  • 1. Data: 2010-11-13 17:39:50
    Temat: Formularz HTML - jaki framework / biblioteka js?
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    potrzebuję zbudować stronę do wprowadzania danych
    w intranecie (=> przeglądarka Firefox, js zawsze włączony).

    Formularz będzie służył do wprowadzania danych o pewnych
    obiektach, będzie zawierał dużo pól typu ,,autocompletion",
    czyli uzupełnianych wg danych pobieranych ze słowników
    (zarówno pojedynczego, jak i wielokrotnego wyboru).

    Słowniki (i cała strona) powinny być ładowane tylko raz,
    bo będą dość obszerne (i stosunkowo rzadko się zmieniają).

    Zależy mi na łatwości i szybkości wprowadzania danych.
    Najlepiej, gdyby cały formularz dało się obsłużyć wyłącznie
    z klawiatury.

    Proszę o radę, jaką bibliotekę js wybrać do budowy czegoś takiego?
    Na co zwrócić szczególną uwagę, przy wyborze?

    --
    pozdrawiam
    Piotr Chamera

  • 2. Data: 2010-11-14 09:32:42
    Temat: Re: Formularz HTML - jaki framework / biblioteka js?
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-11-13 18:39, Piotr Chamera pisze:
    > Proszę o radę, jaką bibliotekę js wybrać do budowy czegoś takiego?
    > Na co zwrócić szczególną uwagę, przy wyborze?

    dojo? jQuery?

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 3. Data: 2010-11-14 11:53:27
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr Chamera" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Proszę o radę, jaką bibliotekę js wybrać do budowy czegoś takiego?

    JQuery. Latwosc uzycia, modyfikacji skryptow, latwosc dotarcia do konkretnych
    elementow DOM.
    Biblioteka, ktora przez dlugi czas nie powinna popasc w zapomnienie, co
    gwarantuje takze wprowadzanie dodatkowych ulepszen.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 4. Data: 2010-11-14 12:17:05
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-11-14 12:53, Gabriel Zastawnik pisze:

    > Użytkownik "Piotr Chamera" <p...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:ibmihb$sk7$1@news.onet.pl...
    >
    > JQuery. Latwosc uzycia, modyfikacji skryptow, latwosc dotarcia do
    > konkretnych elementow DOM.

    Problem tylko w tym, że większość używa bibliotek w sposób nie do końca
    zrozumiały i potrzebny :/

    > Biblioteka, ktora przez dlugi czas nie powinna popasc w zapomnienie, co
    > gwarantuje takze wprowadzanie dodatkowych ulepszen.

    Nie taka idealna :P

    http://alturl.com/63gv6

    --
    Peter

  • 5. Data: 2010-11-14 12:52:54
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Peter May" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Problem tylko w tym, że większość używa bibliotek w sposób nie do końca
    > zrozumiały i potrzebny :/

    A w to juz nie wnikam:P Hehe.. miales dyskusje ostatnio na ten temat:P Nie
    rozpetuj flame'a :P

    > Nie taka idealna :P
    > http://alturl.com/63gv6

    Wiem:) Ale wydaje mi sie, ze na 99,9% wystarczy watkotworcy do zrealizowania
    zamierzen.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 6. Data: 2010-11-14 13:12:05
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-11-14 13:52, Gabriel Zastawnik pisze:

    > Użytkownik "Peter May" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A w to juz nie wnikam:P Hehe.. miales dyskusje ostatnio na ten temat:P
    > Nie rozpetuj flame'a :P

    "Ja tylko niosę pomoc" :P

    > Wiem:) Ale wydaje mi sie, ze na 99,9% wystarczy watkotworcy do
    > zrealizowania zamierzen.

    Jemu raczej tak. :-) Choć i bez żadnych bibliotek da się to zrobić :-)

    --
    Peter

  • 7. Data: 2010-11-14 14:14:26
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-14 14:12, Peter May pisze:

    > Jemu raczej tak. :-) Choć i bez żadnych bibliotek da się to zrobić :-)

    No właśnie nie wiem co mi wystarczy do zrealizowania zamierzeń przy
    moim stanie wiedzy :) - dlatego pytam. Nie sądzę, abym potrafił zbudować
    całość od podstaw lepiej niż korzystając z jakichś gotowych klocków.
    Chodzi o to by wybrać klocki odpowiednie do potrzeb i moich możliwości.
    Nie jestem programistą, lubię od czasu do czasu czasem napisać
    jakiś program (w różnych językach) ale z js miałem mało do czynienia.
    Projekt jest raczej o skali małej firmy i kilku użytkowników.

