  • 11. Data: 2018-09-07 15:47:56
    Temat: Re: Dziwna moda na fontanny zamiast spryskiwaczy
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-06 o 22:21, s...@g...com pisze:

    > Mysle ze po prostu oni nie maja pojecia ze za pomoca drucika mozna ustawic gdzie te
    dwa strumienie maja byc skierowane.

    Pomijając nawet niewiedzę użytkownika, uważam, że fabryka powinna
    wypuszczać auta z ustawionymi spryskiwaczami.

    > Poza tym to gdzie ten strumien laduje zalezy tez od predkosci. Jadac 120-140km/h
    strumien trafi dobre 20-30cm nizej niz przy 60km/h.

    > Czasem sie po prostu nie da ustawic tak aby fukalo gdzie trzeba przy kazdej
    predkosci.

    To wszystko kwestia konstrukcji. Np. w mojej bryce umieszczono
    spryskiwacze w oddaleniu do szyby. Spryskują pod niewielkim kątem w
    stosunku do pędu powietrza. W efekcie stojąc na parkingu lub jadąc
    szybko - nie zauważam różnic. Rozumiem, ktoś ma Jelcza, który nie ma
    maski wysuniętej do przodu, ale mnóstwo samochodów ją posiada. Co za
    problem umieścić spryskiwacze w oddaleniu od szyby? Albo umieścić
    spryskiwacz w wycieraczkach?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2018-09-07 15:53:09
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-07 o 10:00, Jacek pisze:
    > Myślisz, że płyn po kontakcie z szybą ulega anihilacji?
    > Ruch powietrza też pomijasz?
    > Problem jest z dużą ilością płynu, a dopiero w mniejszym stopniu z
    > ustawieniem dysz.
    > Rozwiązanie widzę w powrocie do spryskiwaczy tego typu:
    > https://allegro.pl/fiat-126p-syrena-pompka-przycisk-
    spryskiwaczy-i7407892359.html

    W swoim bieżącym aucie a także w jego poprzednikach nie miałem z tym
    problemów. Dysze umieszczone daleko od szyby rozwiązują problem. Dysze
    zamontowane w wycieraczkach, również. Wpływ prędkości jazdy jest w obu
    przypadkach niewielki.

    Natomiast nie zrozumiałem o co Ci chodziło z tym, że płyn ma kontakt z
    szybą. W kontekście czego to powiedziałeś?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2018-09-07 16:02:28
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 7 września 2018 08:48:00 UTC-5 użytkownik Marek S napisał:

    te dwa strumienie maja byc skierowane.

    > Pomijając nawet niewiedzę użytkownika, uważam, że fabryka powinna
    > wypuszczać auta z ustawionymi spryskiwaczami.

    I pewnie wypuszczaja.
    Ale znajac zycie od czegos sie te dysze rozregulowuja. Albo grzebie przy nich
    czlowiek albo warunki powoduja ze dysza z czasem fuka nie tam gdzie trzeba.

> [...]
    > maski wysuniętej do przodu, ale mnóstwo samochodów ją posiada. Co za
    > problem umieścić spryskiwacze w oddaleniu od szyby? Albo umieścić

    Takich sytuacji w wspolczesnych i dawnych samochodach jest sporo.
    Kierunkowskazy blisko przy reflektorach dziennych, brak chlapaczy, dzwina konstrukcja
    swiatel skutkujaca trudnosciami z wymiana zarowek, kiepskie projektowanie
    spinek/zatrzaskow ktore po jednym zdjeciu panelu ulegaja odlamaniu, niesymetrycznie
    dzielone siedzenia z waska czescia po stronie pasazera (nie mozna zlozyc siedzenia
    pasazera i cieszyc sie naprawde duza przestrzenia bagazowa), jakies interfejsy
    dotykowe w systemach multimedialnych, brak plastikowych nadkoli i tak dalej.

    Oczywiscie nie kazde auto tak ma ale jednak sporo takich drobnych niedorobek jest
    ciagle obecna i w sumie nie wiadomo czemu.

  • 14. Data: 2018-09-07 16:05:54
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.09.2018 o 15:53, Marek S pisze:
    > Natomiast nie zrozumiałem o co Ci chodziło z tym, że płyn ma kontakt z
    > szybą. W kontekście czego to powiedziałeś?
    O to, że płyn nie znika, ani nie wyparowuje w ułamku sekundy. Dlatego
    pryska na auta jadące z tyłu niezależnie od ustawienia dysz. Oczywiście,
    jak dysza pryska za wysoko, to pryska bardziej ale pryska i tyle.
    Jacek

  • 15. Data: 2018-09-07 20:00:50
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-07 o 16:05, Jacek pisze:

    > O to, że płyn nie znika, ani nie wyparowuje w ułamku sekundy. Dlatego
    > pryska na auta jadące z tyłu niezależnie od ustawienia dysz. Oczywiście,
    > jak dysza pryska za wysoko, to pryska bardziej ale pryska i tyle.

    Nie słyszałem o przypadkach ściekającego płynu z szyb w taki sposób by
    chlapało po przejeżdżających wokół autach. Dlatego kompletnie nie
    zrozumiałem co mogłeś mieć na myśli.

    Jedyne zapamiętane przeze mnie przypadki zachlapania szyby w moim aucie
    gdy za kimś jadę, to te kiedy widzę wystrzeliwujący w niebo gejzer ze
    spryskiwacza w aucie poprzedzającym. Nawet dystans 50m nie jest straszny
    by zdążyć załapać się na opadającą kurtynę płynu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2018-09-08 10:22:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/6/2018 9:24 PM, Marek S wrote:
    > albo przy większych prędkościach lał nisko, ale nigdy nie miałem tak, że
    > przy prędkościach rzędu 100 km/h zraszałem całej okolicy.

    Oni je poruszają się z tak niskimi predkościami ;)

    Całkiem serio, zwracam kiedys uwagę znajomemu ze mu spryskiwacz chlapie
    a on na to że teraz chlapie ale jak zapi... 200km/h to ładnie trafia w
    szybę więc jest dobrze.

  • 17. Data: 2018-09-09 00:17:12
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Całkiem serio, zwracam kiedys uwagę znajomemu ze mu spryskiwacz chlapie
    > a on na to że teraz chlapie ale jak zapi... 200km/h to ładnie trafia w
    > szybę więc jest dobrze.

    No więc to wada konstrukcyjna. Konstruktor musiał to tak właśnie
    zaprojektować, czego nie pojmuję. Jeśli dasz spryskiwacze równolegle do
    opływu powietrza, to będą uniezależnione od prędkości. W swoim aucie tak
    mam i to się sprawdza.

    Jest jakiś przedział roczników pojazdów, w miarę świeży, gdzie
    zaimplementowano funkcję gejzerów. Leją wszędzie, ale nie na szybę. Nie
    chcę dywagować nad markami i modelami. Po prostu zauważyłem w ostatnim
    czasie, że przybyło takich pojazdów na drogach. Jadę za kimś i irytuje
    mnie gdy jego spryskanie szyby zalewa im auto.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek