  • 1. Data: 2013-02-01 20:41:53
    Temat: Dziury w jezdni.
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Wczoraj postanowiłem spełnić obywatelski obowiązek. Jadę slalomem między
    dziurami, patrzę patrol stoi. Zatrzymałem się, wysiadłem i zapytałem ich
    czy stojąc w tym miejscu widzą stan jezdni i czy raczyli zauważyć te
    przeogromne dziury i czy czują się zobowiązani powiadomić o stanie drogi
    zarządcę.
    Dzisiaj jadę rano i co widzę? Zarządca postawił znak ograniczający do 20kmh
    na początku i na końcu felernego odcinka. Oczywiście policja dzisiaj też tam
    stała. Ciekawe ile osób przez moją obywatelską postawę zapłaciło mandat za
    przekroczenie. Zastanawiam się też czy jest możliwe tak szybko ot tak sobie
    postawić znak drogowy. Wystarczyła zaledwie noc. Nie ma tu jakiejś
    procedury, nie trwa to?

    Marek

  • 2. Data: 2013-02-02 08:42:04
    Temat: Re: Dziury w jezdni.
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Fri, 1 Feb 2013 20:41:53 +0100, 4CX250 napisał(a):

    > Dzisiaj jadę rano i co widzę? Zarządca postawił znak ograniczający do 20kmh
    > na początku i na końcu felernego odcinka.

    A wiesz ilu ludzi szuka odcinka z dziurami gdzie nie stoi znak żeby zrobić
    zawieszenie na koszt MZDiM, a twoje zgłoszenia im nie pomagają ;)

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 3. Data: 2013-02-02 22:17:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Feb 2013, 4CX250 wrote:

    > Zastanawiam się też czy jest możliwe tak szybko ot tak sobie
    > postawić znak drogowy. Wystarczyła zaledwie noc.

    Tak długo? :)

    > Nie ma tu jakiejś procedury, nie trwa to?

    Hm.
    Ile czasu chciałbyś stawiać np. znak A-34?
    :)
    Masz SWOJĄ drogę (prywatną) - ile czasu zajmie Ci
    decyzja o postawieniu jakiegoś znaku?

    Długo trwa wtedy, jak chcesz (albo musisz) postawić *swój*
    znak na *czyjejś* drodze (np. przy okazji robót w pasie
    drogowym).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2013-02-02 22:46:50
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Długo trwa wtedy, jak chcesz (albo musisz) postawić *swój*
    > znak na *czyjejś* drodze (np. przy okazji robót w pasie
    > drogowym).

    "Inne zasady rządzą ustawianiem znaków drogowych, np. ograniczających
    prędkość. O ich postawieniu decydują zarządcy dróg. W Polsce mamy ich kilku:
    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zarządza drogami krajowymi,
    zarząd województwa - drogami wojewódzkimi, starosta - drogami powiatowymi i
    gminnymi, a prezydent miasta - drogami publicznymi położonymi w miastach na
    prawach powiatu, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.
    - Z wnioskami o zmiany w organizacji ruchu, np. o ustawienie nowych znaków
    drogowych, mogą występować zarówno mieszkańcy, jak i policja oraz zarządca
    drogi - powiedział PAP Piotr Grzegrzółka, przedstawiciel Powiatowego Zarządu
    Dróg w Białymstoku. Dodał, że po otrzymaniu takiego zgłoszenia powołuje się
    komisję bezpieczeństwa ruchu, która ocenia pomysł. Gotowy projekt jest
    opiniowany przez właściwego komendanta policji, a następnie zatwierdza go
    lub odrzuca odpowiedni urząd, np. starosta. Ocenia, czy nowy znak drogowy
    jest niezbędny i czy jego brak mógłby prowadzić do obniżenia poziomu
    bezpieczeństwa na drodze. Według Grzegrzółki w Białymstoku cała ta procedura
    trwa maksymalnie dwa-trzy miesiące.
    Warunki techniczne dotyczące umieszczania znaków na drodze określa
    rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków
    zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
    W rozporządzeniu określono także, kto decyduje o wprowadzeniu tymczasowego
    ograniczenia lub zakazu ruchu. Są to: policja, Żandarmeria Wojskowa i
    zarządca drogi. Policja lub Żandarmeria mogą wprowadzić takie ograniczenia,
    gdy dojdzie np. do wypadku drogowego, a zarządca drogi - w nagłej sytuacji,
    np. awarii sieci wodociągowej, która powoduje podtopienie i zalanie"

  • 5. Data: 2013-02-02 23:56:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Feb 2013, 4CX250 wrote:

> [...]
    > gdy dojdzie np. do wypadku drogowego, a zarządca drogi - w nagłej sytuacji,

    Thx.
    Mogłeś dla porządku źródłem rzucić :) (skoro w cudzysłowie)

    pzdr, Gotfryd