  • 1. Data: 2005-10-17 19:11:40
    Temat: Dziwna sprawa w Telia-Frankfurt.
    Od: "Lukasz \"Nestor\" Szczepanski" <n...@g...com>

    Dziendobry,

    Temat ten nawiazuje do wczesniejszego watku 'problemy z laczem(dlugie)'.

    Po pierwsze trace ze zwyklej neostrady 640 :

    http://www.ninja-cartel.info/teliaffm.htm

    Po drugie pytania.

    1. Czy skok na linku waw-ffm o 20ms+ to akceptowalna rzecz?
    2. Czy wczesniejszy skok z tpnet.pl na telia.net jest rowniez normalny?
    3. Co sie dzieje na dwoch ostatnich hopach?

    Pytanie zadaje dlatego iz nie mam zadnych dojsc do grup diagnostycznych
    ani innych in-know zrodel zeby sie dowiedziec co telia tam majstruje i
    kiedy to naprawia. U mnie objawia sie to tym ze praktycznie nie moge
    korzystac z uslugi ktora znajduje sie za tymi routerami pod adresem :
    80.239.149.76

    Jesli ktos posiada informacje na temat tego co telia psuje w swojej
    sieci i czemu od tygodnia to wogole nie dziala i nie jest naprawiane to
    bylbym bardzo dzwieczny.

    Tutaj jeszcze jedna uwaga - w nocy jakos to sie normuje, czyzby
    przeciazone polaczenie albo za kiepski router?

    Nestor

  • 2. Data: 2005-10-17 19:18:35
    Temat: Re: Dziwna sprawa w Telia-Frankfurt.
    Od: Artur Bartnicki <a...@d...eu.org>

    "Lukasz \"Nestor\" Szczepanski" <n...@g...com> pisze, co następuje:

    [20 linii ciach - AB]

    > Jesli ktos posiada informacje na temat tego co telia psuje w swojej
    > sieci i czemu od tygodnia to wogole nie dziala i nie jest naprawiane
    > to bylbym bardzo dzwieczny.

    Jak dziś rano wchodziłem do pracy, to przed drzwiami POP Telii stało
    takich czterech facetów ze skrzynkami na narzędzia. A oczka mieli
    takie chitre. To na pewno oni zepsuli.

    --
    ___ ___ ----------------------------------------------------
    ---

    owadowski, ty jestes jakims nieporozumieniem!

  • 3. Data: 2005-10-17 19:38:22
    Od: "Lukasz \"Nestor\" Szczepanski" <n...@g...com>

    Artur Bartnicki wrote:

    > Jak dziś rano wchodziłem do pracy, to przed drzwiami POP Telii stało
    > takich czterech facetów ze skrzynkami na narzędzia. A oczka mieli
    > takie chitre. To na pewno oni zepsuli.

    Jak mniemam dzien w pracy uplynal dobrze, a w domu tez wszystko w porzadku.

    Here, have a cookie.

    Jedna z zasad netykiety jest to iz jesli nie ma sie nic konstruktywnego
    do dodania w dyskusji to sie nie zabiera glosu. Co bym panu i panu
    podobnym piszcom szczerze zalecal.

    W ekstremalnych przypadkach odlaczenie klawiatury bardzo pomaga w walce
    z nalogiem przedluzania e-czesci ciala w postaci zacytowanego postu.

    Z gory dziekuje za zrozumienie, o ile mozna na to liczyc.

    --
    Nestor

  • 4. Data: 2005-10-18 07:06:13
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > W ekstremalnych przypadkach odlaczenie klawiatury bardzo pomaga w walce
    > z nalogiem przedluzania e-czesci ciala w postaci zacytowanego postu.

    Ja wiem ... tych 4-rech na pewno przyszło przedłużyc jakies kable ;)

  • 5. Data: 2005-10-18 10:10:18
    Od: Tomek Głowacki <t...@i...pl.blaaa>

    Lukasz "Nestor" Szczepanski wrote:

    > Z gory dziekuje za zrozumienie, o ile mozna na to liczyc.

    Poczucie humoru to wręcz genialne masz, pogratulować.

    Tak na logikę, co statystyczny czytacz ma Tobie pomóc w kwestii
    napraw/upgrejdów czy bóg wie czego w Telii? Naiwnie myślisz, że
    przelanie iluśtam kilobajtów na polipa pomoże ci na bóle z Neostradą? :)

    Odpowiedź o chitrych oczkach techników z Telii była jak najbardziej
    trafna :D Dajcie to na p.r.h.n

    :)

    Miłego dnia, pogody ducha i poczucia humoru :)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2005-10-18 10:24:29
    Od: "Olszewski Konrad [Etop]" <k...@e...pl>

    Mowisz o grze jaka jest World of Warcraft i o wczorajszym przeciazeniu
    serverow Blizzarda i przede wszystkim kompletnym zabiciu firewalli
    skutkujacym opoznieniami nawet po kilka tysiecy ms. (in game)

    Odpowiadam:

    ad 1) jak najbardziej WAW-FR 25ms WAW-Paris 45ms WAW-Londyn 45-47ms
    WAW-NY 120 ms to normalne czasy dla pakietu ICMP
    ad2) to jest skok SZCZ-WAW = 15 ms = norma
    ad3)

    ffm-b1-link.telia.net 1 103 102 47 163 390 235
    ffm-k88-ks52-geth0-5.telia.net

    Te hosty sa juz w Paryzu - a wlasciwie pod nim- maja opis z FRA gdyz
    uslugi na nich zapiete sa terminowane we Frankfurcie, lecz
    tranzytowane po PVC pod Paryz.

    Konkluzja:
    Ostatni hop ktory nie odpowiada to firewall w Blizzardzie ktory jest
    maksymalnie przeciążony i powoduje ten niesamowity lag.

    Ciekawostka:
    Klienci majacy bezposrednie lacza od Telii sa przez aplikacje
    kierowani poprzez inny firewall i omijaja to waskie gardlo, gdyz "ich"
    pakiety "przechodza kontrole" juz na routerach szkieletowych telii.
    Stad np w 40 osobowym rajdzie 37 osob nie moze grac, a 3 milych
    dunczykow ma laga 50 ms a nie 5000
    Ciekawostka 2:

    Nawet ci ktorzy maja malego laga czesto nie moga np sprawdzic poczty w
    grze lub musza czekac na jej otwarcie okolo minuty. Nie nalezy sie tu
    doszukiwac problemow sieciowych , lecz .... technologii oprogramowania
    serwerow, ktora nawet nie jest w stanie wykorzystac w pelni zasobow
    sprzetowych. Np. systemami operacyjnymi nadal jest WinNT 4.0. Ogolnie,
    pomimo zyskow z abonamentow idacych w miliony euro miesiecznie
    Blizzard nie inwestuje w infrastrukture, gdyz stal sie finansowa krowa
    dojna dla Vivendi i musi sie wykazywac znaczacym zyskiem co miesiac.

    Wiecej informacji mozesz znalezc na forum Technical Support na
    wow-europe, gdzie zamiescilem (w langlydzu) obszerna informacje na ten
    temat.

    CSL