  • 1. Data: 2009-05-08 20:27:22
    Temat: Era Tak Tak daje czadu - specjalnie dla niedowiarków [dlugie]
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Bry,
    jest tu obok wątek, w którym większość dyskutantów niedowierza autorowi, iż
    mógł on zostać obciążony kosztami niezamawianych przez siebie usług. Usługi
    te zostały mu zaoferowane poprzez wiadomość SMS. Wyłączenie usług
    (niezamawianych przez niego) zostało zaoferowane tą samą drogą.
    Otóż, jeśli teraz autor tamtego wątku napisze, że nie miał racji to i tak mu
    nie uwierzę. Dlaczego? No to jedziemy z tym koksem, czyli "Czegoś takiego
    nie doświadczyłem od najbardziej namolnych i zakręconych polskich
    spamerów"...

    - kilka tygodni temu wysłałem kartę rej. TT, w której jak zawsze
    zaznaczyłem, że NIE zgadzam się na otrzymywanie informacji handlowych (IH),
    telefon był wyłączany na kilka dni nieraz;
    - włączyłem tel. i dostałem SMS z potwierdzeniem rejestracji numeru i moich
    danych w systemie,
    - chwilę później dostałem SMS z IH dotyczącą 100 Mercedesów,
    - zadzwoniłem do BOK z żądaniem sprawdzenia danych dotyczących IH i okazało
    się, że nie powinienem dostać tego SMS-a z Mercami,
    - poprosiłem o ostateczne wyłączenie mojego numeru z listy otrzymujących IH,
    gry, zabawy, konkursy, itp.
    - poprosiłem o zwrot 2,44 zł za połączenie z BOK i powiedziano mi, że owszem
    mi się należy a nawet dostanę potwierdzenie zwrotu 2,44 zł SMS-em,
    - SMS-a nie dostałem ale w billingu połączenie z BOK zostało zapisane jako
    0,00 zł; stanu konta nie kontrolowałem, bo mi się odechciało.
    Wyłączyłem telefon na kilka dni. Dziś go włączyłem...

    05.05.2009 13:23 Od: +4860201
    Aby nie otrzymywac sms'ow z oferta udzialu w KONKURSACH (CAPS to moje
    zaznaczenie) prosimy o wyslanie darmowego sms'a o tresci "NIE" na numer
    80888. Dziekujemy. /Era /107366

    Nie wiedzac, czy to efekt mojej ostatniej rozmowy z BOK w sprawie INFORMACJI
    HANDLOWYCH (skoro Era rozroznia IH i KONKURSY) wyslalem tego SMS-a o tresci
    NIE, ponieważ konkursami również nie jestem zainteresowany. W odpowiedzi
    otrzymałem:

    4 (słownie: cztery) sztuki identycznych SMS-ów:
    08.05.2009 20:49 Od: 80888
    Zlecenie przyjete do realizacji.

    ... a nastepnie

    4 (słownie: cztery) sztuki identycznych SMS-ów:
    08.05.2009 20:54 Od: 80888
    /Era: Dziekujemy! Potwierdzamy odrzucenie zgody na otrzymywanie INFORMACJI
    HANDLOWYCH (CAPS to moje zaznaczenie) od PTC i Partnerow. Aby ponownie
    wyrazic zgode slij TAK na nr 80888.

    ... a nastepnie [!!!!!!!!!]

    08.05.2009 20:58 Od: Era
    Orbita Wiru z Furia pedzi po statuetke! Scigani z nowym kandydatem na hit.
    Poza tym L.U.C., Pola i Energy Drink. Zobacz Hit Generator w piatek o 22:35
    na TVP2

    Wnioskuję z powyższego, że PTC Era ma w głębokim poważaniu Ustawę o
    Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną (wykroczenie) oraz Ustawę o Ochronie
    Danych Osobowych (przestępstwo). Jeśli nie mam racji, proszę uprzejmie o
    wyprowadzenie mnie z błędu, co i tak nie zmieni mojej opinii o tej "firmie"
    ale przynajmniej nie będę już tworzył nowych wątków o TT ;P

    Maciek.

  • 2. Data: 2009-05-08 20:31:23
    Od: K <...@...c>

    Maciek pisze:

> [...]
    > o tej "firmie" ale przynajmniej nie będę już tworzył nowych wątków o TT ;P

    wykluczenie numeru trwa okolo tyogdnia, bo informacje o tym musza
    rozeslac do swoich kontrahentow.

  • 3. Data: 2009-05-08 20:38:53
    Od: "Bartek" <d...@c...eranet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > 08.05.2009 20:54 Od: 80888
    >
    > 08.05.2009 20:58 Od: Era

    o 2054 zostales wrzucony na grey liste...
    o 2058 przyszedl do Ciebie SMS z kampanii ktora byla ustawiona zanim
    wyraziles sprzeciw..
    taki lajf... nie dorabiaj do tego teorii spiskowych ;-))
    pzdr
    b.

  • 4. Data: 2009-05-08 20:49:51
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "K" <...@...c> napisał

    > wykluczenie numeru trwa okolo tyogdnia, bo informacje o tym musza rozeslac
    > do swoich kontrahentow.

    Od rejestracji numeru do dzisiejszego programu TVP2 upłynęło więcej niż 7
    dni.
    Informacja o konkursie w TVP2 przyszła od nadawcy "Era" - jak mam to
    rozumieć w kontekscie opoznienia z rozsylaniem info do partnerow?

