  • 1. Data: 2012-06-11 14:35:45
    Temat: zalewanie elektroniki
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    Taki, wicie rozumicie jest problem.
    Muszę zalać w metalowej tulei jakiś element. Nieduży, tak 15x15x5mm.
    Tuleja też nieduża, o średnicy ok. 20mm.

    I teraz, próbowałem zastosować epidian, ale cholerycznie mi się
    rozgrzewał. Za bardzo. Być może jest to wina zbyt dużej ilości
    utwardzacza... Ale jakoś mi się ten epidian za bardzo nie podobuje.
    Ostatecznie użyłem więc poxipolu. No, ale ten z kolei jest bardzo gęsty,
    i raczej to jest upychanie niż zalewanie...Pominąwszy cenę.

    Więc pytanie takie jest - gdzie by tu zanabyć jakąś niewielką (500 g ?)
    ilość czegoś, co by się nadało ? jakaś żywica epoksydowa najlepiej, ale
    może lepsza niż ten epidian ? Musi być raczej twarda po utwardzeniu
    (czyli żadne silikony itp). Najlepiej bezbarwna.

    Hm ?

  • 2. Data: 2012-06-11 14:51:02
    Temat: Re: zalewanie elektroniki
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 11 Cze, 14:35, sundayman <s...@g...pl> wrote:
> [...]
    > może lepsza niż ten epidian ? Musi być raczej twarda po utwardzeniu
    > (czyli żadne silikony itp). Najlepiej bezbarwna.

    Może distal, ale on bezbarwny nie jest. Babrałem w tym często i nie
    pamiętam żeby się grzał, wprost przeciwnie to ja musiałem grzać żeby
    szybciej zastygł bo tak to trwało to dobę :>

    L.

  • 3. Data: 2012-06-11 14:59:03
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Witam
    Ale po co wynalazki? Złe zalanie może np. pourywać elementy wskutek duzych zmian
    temperatury.
    Stosuje się zalewy do elektroniki.
    W zależności do wymagań są dostępne różnego rodzaju.

    EM

  • 4. Data: 2012-06-11 15:00:38
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "sundayman" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > I teraz, próbowałem zastosować epidian, ale cholerycznie mi się
    > rozgrzewał. Za bardzo. Być może jest to wina zbyt dużej ilości
    > utwardzacza... Ale jakoś mi się ten epidian za bardzo nie podobuje.

    Raczej typu utwardzacza i braku wypełniacza.
    Można zastosować utwardzacz o dłuższym czasie żelowania.
    Bardzo istotny jest wypełniacz - ja stosuję czasem np talk.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 5. Data: 2012-06-11 15:10:33
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    sundayman wrote:
> [...]
    > Ostatecznie użyłem więc poxipolu. No, ale ten z kolei jest bardzo
    > gęsty, i raczej to jest upychanie niż zalewanie...

    Modelarze piszą by podgrzać - się upłynni

    Zastrzegam, ja nie próbowałem.

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 6. Data: 2012-06-11 15:14:06
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-06-11 14:35, sundayman pisze:
> [...]
    > może lepsza niż ten epidian ? Musi być raczej twarda po utwardzeniu
    > (czyli żadne silikony itp). Najlepiej bezbarwna.

    Epoksyd - zwłaszcza resztki nieprzereagowanego utwardzacza mogą
    powodować korozję. Z kolei w układach wymagających dużej rezystancji -
    np. dzielnik napięcia w bazie do fotopowielacza, upływność żywicy
    rozkalibruje układ - w dodatku to się zmienia w czasie w trakcie
    wysychania/odparowania przez wiele miesięcy. Jeśli zalewać epoksydem to
    po porządnym spryskaniu lakierem izolacyjnym. Poxipol nie jest zły, ale
    trzeba go lekko rozgrzać suszarką to ładnie się leje. Masy zalewowe:
    poliuretanowe i epoksydowe są w sklepach np w TME. Ale ilości 0,5 do 1
    kg są dość drogie - ponad 100 pln.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2012-06-11 15:17:09
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-06-11 15:14, Mario pisze:

> [...]
    > trzeba go lekko rozgrzać suszarką to ładnie się leje. Masy zalewowe:
    > poliuretanowe i epoksydowe są w sklepach np w TME. Ale ilości 0,5 do 1

    No i jeszcze trzeba uważać na to ze jak rozrabiasz większą ilość to ci
    się wtedy masa znacznie mocniej rozgrzewa i przez to za szybko zaschnie
    zanim ją dobrze wylejesz.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2012-06-11 15:26:08
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]
    > może lepsza niż ten epidian ? Musi być raczej twarda po utwardzeniu
    > (czyli żadne silikony itp). Najlepiej bezbarwna.

    Na przykład w TME. Jednak nie jest to takie tanie. Zdecydowanie odradzam
    partyzantkę. Standardowe żywice epoksydowe są silnie korozyjne, zeżre Ci
    ścieżki.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 9. Data: 2012-06-11 15:45:39
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 11-06-2012 14:35, sundayman pisze:
> [...]
    > może lepsza niż ten epidian ? Musi być raczej twarda po utwardzeniu
    > (czyli żadne silikony itp). Najlepiej bezbarwna.

    Epidianów jest co najmniej kilka rodzajów. Według mnie Epidian 5
    powinien Ci podpasować. Ma dość długi czas schnięcia i co za tym idzie
    nie wydziela tyle ciepła.

  • 10. Data: 2012-06-11 16:10:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sundayman,

    Monday, June 11, 2012, 2:35:45 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > może lepsza niż ten epidian ? Musi być raczej twarda po utwardzeniu
    > (czyli żadne silikony itp). Najlepiej bezbarwna.

    A co sądzisz o akrylu? Dokładniej - bezbarwny, protetyczny
    polimetakrylan metylu. Występuje w handlu jako dwuskładnikowy -
    proszek polimeru i ciekły monomer. Miesza się to razem zalewa,
    traktuje podciśnieniem, żeby się pozbyć pęcherzyków a potem wypieka
    lub gotuje w ok. 95 stopniach...

    --
    Best regards,
    RoMan