  • 1. Data: 2010-07-25 04:29:21
    Temat: FPGA z Ethernet
    Od: PawelP <p...@g...com>

    Witam

    Czy ktos moze podac jakis link traktujacy o sposobach rozwiazan
    komunikacji przez Ethernet przy uzyciu FPGA?
    Dokladnie chodzi mi o to czy lepiej uzyc FPGA z wbudowanym portem
    sieciowym, czy lepiej uzyc wykwalifikowanego sterownika Ethernet do
    czesci komunikacyjnej.
    Jakie sa wady I zalety kazdego z tych rozwiazan?

    Dzieki
    Pawel

  • 2. Data: 2010-07-25 20:56:20
    Temat: Re: FPGA z Ethernet
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 25/07/2010 05:29, PawelP wrote:
> [...]
    > komunikacji przez Ethernet przy uzyciu FPGA?
    > Dokladnie chodzi mi o to czy lepiej uzyc FPGA z wbudowanym portem

    Nie wiem czy robia takie, ja nie widzialem.

    > czy lepiej uzyc wykwalifikowanego sterownika Ethernet do
    > czesci komunikacyjnej.
    > Jakie sa wady I zalety kazdego z tych rozwiazan?

    Ja bym wybral trzecie rozwiazanie:
    MAC w FPGA, a PHY oddzielnie na plytce.
    Dlaczego? Phy zostaje staly (no, zmienic go trzeba jak chcesz inna
    predkosc dorzucic, ale teraz 10/100/1000 kosci nie sa drogie), a Mac w
    FPGA mozesz sobie zmieniac dowolnie bez przerabiania plytki.

    --
    Jerry1111

  • 3. Data: 2010-07-26 15:38:05
    Od: PawelP <p...@g...com>

    Czesc

    A mozesz jeszcze uprzejmie wyjasnic pojecia MAC i Phy?
    Moze jakis "part number" masz pod reka, co bym, lepiej to zrozumial?

    dzieki
    Pawle

  • 4. Data: 2010-07-26 21:47:53
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-07-26 17:38 PawelP napisał(a):

    > A mozesz jeszcze uprzejmie wyjasnic pojecia MAC i Phy?
    > Moze jakis "part number" masz pod reka, co bym, lepiej to zrozumial?

    Ethernet MAC to cała logika/filozofia, zakończona wejściami/wyjściami
    cyfrowymi. Natomiast PHY to przejście cyfra/analog i łączy się to
    bezpośrednio z transformatorem Ethernetowym (zintegrowanym często z
    gniazdkiem).

    W czasach sieci Ethernet i Fast Ethernet łatwo było połączyć obie
    funkcje w jednym scalaku - np. CS8900A, RTL8019AS, LAN91C111. Potem
    jednak filozofia się zmieniła, bo część MAC było łatwo zintegrować np.
    razem z procesorem, ale już PHY niekoniecznie. No i teraz bardzo często
    jest tak, że procesor ma prawie całą obsługę Ethernetu wbudowaną ale
    trzeba dołączyć na zewnątrz tylko sam mały układ PHY, zajmujący się
    najniższą warstwą komunikacji. Przykładowe układy PHY: DM9000A,
    LAN8700I, DM9161A, STE100P.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2010-07-28 18:24:27
    Od: PawelP <p...@g...com>

    Super,

    Wielkie dzieki.

    Do 100Base-TX, ktory z ponizszych (DM9000A,
    LAN8700I, DM9161A, STE100P) bys polecil?

    Pawel

  • 6. Data: 2010-07-28 20:31:01
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 28/07/2010 19:24, PawelP wrote:
    > Super,
    >
    > Wielkie dzieki.
    >
    > Do 100Base-TX, ktory z ponizszych (DM9000A,
    > LAN8700I, DM9161A, STE100P) bys polecil?

    Patrz na interfejs (MII/RMII), bo proc musi miec taki sam (RMII ma mniej
    drutow). Niektore z PHY udostepniaja zegar, czyli do procka nie trzeba
    kwarca dawac.
    To tak co mi w 10 sekund przyszlo do glowy.

    --
    Jerry1111

  • 7. Data: 2010-07-29 07:06:55
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    > Użytkownik "PawelP" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Super,
    >
    > Wielkie dzieki.
    >
    > Do 100Base-TX, ktory z ponizszych (DM9000A,
    > LAN8700I, DM9161A, STE100P) bys polecil?
    >
    > Pawel

    Chyba nie ma wielkiego znaczenia. Ja używałem DP83848CVV, jakieś dwa lata
    temu był dostępny w kilku sklepach za niewielkie pieniądze (chyba 12zł
    netto).

    Michał

  • 8. Data: 2010-07-30 22:10:42
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-07-28 20:24 PawelP napisał(a):

    > Do 100Base-TX, ktory z ponizszych (DM9000A,
    > LAN8700I, DM9161A, STE100P) bys polecil?

    Całkiem dowolny - co taniej uda się kupić.
    Układy PHY są praktycznie zamienne programowo (rejestry pod
    znormalizowanymi adresami, obsługiwane w identyczny sposób). Oczywiście
    każdy z powyższych ma jakieśtam swoje dodatki niestandardowe (np.
    sterowanie podczepionymi diodami świecącymi) ale zawsze możesz jechać na
    ustawieniach domyślnych i program zostaje taki sam.

    Natomiast często PHY różnią się obudowami. Najlepiej byłoby
    zaprojektować schemat i płytkę pod 2-3 zamiennie montowane PHY. Kupisz
    co akurat będzie pod ręką dostępne.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/