    Maciek.

  • 5. Data: 2009-05-08 20:55:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 08 May 2009 22:31:23 +0200, K napisał(a):

    > wykluczenie numeru trwa okolo tyogdnia, bo informacje o tym musza
    > rozeslac do swoich kontrahentow.

    Aha, to chcesz powiedzieć, że PTC jeszcze dodatkowo pchnęła bazę do
    spamowania "swoim kontrahentom"? To byłby najlepszy w tym wszystkim
    przekręt.

    Wiców w tych sprawach jest parę:
    - część operatorów uważa, że wiążące (i to średnio) jest dla nich dopiero
    wypisanie się z list spamowych -- błąd,
    - część operatorów (PTK Centertel) uważa, że ew. zgoda na przetwarzanie
    danych osobowych w celach marketingowych zastępuje zgodę na otrzymywanie
    informacji handlowych -- błąd.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 6. Data: 2009-05-08 20:59:40
    Od: "Blazej" <e...@p...fm>

    > o 2054 zostales wrzucony na grey liste...
    > o 2058 przyszedl do Ciebie SMS z kampanii ktora byla ustawiona zanim
    > wyraziles sprzeciw..
    > taki lajf... nie dorabiaj do tego teorii spiskowych ;-))

    A moim zdaniem operatorzy spamuja ile wlezie, czy tego chcesz, czy nie. Jak
    masz czas i nerwy to postawisz na swoim, ale ogolnie i tak wiadomo, gdzie
    maja swoich klientow.

    Pozdro.

  • 7. Data: 2009-05-08 21:12:46
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Bartek" <d...@c...eranet.pl> napisał
    > o 2054 zostales wrzucony na grey liste...
    > o 2058 przyszedl do Ciebie SMS z kampanii ktora byla ustawiona zanim
    > wyraziles sprzeciw..
    > taki lajf... nie dorabiaj do tego teorii spiskowych ;-))

    To nie spisek, to jakiś kosmos.
    Czemu dostaję SMS-a w sprawie, którą przecież ostatecznie załatwiono? Tak
    ciężko jest uaktualniać bazę danych o SMS-ach reklamowych dla zaledwie
    kilkunastu milionów numerów telefonicznych? Przecież to można obsłużyć na
    notebooku z oraclem i w2k srv, tym bardziej, że tych informacji nie ma dużo
    (TAK, NIE)

    OK, dali sobie ileś czasu na wyłączenie jakiejś usługi. Ale jak to wygląda w
    oczach klienta firmy działającej od kilkunastu lat? I jeszcze po 4 sztuki
    esów... A ludziska, że Play taki g*niany :P

    Maciek.

  • 8. Data: 2009-05-08 21:52:29
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    K pisze:
    > wykluczenie numeru trwa okolo tyogdnia, bo informacje o tym musza
    > rozeslac do swoich kontrahentow.

    Ja się przez kilka lat nie mogłem pozbyć różnych reklam od Ery. Nic nie
    dało dzwonienie czy wysyłanie sms'ów na "nie".

    Co gorsza raz na jakiś czas przychodził sms o treści "wyślij sms XXX aby
    wyrazić zgodę na otrzymywanie sms'ów reklamowych". Oczywiście zgody
    nie dałem, a sms'y z reklamami przychodziły.

    Zmieniłem numer na Play i jak ręką odjął. Od 14 miesięcy zero reklam.
    Era to mega szajs IMO.

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2009-05-10 07:28:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 May 2009 22:27:22 +0200, Maciek wrote:
> [...]
    >nie uwierzę. Dlaczego? No to jedziemy z tym koksem, czyli "Czegoś takiego
    >nie doświadczyłem od najbardziej namolnych i zakręconych polskich

    Ale ponizej nic nie piszesz o wlaczeniu niezamawianych uslug.

    A z drugiej strony - jak ze dwa lata temu na pytanie Ery czy wlaczyc
    IH odpowiedzialem nie - to przychodza jakies pojedyncze sztuki, np
    Mercedesy ..

    >- SMS-a nie dostałem ale w billingu połączenie z BOK zostało zapisane jako
    >0,00 zł; stanu konta nie kontrolowałem, bo mi się odechciało.

    A moze warto - Orange np ma pod psem to zrobione .. czy jak kto woli -
    po francusku :-)

> [...]
    >Danych Osobowych (przestępstwo). Jeśli nie mam racji, proszę uprzejmie o

    O jakiej ochronie danych osobowych mowisz - bo numer telefonu raczej
    takowa nie jest, a po co mieliby cos wiecej przekazywac ?

    A wykroczenie .. ani to informacja handlowa, ani zawiadomienie o
    konkursie :-)
    A SMS mozna wyslac kazdemu nawet nie bedac "Partnerem Operatora".

    >, co i tak nie zmieni mojej opinii o tej "firmie"
    >ale przynajmniej nie będę już tworzył nowych wątków o TT ;P

    Mercedesy sla do wszystkich operatorow..

    J.

  • 10. Data: 2009-05-11 09:39:42

    Olgierd pisze:

    > Aha, to chcesz powiedzieć, że PTC jeszcze dodatkowo pchnęła bazę do
    > spamowania "swoim kontrahentom"? To byłby najlepszy w tym wszystkim
    > przekręt.

    tak, otwarcie o tym mowia na partyline.