  • 1. Data: 2018-01-07 18:56:56
    Temat: Dźwięk z wyświetlacz VFD
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Wyświetlacze VFD słabo sie ostatnio sprzedają, więc wspólnym
    wysiłkiem firm Korg i Noritake opracowano ostatnio rewolucyjną
    lampę wzmacniającą audio o nazwie Nutube:

    http://korgnutube.com/en/

    https://www.youtube.com/watch?v=Qz43gTBRVjY

    To się nazywa mieć kiepełe do marketingu! :-)))

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2018-01-07 23:05:11
    Temat: Re: Dźwięk z wyświetlacz VFD
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 07.01.2018 o 18:56, Piotr Wyderski pisze:
> [...]
    >
    > http://korgnutube.com/en/
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=Qz43gTBRVjY
    >
    > To się nazywa mieć kiepełe do marketingu!  :-)))

    Widziałem to, w sumie dość ciekawe ustrojstwo, do różnych gitarowych
    pudełek jak znalazł.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2018-01-08 00:59:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Jan 2018 18:56:56 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):
> [...]
    >
    > http://korgnutube.com/en/
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=Qz43gTBRVjY
    >
    > To się nazywa mieć kiepełe do marketingu! :-)))

    Nie wpadlismy kiedys na to na grupie ?
    W koncu VFD to trioda, zwykla trioda.

    No ale my nie mamy kiepely do marketingu :-)

    J.

  • 4. Data: 2018-01-08 03:42:51
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > http://korgnutube.com/en/
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=Qz43gTBRVjY
    >
    > To się nazywa mieć kiepełe do marketingu! :-)))

    Heh... i jeszcze to ma być lampa mocy? :P No no...
    Chyba się domyślacie, do czego w tej lampie piję? Tak, do żarzenia,
    cieniutkie włókno (jako katoda bezpośrednio jarana), które każda większa moc
    wykończy... chyba, że to napięciówka.
    Ostatnio jakoś niedowidzę, ale zobaczę, jak w nowych okularach, bo jak w
    bajcie o Jacusiu - Ja cuś tu siatki (sterującej) nie widzę (zmęczony-m
    pracą, to nie miałem siły/czasu lepiej się przyjrzeć).
    Ponadto, śmiem powątpiewać, aby to była jakaś rewelacja, chyba, że ta lampa
    nie ma być super-hiper, lecz tworzyć efekty. Ale ja tam modularnej średnicy,
    soczystego dołu i klarownej wysokości "nie uważam". W wolnym czasie pewnie
    poszukam, jak wyglądają charakterystyki, nachylenie, liniowość, takie tam...
    Bo mimo wszystko, nie mogę się oprzeć wrażeniu, że ktoś usiłuje odkryć
    Amerykę... Więc czy to nowe efekty, czy to jakieś super-hiper, to i tak mi
    pachnie nieświeżością, bo Hameryka, ZTCW, odkryta została śjakieś 525 lat
    temu z haczykiem. A sama sprawa nie jest nowa, niektórzy robili/robią, małe
    stopnie wzmocnienia, na triodzie z EM80... Więc im przy okazji miga, a tu
    nic, tylko świeci, jak psu jajca przy lizaniu. Pardon, nie mogę jakoś wyzbyć
    się sceptycyzmu...
    A... aha... marketing... to wiele wyjaśnia... Ale ja mam na dziś marketingu
    (śmierdząco śmierdzące gówno gówniane) serdecznie dość, na długi czas... Po
    prostu wezmę ECL82, lub podobną i zmontuję jakieś małe audyjko, tylko trafo
    na głośnik muszę wygrzebać... Sram na basy, pierd^H^Hprzę średnicę, olewam
    górę, TO MA GRAĆ, po prostu. I będzie brzydkie i bylejakie w wyglądzie,
    rozmyślnie i celowo, na pajęczynie z drutów, polutowane, jakby się
    niedźwiedź spuszczał. CELOWO. Takie mocno obrazoburcze. I *.*j... Ale
    działać będzie, spoko :) To zawsze będzie priorytetem.
    No dobra, wezmę kineskop ze starego telewizorka i zmontuję jakieś
    wzmacniadło na nim :PP Przeca to też trioda/tetroda/pentoda, etc... Przy
    okazji zobaczę, jak wygląda wykonawca utworu :)

    --
    Pies jest jedynym zwierzęciem, które potrafi wyrazić zadowolenie lub
    śmiać się kręcąc lub wymachując ogonem i czyni to nieporównanie wdzięczniej

  • 5. Data: 2018-01-08 10:57:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=Qz43gTBRVjY
    > To się nazywa mieć kiepełe do marketingu! :-)))

    >Heh... i jeszcze to ma być lampa mocy? :P No no...

