  • 1. Data: 2015-01-28 17:57:49
    Temat: [info spoza po/eu] groty
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    wlazłem dziś do sklepu elektrycznego i mówię, Panie daj Pan metr przewodu na
    groty... a On do mnie, Panie to już nie ta epoka, teraz sprzedajemy groty ze
    stopu miedzi z mosiądzem... w życiu się Panu nie przepali...

    wiedzieliście?

  • 2. Data: 2015-01-28 18:44:24
    Temat: Re: [info spoza po/eu] groty
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 stycznia 2015 18:11:11 UTC+1 użytkownik Ministerstwo Propagandy
    napisał:
> [...]
    > groty... a On do mnie, Panie to już nie ta epoka, teraz sprzedajemy groty ze
    > stopu miedzi z mosiądzem... w życiu się Panu nie przepali...

    Kupiłem w markecie lutownicę z jednym grotem. Lutowałem, wypalałem dziury w plastiku.
    I grot sztuka nówka nie śmigany. A ten od twojego drutu niedouczony. Mosiądz jest
    stopem miedzi. To niby jak, wzięli stop miedzi z cynkiem i jeszcze raz miedzi
    dołożyli. Jeśli już to z alpaki robią.

  • 3. Data: 2015-01-28 19:16:49
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    ch... z tym, wziąłem 4 na testy...

  • 4. Data: 2015-01-28 21:21:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Propagandy napisał:

    >Kupiłem w markecie lutownicę z jednym grotem. Lutowałem, wypalałem
    >dziury w plastiku. I grot sztuka nówka nie śmigany.

    Malo lutowales, albo to byl grot ze specjalnego stopu mosiadzu z
    miedzia :-)
    Bo one sie jednak przepalaja.

    Nawiasem mowiac ... wydawaloby sie, ze grot o nieco wiekszym oporze
    powinien byc lepszy.
    Tymczasem stalowy drut ze spinacza sie nie sprawdza ...

    J.

  • 5. Data: 2015-01-28 21:33:23
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 stycznia 2015 21:21:52 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > powinien byc lepszy.
    > Tymczasem stalowy drut ze spinacza sie nie sprawdza ...

    Nie wiem z czego jest grot który mam. Jest zajebiście twardy. Podchodzi pod jakiś
    gatunek stali nierdzewnej albo kwasoodpornej.

  • 6. Data: 2015-01-28 21:59:07
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 28.01.2015 o 21:21, J.F. pisze:

    > Tymczasem stalowy drut ze spinacza sie nie sprawdza ...

    Ale były podobno groty pokrywane żelazem do transformatorówek.

    --
    Mirek.

  • 7. Data: 2015-01-28 22:07:55
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 stycznia 2015 21:59:08 UTC+1 użytkownik Mirek napisał:

    > Ale były podobno groty pokrywane żelazem do transformatorówek.
    >
    > --
    > Mirek.

    Były i są. I to nie tylko do transformatorówek. Myk w tym ze na pokryciu jest Fe a
    nie stal.

  • 8. Data: 2015-01-28 22:22:01
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

> [...]
    > Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" napisał w wiadomości grup

    > Malo lutowales, albo to byl grot ze specjalnego stopu mosiadzu z miedzia

    Grot miedziany nie tyle się przepala co pomału rozpuszcza w płynnej
    cynie. W lutownicy transformatorowej rozpuszcza się tylko ta część,
    która ma kontakt z cyną podczas lutowania. Zmniejszenie przekroju miedzi
    w tym miejscu powoduje wzrost rezystancji w tym miejscu i co za tym
    idzie wzrost temperatury końcówki grotu. Wyższa temperatura -> cyna
    lepiej rozpuszcza miedź -> przekrój poprzeczny maleje -> opór rośnie ->
    temperatura rośnie i tak w kółko aż drucik zrobi się cieniutki i pęka.

    Mam jeszcze starą transformatorówkę z 1973 roku Spółdzielni Pracy LOTOLA
    z grotem z twardego drutu miedzianego fi 1,5mm2. Używałem jej wiele lat
    do odpalania fajek. Grot nie był pocynowany i podczas odpalania
    papierosa rozgrzewałem go do czerwoności.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 9. Data: 2015-01-28 22:33:32
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 28.01.2015 o 22:07, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Były i są. I to nie tylko do transformatorówek. Myk w tym ze na pokryciu jest Fe a
    nie stal.

    Skoro twierdzisz, że są - daj namiar. Chętnie kupię o ile cena nie
    będzie z kosmosu. Tylko _do_transformatorówki_. W Elwiku i w gazówce
    Dremela mam groty pokryte żelazem i pocynowane (dla jasności, bo pewnie
    i tak odwrócisz kota ogonem).

    --
    Mirek.

  • 10. Data: 2015-01-28 22:50:47
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 stycznia 2015 22:33:34 UTC+1 użytkownik Mirek napisał:

> [...]
    > będzie z kosmosu. Tylko _do_transformatorówki_. W Elwiku i w gazówce
    > Dremela mam groty pokryte żelazem i pocynowane (dla jasności, bo pewnie

    Co Ty pierdolisz za głupoty. Napisałeś że masz pokryte żelazem i ja na napisałem że
    pokrywa się żelazem. Gdzieś się spotkałem z grotami do transformatorówki pokrywane
    żelazem. Co do tego ma cynowanie nie mam pojęcia. Każdy żeby dawało się lutować musi
    być pokryty cyną.