  • 1. Data: 2017-01-21 17:35:47
    Temat: Czas na Windows 10
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Przyszedł taki czas, że wkrótce dla mnie podstawowym komputerem będzie
    tablet typu "2 w 1" z systemem Windows 10. Na ile te nowe okienka
    współpracują (lub nie) z typowymi aplikacjami używanymi przez
    elektronika? Da się korzystać z AVR-GCC, programatorów typu USBasp,
    starszych aplikacji do rysowania schematów czy projektowania PCB? Które
    tego typu programy na pewno nie działają na Windows 10?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 2. Data: 2017-01-21 17:44:18
    Temat: Re: Czas na Windows 10
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    badworm <n...@p...pl> napisał(a):
> [...]
    > współpracują (lub nie) z typowymi aplikacjami używanymi przez
    > elektronika? Da się korzystać z AVR-GCC, programatorów typu USBasp,

    Oczywiście.

    > starszych aplikacji do rysowania schematów czy projektowania PCB? Które
    > tego typu programy na pewno nie działają na Windows 10?

    Zależy jak starych. Protela 99 bym nie instalował.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2017-01-21 18:01:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-21 17:35, badworm wrote:
> [...]
    > tablet typu "2 w 1" z systemem Windows 10. Na ile te nowe okienka
    > współpracują (lub nie) z typowymi aplikacjami używanymi przez

    O tyle o ile urzadzenie będzie posiadało x86 a nie arm.

  • 4. Data: 2017-01-21 18:08:08
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-01-21 o 17:44, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Zależy jak starych. Protela 99 bym nie instalował.

    A jest jakieś obiektywne uzasadnienie? Nie przypominam sobie, żeby
    Microsoft ogłaszał, że jakaś część WinAPI, nawet ta pochodząca jeszcze z
    OS/2, nie działała. (Pomijam kwestię wyrzucenia POSIX, jest Cygwin).

  • 5. Data: 2017-01-21 18:14:28
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):
    > O tyle o ile urzadzenie będzie posiadało x86 a nie arm.

    Naturalnie, ale chyba w chwili obecnej nie ma tabletów ARM z Windows 10.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2017-01-21 18:19:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-21 18:14, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Naturalnie, ale chyba w chwili obecnej nie ma tabletów ARM z Windows 10.

    Diabli wiedzą co bedzie. MS miota się i w panice szuka rynków:

    http://www.spidersweb.pl/2016/01/windows-10-arm.html

    http://www.windowscentral.com/desktop-version-window
    s-10-arm-based-chips-might-be-development

    http://www.theregister.co.uk/2016/12/08/qualcomm_sna
    pdragon_windows_10/

  • 7. Data: 2017-01-21 18:26:29
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> napisał(a):
    > A jest jakieś obiektywne uzasadnienie? Nie przypominam sobie, żeby
    > Microsoft ogłaszał, że jakaś część WinAPI, nawet ta pochodząca jeszcze z
    > OS/2, nie działała.

    Owszem, są zmiany w API:
    https://social.msdn.microsoft.com/Forums/sqlserver/e
    n-US/80691463-3db9-4b2f-af42-198f99353a83/api-functi
    on-shgetpathfromidlist-compatibility-issue?forum=win
    dowscompatibility
    Poza tym Protel instaluje jakieś sterowniki, które nie są zgodne z nowszymi
    Windowsami i powodują ich niestabilne działanie.

    > (Pomijam kwestię wyrzucenia POSIX, jest Cygwin).

    Teraz już Cygwin niepotrzebny, bo jest wbudowany Windows Subsystem for Linux
    (WSL) i masz w Windows 10 (prawie) normalne Ubuntu :)
    https://msdn.microsoft.com/en-us/commandline/wsl/faq
    A ostatnio też SUSE:
    https://www.suse.com/communities/blog/make-windows-g
    reen-part-1/

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2017-01-21 21:20:53
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    badworm wrote:

    > Przyszedł taki czas, że wkrótce dla mnie podstawowym komputerem będzie
    > tablet typu "2 w 1"

    Nie rób (sobie) tego. Ja taki kupiłem (HP Pavillion x2)
    i teraz mnie trafia, gdy tylko muszę z niego skorzystać.
    Bardziej responsywna była Amiga... Kup sobie normalnego
    laptopa i nie powtarzaj cudzych błędów.

    > z systemem Windows 10. Na ile te nowe okienka
    > współpracują (lub nie) z typowymi aplikacjami używanymi przez
    > elektronika?

    Co ma działać, działa. Problem nie jest systemie, tylko w Atomie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2017-01-21 22:40:20
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 21 Jan 2017 21:20:53 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Nie rób (sobie) tego. Ja taki kupiłem (HP Pavillion x2)
    > i teraz mnie trafia, gdy tylko muszę z niego skorzystać.
    > Bardziej responsywna była Amiga... Kup sobie normalnego
    > laptopa i nie powtarzaj cudzych błędów.

    Mam obecnie tablet 8" z Windows 8.1 i owszem, są w nim rzeczy, które
    mnie wkurzają ale dramatu nie ma. Gdyby była do tego jakaś sensowna
    klawiatura i gdyby tablet posiadał port HDMI to bym się pewnie za nowym
    urządzeniem nie rozglądał. Laptop fajna rzecz ale sporo do dźwigania i
    brak możliwości redukcji wagi poprzez odłączenie klawiatury, jeśli w
    danym momencie jest zbędna. Bardziej mnie wkurza, że gdybym nawet chciał
    kupić jakiegoś lapka albo poleasingowego desktopa (mam takowego Della i
    bardzo sobie go chwalę) to od kilku miesięcy nie ma już chyba takich z
    Windows 7.
    > Co ma działać, działa. Problem nie jest systemie, tylko w Atomie.

    To znaczy?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 10. Data: 2017-01-21 23:29:21
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-01-21 o 22:40, badworm pisze:

> [...]
    > kupić jakiegoś lapka albo poleasingowego desktopa (mam takowego Della i
    > bardzo sobie go chwalę) to od kilku miesięcy nie ma już chyba takich z

    Słaby jest, tzn ma marną wydajność. Lepiej już pentiuma kupić, tyle że w
    tabletach o nich trudno bo za dużo prądu żrą.

    --
    Pozdr

    Janusz_k