eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsm › PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 20

  • 1. Data: 2009-05-08 16:22:21
    Temat: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: s...@p...onet.pl

    Witam serdecznie,

    Na wstępnie pragnę zaznaczyć, iż ten post nie dotyczy: dzwonków, tapet, simlocka
    oraz innego bełkotu dość często spotykanego na tej grupie ;)

    Sprawiłem sobie starter play fresh.
    Wsadziłem do wysłużonej N6230 (V 05.26 21-12-04).

    Generalnie jest dobrze, ale irytuje mnie kilka spraw.

    // 1 - SMS-y widmo.

    Co jakiś czas otrzymuję sms-a. To znaczy komórka tak się zachowuje. Sygnał jak
    przy odbiorze wiadomości, wibra tak samo.
    Ale jak spojrzę na wyświetlacz to nic nie ma. Nic też nie ma w skrzynce
    odbiorczej zarówno dla wiadomości tekstowych jak i MMS-ów.

    MMS-y działają poprawnie więc to raczej nie jest wiadomość typu push.

    Zauważyłem, że telefon czasem pyta się o aktualizację godziny.
    Tak, tel. jest ustawiony, że ma pytać i zazwyczaj to robi przy połączeniu gprs
    lub odbiorze wiadomości multimedialnej.
    Jednak w tym przypadku nie wykonuję żadnego połączenia.

    Może Play co jakiś czas wysyła jakąś aktualizację?
    A może to jest coś zupełnie innego?
    Sytuacja najczęściej pojawia się gdy wyłączę/włączę telefon.

    Folder aplikacje oraz gry jest pusty.

    // 2 - sztywne przekierowanie połączeń

    Tak, wiem, że pocztę głosową można ubić wklepując "##002#".
    Problem właściwy dotyczy samego przekierowania.

    ustawienia / ustawienia połączeń / przekazuj kiedy zajęte / sprawdź stan
    "aktywne dla: rozmowy telefoniczne, numer +48790998725"

    wybranie opcji
    ustawienia / ustawienia połączeń / przekazuj kiedy zajęte / anuluj
    nie przynosi żadnego efektu

    Google mówi, że to jest usługa "kto dzwonił, już w zasięgu, kto tam i podobne".
    W play24 nie widzę takich usług, jak to ubić?

    Generalnie problem dotyczy całego pakietu tego typu usług.
    Na przykład w internetowym boku orange mam możliwość indywidualnego wyłączenia 3
    opcji:
    - poinformuj kogoś, że do niego dzwoniłem a miał wyłączoną komórkę lub rozmawiał
    - poinformuj mnie jak ktoś do mnie dzwonił a miałem wyłączoną komórę lub
    rozmawiałem
    - poinformuj kogoś, kto do mnie dzwonił, że już włączyłem komórkę

    Jak włączyć/wyłączyć w/w usługi w play?


    Pozdrawiam i dziękuję bardzo za wszelkie konstruktywne odpowiedzi.


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 2. Data: 2009-05-08 17:46:02
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał
    > // 1 - SMS-y widmo.
    >
    > Co jakiś czas otrzymuję sms-a. To znaczy komórka tak się zachowuje. Sygnał
    > jak
    > przy odbiorze wiadomości, wibra tak samo.
    > Ale jak spojrzę na wyświetlacz to nic nie ma. Nic też nie ma w skrzynce
    > odbiorczej zarówno dla wiadomości tekstowych jak i MMS-ów.
    > MMS-y działają poprawnie więc to raczej nie jest wiadomość typu push.

    Stawiam, że jest to komunikat, który pojawia się na wyświetlaczu z
    informacją, że ktoś do Ciebie dzwonił gdy byłeś poza zasięgiem a Twój aparat
    nie obsługuje tego wyświetlania. Jest o tym napisane w opisie usługi.

    > // 2 - sztywne przekierowanie połączeń
    >
    > Tak, wiem, że pocztę głosową można ubić wklepując "##002#".
    > Problem właściwy dotyczy samego przekierowania.
    >
    > ustawienia / ustawienia połączeń / przekazuj kiedy zajęte / sprawdź stan
    > "aktywne dla: rozmowy telefoniczne, numer +48790998725"
    >
    > wybranie opcji
    > ustawienia / ustawienia połączeń / przekazuj kiedy zajęte / anuluj
    > nie przynosi żadnego efektu
    >
    > Google mówi, że to jest usługa "kto dzwonił, już w zasięgu, kto tam i
    > podobne".
    > W play24 nie widzę takich usług, jak to ubić?

    Usługi są - poczytaj na webie Play w dziale Usługi.

    Nie ma takiej potrzeby. Te numery pojawiły się IMO z wejściem BTS-ów UMTS,
    jako bajer. Zamiast sygnału zajętości teraz babeczka gada słodkim głosem, że
    abo jest zajęty. A żeby ją usłyszeć, należało nadać jej jakiś numer.


    > Generalnie problem dotyczy całego pakietu tego typu usług.
    >
    > Jak włączyć/wyłączyć w/w usługi w play?

    Wyłącznie przez BOK albo zgłoszeniem na www i z zarejestrowanego numeru -
    tylko, że kilka dni trzeba poczekać i nie ma pewności, że zadziała.
    Ja wyłączyłem "już w zasięgu" ale pierwszy test się nie powiódł. W razie
    czego będę reklamował i tyle.

    Maciek.


  • 3. Data: 2009-05-09 09:03:16
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: "Bolek" <t...@t...com>

    >
    > Tak, wiem, że pocztę głosową można ubić wklepując "##002#".
    > Problem właściwy dotyczy samego przekierowania.
    >
    > ustawienia / ustawienia połączeń / przekazuj kiedy zajęte / sprawdź stan
    > "aktywne dla: rozmowy telefoniczne, numer +48790998725"
    >
    > wybranie opcji
    > ustawienia / ustawienia połączeń / przekazuj kiedy zajęte / anuluj
    > nie przynosi żadnego efektu
    >

    Z tego co zauważyłem "anuluj" działa poprawnie,
    tylko "sprawdź stan" zwraca niepoprawne informacje.
    Widocznie mają jakiś błąd w systemie.


  • 4. Data: 2009-05-09 09:51:08
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: s...@p...onet.pl

    > Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał
    > > // 1 - SMS-y widmo.
    > >
    > > Co jakiś czas otrzymuję sms-a. To znaczy komórka tak się zachowuje. Sygnał
    > > jak
    > > przy odbiorze wiadomości, wibra tak samo.
    > > Ale jak spojrzę na wyświetlacz to nic nie ma. Nic też nie ma w skrzynce
    > > odbiorczej zarówno dla wiadomości tekstowych jak i MMS-ów.
    >
    > Stawiam, że jest to komunikat, który pojawia się na wyświetlaczu z
    > informacją, że ktoś do Ciebie dzwonił gdy byłeś poza zasięgiem a Twój aparat
    > nie obsługuje tego wyświetlania. Jest o tym napisane w opisie usługi.

    Trafiony zatopiony. Dziękuję bardzo.

    > > Google mówi, że to jest usługa "kto dzwonił, już w zasięgu, kto tam i
    > > podobne".
    > > Generalnie problem dotyczy całego pakietu tego typu usług.
    > >
    > > Jak włączyć/wyłączyć w/w usługi w play?
    >
    > Wyłącznie przez BOK albo zgłoszeniem na www i z zarejestrowanego numeru -
    > tylko, że kilka dni trzeba poczekać i nie ma pewności, że zadziała.
    > Ja wyłączyłem "już w zasięgu" ale pierwszy test się nie powiódł. W razie
    > czego będę reklamował i tyle.

    Telefon do BOK.
    Dla poczty głosowej dostałem kod ##002#. Do wyłączenia usług "już w zasięgu"
    oraz "informacja o próbie połączenia" kodów nie ma - nie dobrze.
    Niestety nie można tego wyłączyć "konsultantem" bez zarejestrowanej karty - to
    już fatalnie.
    Poczta głosowa wyłączona kodem, jednak w play24 po kilku dniach dalej wisi
    "aktywne" - sprawdzić dlaczego tak jest bez rejestracji nie da rady.

    Karty nie zarejestruję ze względu na obawę przed ofertami handlowymi i innym
    patałajstwem, który zostanie "wytargetowany" m.in. na podstawie wieku.

    ps.
    Czy to normalne, że połączenia z *500 lubią się rozłączać po stronie operatora?
    Niech zgadnę, do reklamacji potrzeba zarejestrowanej karty?


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 5. Data: 2009-05-09 09:56:17
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: s...@p...onet.pl

    > Z tego co zauważyłem "anuluj" działa poprawnie,
    > tylko "sprawdź stan" zwraca niepoprawne informacje.
    > Widocznie mają jakiś błąd w systemie.

    To, że telefon na "anuluj" otrzymuje "zrealizowano" nie świadczy o niczym.
    Natomiast "sprawdź stan" rzeczywiście zwraca stan faktyczny. Czyli w naszym
    przypadku usługę, której jak widać, nie da się tak łatwo wyłączyć. Pewnie
    dlatego, że to takie rewolucyjne i wspaniałe, że aż trzeba wszystkich
    uszczęśliwić na siłę.


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 6. Data: 2009-05-09 11:12:07
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał

    > Niestety nie można tego wyłączyć "konsultantem" bez zarejestrowanej
    > karty - to
    > już fatalnie.
    > Poczta głosowa wyłączona kodem, jednak w play24 po kilku dniach dalej wisi
    > "aktywne" - sprawdzić dlaczego tak jest bez rejestracji nie da rady.