    Oto co mi się wydaje, że tego potrzebuję :)
    - obsługa komunikacji z serwerem przez JSON,
    - obsługa formularza wysyłanego przez JSON,
    - zestaw kontrolek/widgetów, które łatwo byłoby dostosowywać
    do konkretnych potrzeb.

    Szczególnie ważny wydaje mi się punkt ostatni, np. znalazłem
    w jQueryUi coś, co nazywa się ,,Autocomplete" i robi dużą część,
    tego co mi jest potrzebne, ale w przypadku wyboru wielokrotnego
    (przykład ,,Multiple values" na stronie jQueryUi), wolałbym każdą
    wybraną opcję mieć w osobnej linii + jakiś przycisk ,,usuń" zamiast
    wyświetlania ich wszystkich w jednym ,,input"-cie.

    Na ile łatwo jest modyfikować te ,,gotowce" w jQuery czy Dojo?
    Czy dla doświadczonego programisty rzeczywiście łatwiejsze jest
    napisanie czegoś takiego od podstaw, niż modyfikacja?

    --
    pozdrawiam
    Piotr Chamera

  • 8. Data: 2010-11-14 15:50:44
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-11-14 13:17, Peter May wrote:
    > Nie taka idealna :P
    >
    > http://alturl.com/63gv6

    Ostro pojechał. Korzystasz z MyLibrary? Warto?

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 9. Data: 2010-11-14 16:03:38
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-11-14 15:14, Piotr Chamera pisze:
    > Na ile łatwo jest modyfikować te ,,gotowce" w jQuery czy Dojo?
    > Czy dla doświadczonego programisty rzeczywiście łatwiejsze jest
    > napisanie czegoś takiego od podstaw, niż modyfikacja?

    Nie ma idealnych rozwiązań. Zarówno w wersji, gdzie sam to piszesz, jak
    i w wersji przeróbki jakiegoś gotowca, zawsze będzie jakaś praca do
    wykonania.

    Jeśli już, to zrobiłbym to od nowa przy użyciu np. jQuery + ewentualnie
    to http://jquery.malsup.com/form/ + własny kod. Ów "ajax form" jest
    nawet przyzwoity i przydać ci się może do komunikacji ajaksem.

    Wszelkie tzw. pluginy, widżety, itp. do jQuery (i innych bibliotek) to w
    99% "szrot". Nie dość, że fatalnie napisane, to jeszcze przeróbka
    takiego kodu to masa "psu w d**ę roboty". A co do autocomplete, to też
    chciałem z tego korzystać, ale skończyło się na tym, że napisałem to od
    nowa.

    Inna sprawa, że jak zaczniesz sobie dodawać jQuery, jQuery UI,
    autocomplete, i dziesiątki innych "niezbędnych" dodatków, to kod o
    wielkości np. 500kb będzie wykonywał setki niepotrzebnych funkcji i
    będzie "ciężki". Coś za coś ;-)

    --
    Peter

  • 10. Data: 2010-11-14 16:09:55
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-11-14 16:50, Paweł Piskorz pisze:

    > Ostro pojechał. Korzystasz z MyLibrary? Warto?

    Całkiem niezła biblioteka, choć mało popularna. Ale to wynika pewnie z
    czegoś innego. Nie zajmuję się marketingiem, więc nie będę tego rozwijał.

    Generalnie biblioteka http://www.cinsoft.net/mylib.html jest napisana
    naprawdę na wysokim poziomie. Testowałem ją i działała w boju, że tak
    powiem, dobrze.

    Krytyka jQuery w tym, co podałem (http://alturl.com/63gv6), nie jest
    bezpodstawna. Generalnie dotyczy z resztą to i innych bibliotek. Warto
    sobie poczytać i ewentualnie zabrać głos w dyskusji :-)

    --
    Peter