  • 1. Data: 2013-10-26 21:59:57
    Temat: Dwa pcb i mechaniczne połaczenie między nimi
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mam dwie płytki. Musze je polaczyć ze sobą mechanicznie - konkretnie
    jedna z nich ma stabilne mocowanie w 4 punktach, ale druga ma tylko
    jedną śrubę mocującą. Ponieważ "prawie się stykają" to pytanie jest
    nastepujące:

    Czy istnieją jakieś gotowce do mocowania pcb ze sobą. Zalożenia są proste:

    a) pcb na tym samym poziomie
    b) nie chodzi o żadne styki, tylko o mechaniczną stabilizację
    c) coś na śrubki

    Wyobrażam sobie "profil plastikowy" typu H do którego mogę wsunąć
    krawędzie obu i skręcić śrubkami. Są takie gotowe?

    Na rozkład mocowań nie mam wypływu, ale na pcb mam. Dlatego szukam
    możliwości stabilizacji jednego pcb przy pomocy drugiego.

  • 2. Data: 2013-10-27 21:59:45
    Temat: Re: Dwa pcb i mechaniczne połaczenie między nimi
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Na rozkład mocowań nie mam wypływu, ale na pcb mam. Dlatego szukam
    > możliwości stabilizacji jednego pcb przy pomocy drugiego.

    widzę, że pomysłów brak - więc może jednak np. dać złącze kątowe na
    goldpinach ? Zaletą jest niski koszt i połączenie bez żadnych śrubek.

  • 3. Data: 2013-10-27 22:17:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-10-27 21:59, sundayman wrote:
    > widzę, że pomysłów brak - więc może jednak np. dać złącze kątowe na
    > goldpinach ? Zaletą jest niski koszt i połączenie bez żadnych śrubek.

    Ba, mam tak teraz. Ale widziałem takie złaczki w radzieckim urzadzeniu
    (to chyba był jakiś generator funkcyjny, ale to 20 lat mineło i nie
    pamiętam dokładnie) i *wydaje* mi się że widziałem to również w jakimś
    radiu produkcji PRL. Niestety nic współczesnego nie mam w ręku.

    W ostateczności mogę wydłubać kawalek plastiku z dwoma dziurami i juz,
    ale estetykę diabli wezmą.

  • 4. Data: 2013-10-28 02:40:38
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > W ostateczności mogę wydłubać kawalek plastiku z dwoma dziurami i juz,
    > ale estetykę diabli wezmą.

    No a zamiast z plastyku zrobić z PCB ? Można sobie wtedy zrobić ładnie.
    Z jakimiś specjalnymi frezowaniami i napisami w rodzaju "PCB SUPPORT -
    DO NOT REMOVE !" :)

  • 5. Data: 2013-10-28 05:20:27
    Od: bartekltg <b...@g...com>

> [...]
    > radiu produkcji PRL. Niestety nic współczesnego nie mam w ręku.
    >
    > W ostateczności mogę wydłubać kawalek plastiku z dwoma dziurami i juz,

    Jak masz dostęp do drukarki '3D', wydrukuj na niej
    te złączki H. Właśnie do takich pierdółek to stworzono;)

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2013-10-28 18:53:42
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > radiu produkcji PRL. Niestety nic współczesnego nie mam w ręku.
    >
    > W ostateczności mogę wydłubać kawalek plastiku z dwoma dziurami i juz,

    A takie oglądałeś?

    http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtml#id_category
    =100474&page=1&s_field=artykul&s_order=ASC

    Wprawdzie nie mają śrubek, ale może podejdą? Może po jakiejś drobnej
    modyfikacji? Szczególnie te z końca.
    Skiffy też ostatnio coś się z tym reklamował.

    Pozdrawiam

    DD