    Wymóg rejestracji staje się dla mnie zrozumiały. Zobacz co się dzieje po 16
    marca. Tłum rzucił się na Fresha. Zwyczajnie przestali się wyrabiać. A
    weryfikacja "albo jesteś naszym klientem albo testerem" jest w sumie
    słuszna. Popatrz też w ten sposób: dzwonię do BOK, przedstawiam się. I
    gostek już wie, że nie jestem dla niego ziom, tylko pan. I od razu czuje, że
    jest w pracy a nie na ławce pod blokiem. Naprawdę tak jest, a przynajmniej w
    moim przypadku ;)

    > Karty nie zarejestruję ze względu na obawę przed ofertami handlowymi i
    > innym
    > patałajstwem, który zostanie "wytargetowany" m.in. na podstawie wieku.

    Przecież dopiero podczas rejestracji możesz wyrazić wolę "żadnych pierdół
    sms-em". To nie jest widzimisię Play. Jeśli chcesz nie chcesz podpierając
    się ochroną danych osobowych, to logiczne jest, że operator musi wiedzieć,
    których konkretnie danych ma nie przetwarzać. Logiczne to jest, czy nie? :)
    A anonimowy tłumek zawsze będzie zasypywany reklamami proszku do prania i
    pikantych skrzydełek always :P

    *** Zauważ, że komunikaty na ekranie a nie sms-em (ktoś dzwonił) też mogą
    czemuś służyć - nie ma obawy o interpretację, nie ma problemów z
    podejrzeniami o przemycanie treści handlowych pod płaszczykiem "informacji
    technicznych od operatora" jak to robi Allegro, home.pl i parę innych firm.
    To jest naprawdę inna sieć komórkowa. Nie jest doskonała, usługi działają
    jak chcą, obsługa klienta powinna być lepsza (ja jako klient wiem więcej od
    kilkunastu konsultantów razem wziętych) ale dużych systemów nie buduje się 2
    ani 3 lata. To jest proces a nie jednorazowa akcja.***

    Obok są wątki o esach z Ery. Tam jest dopiero sieczka. Pomijając fakt, że
    nie powinienem dostać tego esa o TVP2, to mogliby go chociaż ztargetować. A
    tak, to ja nawet nie wiem co to jest Pola czy jakiś LUC. A moje pełne dane
    mają przecież w swojej bazie. I to mnie wkurza, że jestem traktowany jak
    gówniarz na wakacjach a nie sam fakt odebrania esa.

    > Czy to normalne, że połączenia z *500 lubią się rozłączać po stronie
    > operatora?

    A skąd pewność, że po stronie opa?

    > Niech zgadnę, do reklamacji potrzeba zarejestrowanej karty?

    Nie, połączenie z *500 jest płatne 1 zł ;)))

    Maciek


  • 7. Data: 2009-05-09 12:59:35
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 09 May 2009 13:12:07 +0200, Maciek napisał(a):

    > Przecież dopiero podczas rejestracji możesz wyrazić wolę "żadnych
    > pierdół sms-em".

    Błąd. Dopiero w tym momencie operator może dostać zgodę na jakiekolwiek
    spamesemeski.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]


  • 8. Data: 2009-05-09 13:02:14
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał
    >> Przecież dopiero podczas rejestracji możesz wyrazić wolę "żadnych
    >> pierdół sms-em".
    >
    > Błąd. Dopiero w tym momencie operator może dostać zgodę na jakiekolwiek
    > spamesemeski.

    A wcześniej, to którą ustawę "łamie"?

    Maciek.


  • 9. Data: 2009-05-09 13:27:38
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 09 May 2009 15:02:14 +0200, Maciek napisał(a):

    >>> Przecież dopiero podczas rejestracji możesz wyrazić wolę "żadnych
    >>> pierdół sms-em".
    >>
    >> Błąd. Dopiero w tym momencie operator może dostać zgodę na jakiekolwiek
    >> spamesemeski.
    >
    > A wcześniej, to którą ustawę "łamie"?

    Art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Plus
    troszkę wcześniej, że zgody nie można sobie domniemywać z innych
    oświadczeń użytkownika

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]


  • 10. Data: 2009-05-09 13:50:22
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał
    >>> Błąd. Dopiero w tym momencie operator może dostać zgodę na jakiekolwiek
    >>> spamesemeski.
    >>
    >> A wcześniej, to którą ustawę "łamie"?
    >
    > Art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Plus
    > troszkę wcześniej, że zgody nie można sobie domniemywać z innych
    > oświadczeń użytkownika

    I tu jest dla mnie właśnie niejasność.
    Jeśli zakupu karty dokonano anonimowo (facet przebrany za kobietę) w kiosku
    (sprzedawca na ostrym kacu), płacąc gotówką (fałszywy banknot) to i w takim
    przypadku operator powinien powstrzymać się od wysyłania treści handlowych
    do terminali kart sim? Teoretycznie, aktywacja karty (wykonanie pierwszego
    połączenia) jest momentem zawarcia umowy między stronami ale cokolwiek
    wiadomo o tylko jednej stronie. Jak można się wywiązać z umowy jeśli nie
    wiadomo wobec kogo miałoby to następować a należy dodać, że karta sim jest
    cały czas własnością operatora? Ha!? :)

    M.


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: