > A może jakieś zupełnie inne rozwiązanie?

    Heh oddałbym bym królestwo za duży LCD (nawet statyczny 7
    segmentowy), duży czyli jeden znak min 10x5 cm i tak przynajmniej z
    10 znaków, albo 2x5.

    Na razie użyłem z tme LCD6.0-40TF (17cmx75cm) ale to tylko 7seg.
    Duże lcd to tylko na zamówienie w fabryce i na pewno nie jedna szt.
    Czasami na aliiexpres można znaleźć duże pojedyńcze moduły
    jednoznakowe.

    Innym rozwiązaniem jest ekran od Kindla, tu jest fajny projekt:

    http://essentialscrap.com/eink/

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-01-29 18:57:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    ja też chętnie bym przyjął nieskomplikowany ekran, ale dużych wymiarów.
    Pamiętacie propeler clock? Zastanawiam się jakby zamiast diód zastosować
    laserki, a zamiast robić karuzele ze źródeł swiatła, skierować światło
    na lustro(a) i nimi kręcić. Jak za mało jasno opisałem to narysuje
    ToMasz

  • 4. Data: 2015-01-29 19:07:23
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 stycznia 2015 16:17:18 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > jednoznakowe.
    >
    > Innym rozwiązaniem jest ekran od Kindla, tu jest fajny projekt:

    Jak byłem młody i piękny to jak czegoś nie można było kupić to nie znaczyło że tego
    nie można było mieć. W sprzedaży jest świecąca folia. Zasilanie raczej banalne 400Hz
    ze 100V. Można z takiej folii wycinać co się chce i pocięta dalej świeci. Tłumaczyć i
    objaśniać jak zrobić dowolny wyświetlacz?

  • 5. Data: 2015-01-29 20:45:19
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Zachariasz Dorożyński pisze:
    [..]

> [...]
    ze 100V. Można z takiej folii wycinać co się chce i pocięta dalej świeci. Tłumaczyć i
    objaśniać jak zrobić dowolny wyświetlacz?

    Doczytałeś to o niskim zużyciu energii?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 6. Data: 2015-01-29 20:50:41
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 stycznia 2015 20:45:28 UTC+1 użytkownik AlexY napisał:
> [...]
    400Hz ze 100V. Można z takiej folii wycinać co się chce i pocięta dalej świeci.
    Tłumaczyć i objaśniać jak zrobić dowolny wyświetlacz?

    Odpisywałem Markowi co by oddał królestwo. Jeśli użyć do zasilania baterii
    ktyptonitowej to problemu nie będzie. Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się
    nie lubi.

  • 7. Data: 2015-01-29 20:59:45
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2015-01-29 15:46, Tomasz Ozon pisze:

    > Najlepszy byłby zwykły tradycyjny LCD TN alfanumeryczny albo graficzny.
    > Niestety wszystko na co trafiam w znanych mi sklepach jest za małe.

    A matryca od laptopa albo małego tv? Zamiast podświetlenia kawał folii
    odbijającej i *coś* powinno być widać :)
    Andrzej
    www.radom.city

  • 8. Data: 2015-01-29 21:00:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 29 Jan 2015 10:07:23 -0800 (PST), Zachariasz
    Dorożyński<k...@g...com> wrote:
> [...]
    takie=
    > j folii wycinać co się chce i pocięta dalej świeci. Tłumaczyć i=
    > objaśniać jak zrobić dowolny wyświetlacz?

    Żeś wymyślił. Potrzebuje coś co ma pobierać jak najmniej energii,
    najlepiej wcale. I nie świecić.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2015-01-29 21:15:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    On Thu, 29 Jan 2015 10:07:23 -0800 (PST), Zachariasz

    >Żeś wymyślił. Potrzebuje coś co ma pobierać jak najmniej energii,
    >najlepiej wcale. I nie świecić.

    Dawno temu w Farnelu byly jakies duze cyfry LCD. Ale sie zmyly, widac
    nie ma zapotrzebowania :-(

    Wyswietlacz elektromagnetyczny(mechaniczny)
    http://laughingsquid.com/interactive-electromagnetic
    -dot-matrix-display-by-breakfast/
    http://breakfastny.com/reactive-super-speed-electrom
    agnet-dot-display-per/

    Po zmianie wcale pradu nie potrzebuje.
    Ktos to robi, ktos to sprzedaje, choc dawno nie widzialem ....

    no popatrz ... bogate to Twoje krolestwo ?

    http://www.wyswietlacze.pl/elektromagnetyczne-moduly
    -graficzne-14x28.html

    Ale tak w ogole to chyba by trzeba w e-paper/e-ink pojsc ...

    J.

  • 10. Data: 2015-01-29 22:39:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 29 Jan 2015 21:15:08 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > no popatrz ... bogate to Twoje krolestwo ?
    > http://www.wyswietlacze.pl/elektromagnetyczne-moduly
    -graficzne-14x28.html

    Doczytałeś o prądzie?

    --