  • 61. Data: 2017-01-31 13:57:56
    Temat: Re: Eagle - game over
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Janusz_k <J...@o...pl> wrote:

    > Ale w kikadzie masz podobnie, są skróty klawiszowe dość proste, np
    > najeżdzasz na schemacie na nóżkę myszą naciskasz "w" jak wire i rysuje
    > Ci połączenie, podobnie inne, w narzędziach masz zakładkę skróty i jako
    > pasek z boku piktogramów.

    Mam teraz prosty schemat do zrobienia, zainstalowałem KiCada na próbę.
    Rzeczywiście wygodny (przynajmniej do schematów, nie wiem (jeszcze?) jak
    do PCB). Na pierwszy rzut oka wydaje się wygodniejszy niż Eagle.

    > w KIKADZIE wszystkie pliki są tekstowe, można je modyfikować co czasami
    > robię.

    O, to super.

    Tak bardzo na szybko:

    - da się utworzyć sam schemat bez tworzenia projektu?
    - da się zmienić rozmiar pola roboczego?

    > Jest free i bez ograniczeń, pozatym prosty i szybki.

    Autotrax też :) Ale do schematów mam tylko Eagle, więc wyprób(ow)uję
    KiCada.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 62. Data: 2017-01-31 17:56:11
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 31 Jan 2017 12:57:56 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
    Wysocki) wrote:
    > - da się utworzyć sam schemat bez tworzenia projektu?
    > - da się zmienić rozmiar pola roboczego?

    Da się zrobić projekt z samym schematem.

    Tak.

  • 63. Data: 2017-01-31 20:57:12
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-01-31 o 13:57, Adam Wysocki pisze:

    > Mam teraz prosty schemat do zrobienia, zainstalowałem KiCada na próbę.
    > Rzeczywiście wygodny (przynajmniej do schematów, nie wiem (jeszcze?) jak
    > do PCB).

    Tak samo wygodny :) aby narysować pcb musisz wpierw na schemacie
    ponumerować elementy (pictogram wzm z różdzką ;) potem zrobić net listę
    (klucz z .net) a potem uruchamiasz cvpcb (ikona mosfeta z scalakiem) i
    przyporządkowujesz fotoprinty do elementów, zapisujesz,przechodzisz do
    głównego okna kicada i uruchamiasz pcbnew, wczytujesz listę (klucz z
    .net) wybierasz plik i dajesz wczytaj, jak dobrze wszystko pujdzie to
    będziesz miał wszystkie elementy w górnym lewym rogu teraz trzeba je
    rozmieścić na płytce, klikasz na ikonę scalaga na górnym pasku czwarta
    od lewej, aby Ci przesuwał kicad cały element a nie np napisy i suwasz
    sobie elementy po płytce M, ścieszki rysujesz X, ale wpierw jeszcze
    ustaw grubości w regułach projektowych itd..

    > O, to super.
    >
    > Tak bardzo na szybko:
    >
    > - da się utworzyć sam schemat bez tworzenia projektu?
    Nie, projekt musi być ale schematów możesz mieć pod nim multum różnych :)

    > - da się zmienić rozmiar pola roboczego?
    Tak, plik ustawienia strony.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 64. Data: 2017-02-01 23:07:47
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    >ponumerować elementy (pictogram wzm z różdzką ;) potem zrobić net listę
    >(klucz z .net) a potem uruchamiasz cvpcb (ikona mosfeta z scalakiem) i
    >przyporządkowujesz fotoprinty do elementów, zapisujesz,przechodzisz do

    Teraz jest też możliwość przyporządkowania obudów już na poziomie schematu
    bez pośrednictwa cvpcb. Dla mnie wygodniej ;-)

    Paweł

  • 65. Data: 2017-02-02 18:14:31
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-01 o 23:07, pawel pisze:

    > Teraz jest też możliwość przyporządkowania obudów już na poziomie
    > schematu bez pośrednictwa cvpcb. Dla mnie wygodniej ;-)
    Wiem, w nowej wersji, ale ona mnie wkurza, długo się uruchamia i grzebie
    po internecie, wolę starszą, do tego co robię w zupełności mi wystarcza.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 66. Data: 2017-02-03 11:00:11
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Janusz_k <J...@o...pl> wrote:

    > Tak samo wygodny :)

    W sumie wydaje się wygodniejszy, skróty klawiaturowe są genialne.

