  • 1. Data: 2011-09-30 06:35:18
    Temat: [Fortron 350W] Wytrzyma jeszcze trochę?
    Od: btn <w...@b...pl>

    Czy kilkuletni Fortron 350W da rade pociągnąć zestaw złożony z: AMD
    Athlon64 x2 DualCore 4200, 2GB DDR2, GF 9800GT(z wentylatorem) + 2
    urządzenia na PCI (tuner i dźwięk)?

    Dla porównania obecnie działa na identycznym zestawie lecz ze słabszą
    kartą-GF 7300GT (z wentylatorem) i póki co nie stęka. Jest spora różnica
    w poborze prądu między tymi dwoma kartami?

  • 2. Data: 2011-09-30 07:02:39
    Temat: Re: [Fortron 350W] Wytrzyma jeszcze trochę?
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Jest spora różnica w poborze prądu między tymi dwoma kartami?

    7300GT ma TDP ponizej 30W, 9800GT okolo 100W...
    IMHO roznica raczej nie jest "pomijalna".

    Sprawdz moze ile z tych 350W wypada na linie 12V a ile na 5V.
    Jesli sie nie myle, to i procesor i grafika zasilane sa z 12V
    (nech mnie ktos skoryguje, jesli pokrecilem)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2011-09-30 08:08:15
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-30 08:35, btn wrote:
> [...]
    > kartą-GF 7300GT (z wentylatorem) i póki co nie stęka. Jest spora różnica
    > w poborze prądu między tymi dwoma kartami?

    Wg mnie bez prolemu. Mam testowy zestaw z zaznaczeniem na testowy:
    Core2Duo 3Ghz, 4G, HDD, GeForce GTX 460AMP(to niezle ciagnie) na
    zasilaczu 'polecanym' feel 400W (przynajmniej znacznie lepiej dzialaja z
    ups'ami APC SMART)

  • 4. Data: 2011-09-30 08:10:03
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Vituniu pisze:

    > Sprawdz moze ile z tych 350W wypada na linie 12V a ile na 5V.
    > Jesli sie nie myle, to i procesor i grafika zasilane sa z 12V
    > (nech mnie ktos skoryguje, jesli pokrecilem)

    Nie pokręciłeś IMO. Natomiast u siostrzeńca poszedł Radek HD4850 na
    Modecomie Feel-350. De facto ma większe TDP od wspomnianej GF9800GT...
    Tak czy siak - chodzić - chodzi - ale i tak lepszy zasilacz będzie
    kolejnym upgrejdem tego komputera...

    Pzdr, OMSON

  • 5. Data: 2011-09-30 08:10:21
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-09-30 08:35, btn pisze:
> [...]
    > kartą-GF 7300GT (z wentylatorem) i póki co nie stęka. Jest spora różnica
    > w poborze prądu między tymi dwoma kartami?
    Zależy który FSP. 350W były jeszcze "starej daty" gdzie mocne było
    +5v/+3.3v a +12v słabe, oraz takie "nowsze" typu atx2.1 2.2 które miały
    już mocne +12v - spójrz na tabliczkę na zasilaczu, jeśli masz tam podane

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2011-09-30 08:38:09
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-09-30 10:10, OMSON pisze:

> [...]
    > Modecomie Feel-350. De facto ma większe TDP od wspomnianej GF9800GT...
    > Tak czy siak - chodzić - chodzi - ale i tak lepszy zasilacz będzie

    Zasilacz 350 u mnie zasila i5-2500k + Radeon 4850. A wskaźnik poboru
    mocy samej jednostki centralnej nie przekracza 250W pod pełnym obciążeniem.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

  • 7. Data: 2011-09-30 10:11:42
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Czy kilkuletni Fortron 350W da rade pociągnąć zestaw złożony z: AMD
    > Athlon64 x2 DualCore 4200, 2GB DDR2, GF 9800GT(z wentylatorem) + 2
    > urządzenia na PCI (tuner i dźwięk)?

    Pociagnie.

    PS
    Na starym Seasonic 350W katowalem godzinami (OCCT, FurMark)
    Phenoma x2 -(unlocked+oc)-> x4 @ 3.6GHz + 8GB DDR3 + HD6670.
    Tak, wiem, ze karta nie jest wymagajaca,
    ale ten Phenom w stresie wpierdala pradu jak pralka :).