    Raczej nie - jak pisza - lampy biora za duzo mocy, to moze byc nawet
    bateryjnie zasilane :-)

    >Chyba się domyślacie, do czego w tej lampie piję? Tak, do żarzenia,
    >cieniutkie włókno (jako katoda bezpośrednio jarana), które każda
    >większa moc wykończy... chyba, że to napięciówka.

    Tez wykonczy, zalezy jakie napiecie :)

    >Ostatnio jakoś niedowidzę, ale zobaczę, jak w nowych okularach, bo
    >jak w bajcie o Jacusiu - Ja cuś tu siatki (sterującej) nie widzę
    >(zmęczony-m pracą, to nie miałem siły/czasu lepiej się przyjrzeć).

    Nie widzisz, ale ona tam jest.
    I masz nie widziec, bo ona ma nie przeszkadzac w ogladaniu anody.

    Tylko jak pamietam - w VFD to sie raczej dodatnie napiecie na nia
    przykladalo.
    Ujemne tez mozna bylo, ale ruskie na dodatnim jasniej swiecily.

    J.

  • 6. Data: 2018-01-08 22:36:15
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Raczej nie - jak pisza - lampy biora za duzo mocy, to moze byc nawet
    > bateryjnie zasilane :-)

    https://youtu.be/vEojRtrPZHQ?t=128

    Ten scheat mnie rozwala. JEFT na wejściu, JFET na wyjściu, po kiego tam
    ta lampa? :-)))

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2018-01-08 23:24:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 8 Jan 2018 22:36:15 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > https://youtu.be/vEojRtrPZHQ?t=128
    >
    > Ten scheat mnie rozwala. JEFT na wejściu, JFET na wyjściu, po kiego tam
    > ta lampa? :-)))

    1. Jest
    2. Ładnie swieci :-)

    J.

  • 8. Data: 2018-01-09 03:49:22
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Tez wykonczy, zalezy jakie napiecie :)

    Wiadomo! Miałem jednak na myśli to, że włókno jest też katodą, więc
    bezpośrednio grzaną, jak w popularnej 3S4T i prąd lampy obciąża tę katodę,
    więc więcej pobrać, to czy włókno nie pyknie?

    > Nie widzisz, ale ona tam jest.
    > I masz nie widziec, bo ona ma nie przeszkadzac w ogladaniu anody.

    To by mnie ucieszyło, nie widzieć też katody.

    > Tylko jak pamietam - w VFD to sie raczej dodatnie napiecie na nia
    > przykladalo.
    > Ujemne też mozna bylo, ale ruskie na dodatnim jasniej swiecily.

    No, chyba większy prąd anodowy to i jasność? A ujemne w końcu lampę zatka...
    Za to dodatnie (zgadzam się nie dręczyć lampy wspomnieniami o prądzie siatki
    w takim przypadku, wystarczy, że i od tego ją zaswędzi), to raczej prądu
    przyda...?
    Ech... i znów wspominka - w Rubinach, lampa mocy w odchylaniu poziomym,
    miała automatycznie zapodawane na siatę -70V, by ją zatkało przy braku
    impulsów z generatora na innej lampie.

  • 9. Data: 2018-01-09 09:32:07
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > 1. Jest
    > 2. Ładnie swieci :-)

    I tym oto sposobem w drugiej dekadzie XXI wieku ponownie
    wynaleziono telewizor Libra, tylko niejako od drugiej strony.
    Świat zwariował...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2018-01-09 10:20:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >I tym oto sposobem w drugiej dekadzie XXI wieku ponownie
    >wynaleziono telewizor Libra, tylko niejako od drugiej strony.
    >Świat zwariował...

    Oj tam zaraz zwariowal.
    Potem zrobimy "magiczne oko", potem zastapimy to atmelkiem, potem ARM
    z OLED ... swiat idzie na przod :-)

    J.