  • 1. Data: 2012-08-16 11:30:37
    Temat: Filtrowanie pomiaru napięcia stałego
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam,

    Sprawa jest taka : jest sobie prostownik sześciopulsowy tyrystorowy,
    na wyjściu jest pomiar napięcia za pomocą przetwornika 4-20mA. Jako że
    prostownik generuje dużo syfu komutacyjnego, wyjście przetwornika jest
    też zaśmiecone, albo filtry ma za wysoko ustawione albo nie ma ich w
    ogóle. Czy jest coś takiego w handlu jak filtr dolnoprzepustowy, który
    się bierze z półki i podłącza? ;)
    Ewentualnie czy jest jakiś sposób żeby odsiać ten syf powyżej np. 20
    Hz?

    Pozdrawiam
    L.

  • 2. Data: 2012-08-16 11:46:47
    Temat: Re: Filtrowanie pomiaru napięcia stałego
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 16.08.2012 11:30, Lisciasty wrote:
> [...]
    > też zaśmiecone, albo filtry ma za wysoko ustawione albo nie ma ich w
    > ogóle. Czy jest coś takiego w handlu jak filtr dolnoprzepustowy, który
    Kondensator i rezystor. W razie potrzeby obciążenia wyjścia trzeba
    jeszcze dodać opamp.

    Michoo

  • 3. Data: 2012-08-16 13:48:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Sie, 11:46, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    > Kondensator i rezystor. W razie potrzeby obci enia wyj cia trzeba
    > jeszcze doda opamp.

    Ja wiem w teorii jak to wygląda i jak mniej-więcej coś takiego zrobić
    na pająka, ale mam pytanie czy istnieje coś gotowego, pudełko na szynę
    DIN które kupuję, wpinam kabelki i zapominam ;)

    L.

  • 4. Data: 2012-08-16 13:54:15
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 16.08.2012 13:48, schrieb Lisciasty:

    > Ja wiem w teorii jak to wygląda i jak mniej-więcej coś takiego zrobić
    > na pająka, ale mam pytanie czy istnieje coś gotowego, pudełko na szynę
    > DIN które kupuję, wpinam kabelki i zapominam ;)

    Prawdopodobnie kupisz, ale za straszne pieniądze (>1000EUR). Parę
    filtrów tutaj mam. Najlepiej kupić pustą obudowę z zaciskami i filtr
    zrobić na pająka. Mam coś takiego w pracy (nawet bez obudowy, tylko
    zaciski wielokrotne na szynę).

    Waldek

  • 5. Data: 2012-08-16 18:09:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Sie, 13:54, Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> wrote:
> [...]
    > filtrów tutaj mam. Najlepiej kupić pustą obudowę z zaciskami i filtr
    > zrobić na pająka. Mam coś takiego w pracy (nawet bez obudowy, tylko

    Heh główny problem w tym, że to idzie do elektrowni i jak za parę lat
    wyleci blok to mnie powieszą za jaja ;P
    Poszperam dalej ale pewnie skończy się na wymianie przetwornika.

    L.

  • 6. Data: 2012-08-16 19:02:59
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Lisciasty wrote:

    > Heh główny problem w tym, że to idzie do elektrowni i jak za parę lat
    > wyleci blok to mnie powieszą za jaja ;P
    > Poszperam dalej ale pewnie skończy się na wymianie przetwornika.

    A to inna parafia. Tu masz filtry, co prawda po niemiecku, ale może
    razbieriosz:
    http://www.rg-
    messtechnik.de/index.cfm?cftoken=27503287&cfid=51339
    91&&n002=product&product=2863&n003=

    Ewentualnie porozmawiaj z moim szkolnym kolegą Januszem we Wrocławiu:
    http://www.jmpep.com.pl/

    Może ci coś zaproponuje.

    Waldek