    Problem w szczegółach, które umiem zrobić w Eagle, a jeszcze nie umiem w
    KiCadzie.

    > Nie, projekt musi być ale schematów możesz mieć pod nim multum różnych :)

    A rozsądnie jest mieć jeden ogólny projekt "schematy" i tam trzymać
    schematy?

    > Tak, plik ustawienia strony.

    Ok, to porcja kolejnych pytań:

    - da się jakoś łatwo wyrenderować projekt do rastra, czy trzeba albo przez
    schowek, albo przez svg? Na razie wyrenderowałem do svg i potem svg do png
    (gimpem), ale może jest prostsza metoda

    - czy da się zmniejszyć rozmiar "junction"? To kółko jest ogromne :)

    - czy da się zmienić tekst "vcc" przy dodaniu komponentu vcc? Krzyczy mi,
    że wartości zmienić nie można. Eagle też krzyczy, ale pozwala zmienić.

    Czemu pytam - bo potrzebuję nanieść "oczko" (takie jak w komponencie vcc),
    ale przypisać mu własny opis (tu konkretnie 230V, ale teksty mogą być
    różne). Czy może robi się to zupełnie inaczej?

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 67. Data: 2017-02-03 16:34:54
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 3 Feb 2017 10:00:11 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
    Wysocki) wrote:
    > - czy da się zmniejszyć rozmiar "junction"? To kółko jest ogromne :)

    Da się. Da się nawet zrobić program, który ujednolici to od razu w
    całym projekcie.

  • 68. Data: 2017-02-05 17:50:41
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-03 o 11:00, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > KiCadzie.

    > A rozsądnie jest mieć jeden ogólny projekt "schematy" i tam trzymać

    Można, lepiej sobie zrobić podkatalogi po jednym na schemat, bo potem
    będziesz miał pliki .net z połączeniami, .cmp z fotoprintami, .pcb
    płytka, .bak stare wersje, .lib z elementami używanymi, no i pliki
    gerbera jak je wygenerujesz.
    Więc robi się niezły śmietnik.
    Tu masz taki szybki podręcznik :)
    docs.kicad-pcb.org/master/pl/getting_started_in_kica
    d.pdf

> [...]
    > schowek, albo przez svg? Na razie wyrenderowałem do svg i potem svg do png
    Wiem że prosto można wydrukować do pdf-a, innych nie potrzebowałem więc
    nie wiem.

    > - czy da się zmniejszyć rozmiar "junction"? To kółko jest ogromne :)
    Nie wiem ale chyba nie.

    > - czy da się zmienić tekst "vcc" przy dodaniu komponentu vcc? Krzyczy mi,
    > że wartości zmienić nie można. Eagle też krzyczy, ale pozwala zmienić.
    prawy klik, edytuj za pomocą biblotek, potem wybierz sobie swoją
    biblotekę (bibloteka robocza) i potem dajesz zapisz biblotekę, on się
    pyta czy zapisać ostatnie zmiany w symbolu dajesz tak i masz
    zmodyfikowany symbol, w ten sposób modyfikuje się wszystkie elementy
    rysunkowe.

    > Czemu pytam - bo potrzebuję nanieść "oczko" (takie jak w komponencie vcc),
    > ale przypisać mu własny opis (tu konkretnie 230V, ale teksty mogą być
    > różne). Czy może robi się to zupełnie inaczej?

    Możesz zrobić nowe :) w edytorze biblotek.

    Wbrew pozorom kicad jest dość elastyczny.

    --
    Pozdr

    Janusz_k