  • 1. Data: 2013-01-28 22:04:19
    Temat: Francuzi obiecują hybrydę na powietrze
    Od: z <z...@u...pl>

    http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Francuzi-obiecuja-
    hybryde-na-powietrze,wid,15288598,wiadomosc.html

  • 2. Data: 2013-01-28 22:17:10
    Temat: Re: Francuzi obiecują hybrydę na powietrze
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 28 Jan 2013 22:04:19 +0100, z napisał(a):

    > http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Francuzi-obiecuja-
    hybryde-na-powietrze,wid,15288598,wiadomosc.html

    Samochody na sprężone powietrze zawsze będą miały doskonały PR.
    Większość ludzi nie rozumie praw fizyki i już oczami wyobraźni widzą siebie
    jak za darmo "tankują" przy kompresorze do kół na stacji ;)

    Jak już tu kiedyś było liczone - sprawność takiej pneumatyki jest dużo
    niższa niż chemii w akumulatorach.

    Może do niewielkiego odzysku i tak traconej energii przy hamowaniu by się
    to nadało, ale to byłby taki KERS na kilka sekund, a nie jako realny napęd
    tak jak to piszą w artykule.

    Gdyby hamując przed światłami zmagazynować energię która po zmianie na
    zielone byłaby w stanie rozpędzić samochód do połowy prędkości przed
    hamowaniem, to pewnie byłoby coś.
    Ale nigdzie więcej takiego systemu nie widzę.

  • 3. Data: 2013-01-29 09:24:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.01.2013 22:17, Tomasz Pyra pisze:

    > Jak już tu kiedyś było liczone - sprawność takiej pneumatyki jest dużo
    > niższa niż chemii w akumulatorach.

    Z magazynowaniem ciepła sprężania czy bez?

  • 4. Data: 2013-01-29 10:00:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości

    >Z magazynowaniem ciepła sprężania czy bez?

    A jak chcesz magazynowac, skoro wystarczy zmniejszych objetosc ok 20
    razy aby powstala temperatura kilkaset stopni ?

    Co najwyzej z odzyskiem ciepla i przekazaniem go do ... miejskiej
    elektrocieplowni ? Ale oni sami cieplo produkuja w nadmiarze ...

    P.S. hm, liczyc mi sie nie chce - a jakby tak postawic sobie w garazu
    chlodziareczke, skroplic troche powietrza, ciepelkiem odzyskanym
    podgrzac wode do kapieli, skroplonego powietrza nalac do slabo
    izolowanego zbiornika na zewnatrz i poczekac az nabierze tych 200 atm
    ..

    J.

  • 5. Data: 2013-01-29 10:07:07
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-01-28 22:17, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > jak za darmo "tankują" przy kompresorze do kół na stacji ;)
    >
    > Jak już tu kiedyś było liczone - sprawność takiej pneumatyki jest dużo

    Ale tu nie chodzi o sprawność pnenumatyki tylko sumaryczny koszt całego
    pojazdu i kosztów jego utrzymania na w jakimś logicznym okresie,
    powiedzmy 10 lat.
    O bzdetach natury ekologicznej nie wspominając.

  • 6. Data: 2013-01-29 13:12:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.01.2013 10:00, J.F pisze:

    > A jak chcesz magazynowac, skoro wystarczy zmniejszych objetosc ok 20
    > razy aby powstala temperatura kilkaset stopni ?

    Nie wiem, w roztopionej parafinie czy ołowiu ;)

    Bo w sumie większość strat w silniku na powietrze to zbyt niska
    temperatura powietrza.

    [ciach]

> [...]
    > podgrzac wode do kapieli, skroplonego powietrza nalac do slabo
    > izolowanego zbiornika na zewnatrz i poczekac az nabierze tych 200 atm ..

    Obawiam się, że przy takim gradiencie wydajność chłodziarki będzie żałosna.