  • 1. Data: 2019-09-09 15:50:44
    Temat: Frezowanie kół zębatych.
    Od: robot <a...@o...pl>

    Na filmie jest frezowane takie "drobne kółko" zębate.

    https://youtu.be/z6dasj5busQ?t=317

    Czy ono potem jeszcze będzie hartowane? Czy oni już w hartownym rzeźbią?

  • 2. Data: 2019-09-09 16:56:25
    Od: 4...@g...com

    Jak beda hartowali to indukcyjnie zahartuja. Jak maja taka duza frezarke to i male
    urzadzenie do hartowania indukcyjnego tez maja.

  • 3. Data: 2019-09-09 17:05:55
    Temat: Re: Frezowanie kół zębatych.
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-09-09 o 16:56, 4...@g...com pisze:
    > Jak beda hartowali to indukcyjnie zahartuja. Jak maja taka duza frezarke to i male
    urzadzenie do hartowania indukcyjnego tez maja.

    A po hartowaniu wymiary sobie nie "popłyną" ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2019-09-09 17:14:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Na filmie jest frezowane takie "drobne kółko" zębate.
    >https://youtu.be/z6dasj5busQ?t=317
    >Czy ono potem jeszcze będzie hartowane? Czy oni już w hartownym
    >rzeźbią?

    Na ile wiem, to koła zebate sie raczej nawegla, juz po obrobce.

    A przy tych rozmiarach co na filmie ... ciekawe, czy da sie to
    zahartowac "w calej objetosci", czy tylko powierzchniowo - i znow - po
    obrobce.

    J.

  • 5. Data: 2019-09-09 17:53:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-09-09 o 17:05, PeJot pisze:

    > A po hartowaniu wymiary sobie nie "popłyną" ?

    Zakłada się taką technologię, która gwarantuje
    utrzymanie wymaganych tolerancji i własności.
    Uzębienia też się szlifuje choć akurat hartowanie
    wzbudnikiem spokojnie utrzyma 7 klasę.

  • 6. Data: 2019-09-09 20:37:14
    Od: 4...@g...com

    Frezowanie w przypadku kol zebatych jest obrobka wstepna. Po hartowaniu sie szlifuje.

  • 7. Data: 2019-09-09 20:49:47
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-09-09 o 20:37, 4...@g...com pisze:
    > Frezowanie w przypadku kol zebatych jest obrobka wstepna. Po hartowaniu sie
    szlifuje.

    Też mi się tak zdawało; kiedyś miałem pokombinować z utwardzeniem
    seryjnych kół zębatych, ale po obróbce cieplnej zalecono mi szlif, a to
    już było poza zasięgiem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2019-09-10 00:51:56
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-09 o 17:14, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > A przy tych rozmiarach co na filmie ... ciekawe, czy da sie to
    > zahartowac "w calej objetosci", czy tylko powierzchniowo - i znow - po

    Są specjalne urządzenia do hartowania:
    https://youtu.be/6CKoUsEdy2I

    WM

  • 9. Data: 2019-09-10 09:17:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    jprdl, bangladesz jakiś.

  • 10. Data: 2019-09-10 09:44:04
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-10 o 09:17, Konrad Anikiel pisze:
    > jprdl, bangladesz jakiś.

    Metody hartowania płomieniowego są podobne do metod hartowania
    indukcyjnego.
    Palniki są zwykle sprzężone z natryskiwaczami, co umożliwia bezpośrednie
    chłodzenie.
    Hartowanie płomieniowe może być stosowane w przypadku obróbki cieplnej
    wałków, kół zębatych, zwłaszcza o dużych modułach (np. 12 mm), prowadnic
    łóż obrabiarek, tulei i innych dużych przedmiotów.

    http://www.stalnierdzewna.com/baza-wiedzy/rodzaje-ha
    rtowania/

    WM