  • 1. Data: 2007-09-04 20:20:26
    Temat: ES, sprzedaż bezrachunkowa, cd
    Od: cb <c...@N...onet.pl>

    Witam!

    Trochę poczytałem i co nieco wyjaśniło mi się nt. sprzedaży bezrachunkowej.

    Ale teraz mam takie pytanie:

    Obowiązek podatkowy (a więc i obowiązek ewidencjonowania) powstaje w
    momencie sprzedaży towaru.
    Czy to znaczy, że nie mając kasy fiskalnej powinienem po każdej
    sprzedaży wypelniać ewidencję sprzedaży VAT?
    A czy mogę wpisać sobie taką sprzedaż do "zeszyciku" z oznaczeniem
    stawki VAT, a dopiero na koniec dnia przepisać łączne kwoty z rozbiciem
    na stawki VAT do ES VAT? Czym wtedy jest ten "zeszycik"?

    Pytanie pokrewne:
    W jaki sposób wypełnia się Ewidencję sprzedaży VAT w momencie
    prowadzenia dokumentacji przez biuro rachunkowe? Czy ewidencja sprzedaży
    VAT musi się znajdować zawsze u podatnika??

    Pozdrawiam,
    cb