  • 11. Data: 2010-02-13 11:35:30
    Temat: Re: Fotograficzny szczyt bezczelnosci
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    news:hl5svg$irr$1@news.onet.pl...
    > Znacie wyższy szczyt bezczelności? Osoba, która nie zapłaciła
    > wynagrodzenia mnie i kilkunastu innym osobom za pół roku szkoleń z
    > dziedziny fotografii (także związanych z tym zagadnień prawa) wysyła mi
    > maila zachęcającego do nabycia materiałów szkoleniowych na temat ochrony
    > finansów i praw fotografa.
    >
    > Nie wiem, czy śmiać się, czy płakać...

    Niemal na 100% niebawem ktoś (być może z tej grupy) będzie mu robił zdjęcia
    na plakaty wyborcze.

  • 12. Data: 2010-02-13 11:37:40
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J-L-F pisze:
    > Lubię czytać Singera, nie pisze o biznesie wprost, ale z kontekstu można
    > wyczytać, że sprawa ściągalności zapłaty jest kluczowa, jeśli tego nie
    > potrafisz, to nie bierz się za biznes, bo on ci nie dla ciebie.

    Myśląc tak natychmiast powinienem przestać płacić zus.

    > Po miesiącu należało przerwać szkolenia i czekać na zapłatę za odbyty
    > miesiąc.

    I wpuścić w trąbę 50 osób...
    Można i tak.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 13. Data: 2010-02-13 11:40:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Gil pisze:
    > Zdarza się wszędzie na całym świecie od wieków.
    > Mogłeś nie świadczyć usług na kredyt i już problemu by nie było.

    To była wydawało się dość poważna instytucja, a z udzielających się za
    frajer byłem tam małą płotką jeśli nie najmniejszą... ale tak bywa, nie
    raz pierwszy i ostatni.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dopóki mogę to napiszę, że są takie rzeczy, które mi się nie podobają/

  • 14. Data: 2010-02-13 12:05:25
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 13 Feb., 10:55, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:
> [...]
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /ludzie dzielą się na ludzi i... innych ludzi/

    jesli masz dowody ,( czasem wystarczy jakis blad formalny po stronie
    przeciwnika zeby przegral ) ze nie zaplacila to daj sprawe do
    prawnika - wezawani do zaplaty czesto dziala , jesli nie peknie to
    postepowanie dalsze jest standardowe.
    prawdopodobnie nie chodzi o wielka sume , a taka zawsze sie wyciagnie
    + tabelaryczne koszty postepowania + ustawowe odsetki.

    w temacie pieniedzy ludzie potrafia nie tyle byc bezsczelni , co
    zachowywac sie gorzej od pewnych zwierzat ktore po upieczeniu smakuja
    nam z kartoflami i kapusta,.

  • 15. Data: 2010-02-13 12:18:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    > prawdopodobnie nie chodzi o wielka sume , a taka zawsze sie wyciagnie
    > + tabelaryczne koszty postepowania + ustawowe odsetki.

    Sprawa jest u prawnika od pół roku, poszkodowanych jest kilkanaście
    osób, z czego większość to zasłużone nazwiska w branży foto, członkowie
    ZPAFu i nic z tego nie wynika. Taki kraj...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /kiedy będziesz dobrym fotografem? gdy stwierdzisz, że nie potrzeba aparatu/

  • 16. Data: 2010-02-13 12:38:48
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Sprawa jest u prawnika od pół roku, poszkodowanych jest kilkanaście osób,
    > z czego większość to zasłużone nazwiska w branży foto, członkowie ZPAFu i
    > nic z tego nie wynika. Taki kraj...

    zatem co stoim na przeszkodzie w ujawnieniu jaka to firma...
    ku przestrodze.

    Roger

  • 17. Data: 2010-02-13 12:41:10
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 13 Feb., 13:18, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /kiedy będziesz dobrym fotografem? gdy stwierdzisz, że nie potrzeba aparatu/

    kraj jak kazdy inny , w wielu aspectach super , akurat pod wzgledem
    praktyki prawnej - powiedzilbym przeegzotyczny.
    takich spraw to ja mialem kilkanascie .
    wszystko zalezy od prawnika i sumy.
    dla malej nikomu sie nie chce walczyc , wyjdzie taniej odpuscic , tzn
    w czasie straconym na odzyskanie pieniedzy mozna zarobic wiecej. W
    takiej sytuacji , choc czlowieka krew zalewa , jednak rozsadniej jest
    odpuscic - a nie udaje sie przejsc przez zycie bez strat .

    Jesli suma jest spora i jest o co walczyc - to decyduje sprawnosc
    prawnika - w 90 % to lobuzy , szczegolnie jesli wyczuwaja , ze klijent
    nie ma . lub ma b duzo pieniedzy.

    sprawa jest prosta .
    niezaplacona faktura , wezwanie do zaplaty , pozew do sadu .
    paruset tysiecy zl nie odzyskasz ale pare tysiecy sie da - tyle to ma
    kazdy.

    jesli potrzebujesz super prawnika w KRK to mam i po moim poleceniu z
    pewnoscia sprawe przyjmie , wygrywa wszystko i sprawy beznadziejne .
    Ale jak powiedzielam to ma sens powyzej co najmniej pare tysiecy
    zlotych. Za pareste zlotych - to szkoda trwonic wlasnego zycia .

  • 18. Data: 2010-02-13 21:13:14
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 13 Feb 2010 11:50:27 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Za ów okres - nic.

    To może da się udowodnić że gość nie zamierzał płacić... wtedy
    są chyba inne paragrafy niż na zwykłe zaległości i można gościa
    skuteczniej udupić... A przydało by się...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 19. Data: 2010-02-13 22:10:32
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Myśląc tak natychmiast powinienem przestać płacić zus.

    > I wpuścić w trąbę 50 osób...
    > Można i tak.

    Zamiast dorabiać sobie szlachetną legendę, pogódź się z tym, że zostałeś
    wydymany w blasku prawa jak baran i wyciągnij z tego wnioski na przyszłość.
    Nie ma się co obrażać na rzeczywistość.
    I nie jestem cynikiem, zastrzegam się na wszelki wypadek.

  • 20. Data: 2010-02-13 22:36:36
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Janko Muzykant napisal:
    > I wpuścić w trąbę 50 osób...

    Dlaczego tak uwazasz? Ty ich zapisywales? Ty od nich brales
    pieniadze? Byles wynajetym gosciem do przeprowadzenia szkolen.
    Za realizacje wobec kursantow odpowiada organizator a nie wykladowca.
    A jak masz miekkie serce, to juz wiesz, co musisz miec twarde? ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek