  • 1. Data: 2012-06-11 19:58:24
    Temat: Eagle i DIL/DIP powierzchniowo :)
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Z czasów gdy elementy SMD przyprawiały mnie o dreszcze zostało mi sporo
    elementów typu
    ATTINY2313/ATMEGA8/16/32, ULN2003/2803, 24Cxx które może majątku nie
    kosztują ale szkoda to wyrzucić, a wiercenie stada otworów średnio mi się
    uśmiecha. Tak więc wpadłem na pomysł aby odgiąć nóżki na zewnątrz i lutować
    to jak SMD. Problem tylko w bibliotece do EAGLE, która przewidywała by takie
    obudowy (niby SMD). Średnio mi się uśmiecha robienie biblioteki elementów z
    takimi dziwolągami, ale być może ktoś wpadł wcześniej i takie biblioteki
    posiada. Pytanie więc brzmi... jest szansa odszukać do EAGLE takie
    biblioteki z DIL/DIP jako SMD?

    Kłopot polega na tym, że nawet nie bardzo wiem jakie zapytanie do googla
    zarzucić, bo też jak takiego dziwoląga nazwać? :)

  • 2. Data: 2012-06-11 20:47:19
    Temat: Re: Eagle i DIL/DIP powierzchniowo :)
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 11.06.2012 19:58, Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    >
    > Kłopot polega na tym, że nawet nie bardzo wiem jakie zapytanie do googla
    > zarzucić, bo też jak takiego dziwoląga nazwać? :)

    Zrób lustrzane odbicie -eagle sam przeniesie pady na warstwę elementów

    G.B.

  • 3. Data: 2012-06-11 21:01:33
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brzęczyszczykiewicz" <g...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:4fd63d39$0$26698$65785112@news.neostrada.pl...

    > Zrób lustrzane odbicie -eagle sam przeniesie pady na warstwę elementów
    > G.B.

    Ale te pady powinny być jednak trochę bardzie odsunięte od obudowy niż
    przy typowym DIP/DIL.

    Myślałem, że nawet jeśli w TME da się coś takiego kupić:

    http://www.tme.eu/html/PL/podstawki-smd-do-ukladow-s
    calonych-dil/ramka_1622_PL_pelny.html

    To i takie biblioteki już ktoś do EAGLA wydumał. :(

  • 4. Data: 2012-06-12 09:08:17
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 11 Jun 2012 21:01:33 +0200,
    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> screamed:
> [...]
    > wiadomości news:4fd63d39$0$26698$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale te pady powinny być jednak trochę bardzie odsunięte od obudowy niż

    Ostatnio był nawet przykład użycia tego produkcyjnie:

    http://www.youtube.com/watch?v=Ar7G-Fp64og#t=15m02s

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:239B ]
    [ 09:07:53 user up 13197 days, 21:02, 1 user, load average: 0.01, 0.95, 0.22 ]

    I love children, especially when they cry, for then someone takes them away.

  • 5. Data: 2012-06-17 11:19:50
    Od: "Roman" <r...@o...eu>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiadomości news:4fd63d39$0$26698$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale te pady powinny być jednak trochę bardzie odsunięte od obudowy niż

    Bez dodatkowych działań w Eaglu - wystarczy najpierw wygiąć oba rzędy nóg
    trochę do środka, z potem same końcóweczki nóg na zewnatrz do poziomu
    plastiku ...

    W padach wywalamy (lub zamalowujemy) dziurki i tyle - bez wiercenia.

    Roman

  • 6. Data: 2012-06-20 19:22:39
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 17.06.2012 11:19, Roman wrote:
    > Bez dodatkowych działań w Eaglu - wystarczy najpierw wygiąć oba rzędy nóg
    > trochę do środka, z potem same końcóweczki nóg na zewnatrz do poziomu
    > plastiku ...
    Ja proponuję jeszcze prostszą wersję - routing zaczynać tylko na top,
    uciąć same "igiełki" z nóżek, posadzić układ na padach (wytrawione na
    środku punkty ustawią go) i lutować. Wadą są niepotrzebne i
    niepodłączone pady od spodu, ale można przez nie zwyczajnie puszczać
    ścieżki.

    Michoo