  • 1. Data: 2011-09-30 09:56:58
    Temat: Płyta główna pod Xeona E3 12XX (Socket: LGA1155, chipset: C204)
    Od: Gal Anonim <m...@g...com>

    Dzień dobry,

    Czy któryś z grupowiczów ma doświadczenie bądź wiedzę w składaniu PC z
    Xeonem na pokładzie?
    Potrzebuję złożyć coś takiego do użytku domowego. Koncepcja jest taka,
    że ma to działać jako serwer dla ESXi (stąd się wziął Xeon - inaczej
    wystarczyłby i7).
    Niemniej bardzo pożądane byłoby aby w razie czego dało się tego używać
    jak zwykłego PC (ew. możliwa była niezbędna rozbudowa, tj. pewnie
    dodanie lepszej karty graficznej).

    Płyta MUSI wspierać jeden z następujących kontrolerów SATA:
    - Intel ICH9
    - NVIDIA MCP55
    - ServerWorks HT1000

    Aha i kwestia pamięci, czy Xeony E3 działają na zwykłych DDR3 1333 MHz
    bez ECC?

    Nieprzekraczalny budżet na cały komputer: 5000 zł (idealnie byłoby
    wylądować w okolicach 3500 zł, ale zdaje się, że to niemożliwe).
    Budżet na płytę do 1000 zł, ale wiadomo czym mniej tym lepiej.

    PS: Nie gram w gry.

    Pozdrawiam
    MrX

  • 2. Data: 2011-09-30 10:42:28
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-09-30, o godz. 02:56:58
    Gal Anonim <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > wylądować w okolicach 3500 zł, ale zdaje się, że to niemożliwe).
    > Budżet na płytę do 1000 zł, ale wiadomo czym mniej tym lepiej.

    Miałem niedawno w rękach taką płytę - komp składany jako silna stacja
    robocza dla programisty właśnie dla uruchamiania paru wirtualek: Asus
    P8B WS
    http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P
    8B_WS/#overview
    cena była ~800PLN z tego co pamiętam. Pamięci non-ECC. Nie pamiętam
    niestety jaki był tam kontroler SATA ale którys Intel.

    Zdrówko

  • 3. Data: 2011-09-30 14:25:30
    Od: Gal Anonim <m...@g...com>

    On 30 Wrz, 12:42, Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> wrote:
    > Dnia 2011-09-30, o godz. 02:56:58
    > Gal Anonim <m...@g...com> napisa (a):

    > Mia em niedawno w r kach tak p yt - komp sk adany jako silna stacja
    > robocza dla programisty w a nie dla uruchamiania paru wirtualek: Asus
    > P8B WShttp://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155
    /P8B_WS/#overview
    > cena by a ~800PLN z tego co pami tam. Pami ci non-ECC. Nie pami tam
    > niestety jaki by tam kontroler SATA ale kt rys Intel.
    >
    > Zdr wko

    Maciek,

    Dziękuję za odpowiedź. Właśnie przeglądam specyfikację tej płytki i
    wstępnie mogę powiedzieć, że mi się podoba.
    Przy odrobinie szczęścia skończy się moja udręka z poszukiwaniami;-)

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia,
    Janek

  • 4. Data: 2011-09-30 16:00:21
    Od: Pawel Marciniak <n...@n...none>

    Użytkownik Gal Anonim napisał:

    > Dziękuję za odpowiedź. Właśnie przeglądam specyfikację tej płytki i
    > wstępnie mogę powiedzieć, że mi się podoba.
    > Przy odrobinie szczęścia skończy się moja udręka z poszukiwaniami;-)

    Jeżeli interesuje Cię coś gotowego, to może zainteresuj się HP Z210 CMT,
    lub trochę mniejszy gabarytowo HP Z210 SFF (na allegro widziałem po ok
    3500), podobnie jak wspomniany wcześniej ASUS jest na intelu c206.

  • 5. Data: 2011-09-30 21:27:22
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 30/09/2011 11:42 AM, Maciek Babcia Dobosz wrote:

> [...]
    > cena była ~800PLN z tego co pamiętam. Pamięci non-ECC. Nie pamiętam
    > niestety jaki był tam kontroler SATA ale którys Intel.

    No ale najwazniejsze: czy ta playta obsluguje vt-x i vt-d?
    Sam chce zlozyc kompa do ESXi ale bez virtualizacji to nie ma za bardzo sensu.

    2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
    www.wikileaks.org

  • 6. Data: 2011-09-30 21:57:41
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    P8B_WS/#overview

    > No ale najwazniejsze: czy ta playta obsluguje vt-x i vt-d?
    > Sam chce zlozyc kompa do ESXi ale bez virtualizacji to nie ma za bardzo sensu.

    http://communities.vmware.com/thread/311705 chyba toto obsluguje /z
    najnowszym biosem/ :)

    szymon

  • 7. Data: 2011-10-05 07:36:52
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 30/09/2011 10:57 PM, Szymon von Ulezalka wrote:

    > http://communities.vmware.com/thread/311705 chyba toto obsluguje /z
    > najnowszym biosem/ :)

    A jak tu teraz dobrac do tego dyski? Z tego co widzialem to SSD jeszcze nie
    za bardzo. Czyli pozostaje RAID. Prawdopodobnie kontroler z plyty nie
    bedzie dobry do ESXi czyli trzeba bedzie cos dokupic.