  • 1. Data: 2009-11-09 18:36:13
    Temat: FJR z automatem?
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    Witam.

    Znalazlem takie ogloszenie:

    http://moto.allegro.pl/item799212761_yamaha_fjr_1300
    _abs_automat_electric_shift_ideal.html

    Czy to prawda z ta automatyczna skrzynia biegow, bo myslalem, ze dopiero Honda
    wprowadzila automata do motocykli. Jak on tu dziala?

    Pozdrawiam
    Koczis
    R1

  • 2. Data: 2009-11-09 19:12:20
    Temat: Re: FJR z automatem?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 9 Lis, 19:36, "Koczis" <x...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Czy to prawda z ta automatyczna skrzynia biegow, bo myslalem, ze dopiero Honda
    > wprowadzila automata do motocykli. Jak on tu dziala?

    To nie taki automat jak z Hundy - tam są dwa sprzęgła, jedno od biegów
    nieparzystych a drugie od parzystych, zawsze są zapięte dwa biegi a
    zmiana to rozprzęglenie jednego i zasprzęglenie drugiego sprzęgła.

    Ten wynalazek to coś w stylu sprzęgła z Jawy 350TS gdzie lewarem (bo
    dźwignią tego nazwać nie można ;-)) do zmiany biegów zarazem
    wyłączałeś sprzęgło tyle, że tutaj robi to elektronika i nie masz
    nawet klamki sprzęgła :-)

    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 3. Data: 2009-11-09 19:17:00
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Koczis pisze:
> [...]
    >
    > Czy to prawda z ta automatyczna skrzynia biegow, bo myslalem, ze dopiero Honda
    > wprowadzila automata do motocykli. Jak on tu dziala?

    Albo ten koleś nie może sprzedać tego motocykla, albo następny
    właściciel ją sprzedaje. Widziałem ten egzemplarz na allegro już 2 razy
    przez ostatnie pół roku.

  • 4. Data: 2009-11-09 19:24:54
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    Arur napisal:
    nie masz
    > nawet klamki sprzęgła :-)

    Dziwnie sie musi z tym jezdzic, ale ciekawe ze sie nie przyjelo w innych
    sprzetach, moze dosc awaryjny wynalazek?

    Koczis
    R1

  • 5. Data: 2009-11-09 19:56:28
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Koczis pisze:
    > Arur napisal:
    > nie masz
    >
    > Dziwnie sie musi z tym jezdzic, ale ciekawe ze sie nie przyjelo w innych
    > sprzetach, moze dosc awaryjny wynalazek?

    2-3 lata temu chyba gdzies o tym czytalem i skarzyli sie uzytkownicy na
    niezbyt plynna prace szczegolnie przy malych predkosciach/zawracaniu
    itp. Bodajze w Motocyklu o tym bylo w jakims tescie. Inna sprawa to
    wzrost ceny i tak nietaniego motocykla....

    --
    Qlfon, Lublin - w końcu:)

  • 6. Data: 2009-11-09 21:33:39
    Od: warrior <m...@o...pl>

    Testowałem wersję AS- jeśli koś lubi półautomat, to polecam - żadnych
    problemów , błyskawiczna zmiana biegów - tylko trzeba nauczyć sie
    jazdy przy małych prędkościach (zawracaniu itp) System idioto
    odporny . Osobiście byłem pod wrażeniem. Choć kupiłem wersję z
    Manual:). Żeby właśnie przy sprzedaży niemieć problemu :)

    Pozdrawiam
    Sławek
    Rswarrior + fjr

  • 7. Data: 2009-11-12 02:55:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    AZ pisze:

> [...]
    > dźwignią tego nazwać nie można ;-)) do zmiany biegów zarazem
    > wyłączałeś sprzęgło tyle, że tutaj robi to elektronika i nie masz

    Tylko po co taka komplikacja, skoro to samo można robić delikatnym
    naciskiem na dźwigienkę i odpowiednią zmianą obrotów? Biegi "same" się
    zmieniają ;)