  • 1. Data: 2010-10-29 06:29:09
    Temat: Eletryka raczej - podłączenie wyłącznika podwójnego
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    Elektrycy zostawili mi w puszce trzy przewody fazowe do podłączenie
    wyłącznika podwójnego tak, że jeden wyłącznik ma obsługiwać światło
    centralne, drugi kinkiet.
    Wczoraj podłączyłem tylko kinkiet i efekt jest taki, że jak włączę
    pierwszy - nic się nie dzieje. Jak włączę drugi - nic się nie dzieje.
    Jak włączę oba - świeci.
    O co chodzi?

  • 2. Data: 2010-10-29 06:51:29
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Hej!
    Zle podlaczyles wlacznik.
    wlacznik wyglada tak:

    . ----- . obwod 1
    ~ ---<
    . ----- . obwod 2

    A podalaczyles tak:

    . ----- . obwod 1
    obwod 2 ---<
    . ----- ~

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-10-29 07:48:05
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2010-10-29 08:51, wchpikus pisze:
    > Hej!
    > Zle podlaczyles wlacznik.
    > wlacznik wyglada tak:
    >

    > . ----- . obwod 1
    > ~ ---<
    > . ----- . obwod 2
    >

    > A podalaczyles tak:
    >
    > . ----- . obwod 1
    > obwod 2 ---<
    > . ----- ~

    Tylko że z puszki mam wyprowadzone trzy przewody fazowe, wszystkie
    przewody N są połączone w razem w kostce.

  • 4. Data: 2010-10-29 07:49:36
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2010-10-29 09:48, Krzysiek pisze:

    > Tylko że z puszki mam wyprowadzone trzy przewody fazowe, wszystkie
    > przewody N są połączone w razem w kostce.

    tzn podłączyłem też kabel do centralnej lampy w tym wyłączniku, tylko
    samej lampy nie ma.

  • 5. Data: 2010-10-29 07:54:25
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

    > Tylko że z puszki mam wyprowadzone trzy przewody fazowe, wszystkie
    > przewody N są połączone w razem w kostce.

    No przeciez Tobie napisalem, jeen to faza, dwa ida na lampy.
    Przelacznikiem podajesz faze na obwody (1 i 2)
    Prosciej sie nie da....

  • 6. Data: 2010-10-29 07:56:06
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2010-10-29 09:54, wchpikus pisze:
    > Witam!

    > No przeciez Tobie napisalem, jeen to faza, dwa ida na lampy.
    > Przelacznikiem podajesz faze na obwody (1 i 2)
    > Prosciej sie nie da....

    Już wszystko jasne, dzięki za pomoc!

  • 7. Data: 2010-10-29 08:03:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <a...@a...pl> napisał
> [...]
    > Wczoraj podłączyłem tylko kinkiet i efekt jest taki, że jak
    > włączę pierwszy - nic się nie dzieje. Jak włączę drugi - nic się

    Miernik w dlon i sprawdzac, tylko ostroznie, bo miernik pali sie
    szybko :-)

    Nie pomyliles czegos na wlaczniku ? Bo najprostsze wyjasnienie -
    obie lampy sa polaczone razem, do jednego "wyjscia" wlacznika,
    faza dochodzi na drugie "wyjscie", a "wejscie"/wspolny lezy sobie
    odlogiem.

    Ewentualnie udalo wam sie lampy polaczyc szeregowo.

    J.