  • 1. Data: 2009-11-14 16:30:20
    Temat: GPS
    Od: "ALEX John Calder" <k...@s...us>

    Jaką mape polecacie pod Symbiana 3rd? Miło by było jakby była darmowa.

    --
    ALEX John Calder, generał lejtnant, I kod 3613, morderstwo pierwszego
    stopnia sędziego ulicznego

  • 2. Data: 2009-11-14 16:38:24
    Temat: Re: GPS
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 14 Nov 2009 17:30:20 +0100, ALEX John Calder napisał(a):

    > Jaką mape polecacie pod Symbiana 3rd? Miło by było jakby była darmowa.

    Google Maps Mobile, specjalnego wyboru nie ma..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2009-11-14 16:45:43
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "ALEX John Calder" <k...@s...us> napisał w wiadomości grup
    > Jaką mape polecacie pod Symbiana 3rd? Miło by było jakby była darmowa.

    Samochodowa?

  • 4. Data: 2009-11-14 17:20:01
    Od: "ALEX John Calder" <k...@s...us>

    Waldek Godel ni au koto ha itsumo tanosii

    > Google Maps Mobile, specjalnego wyboru nie ma..

    Nokia.pl coś jeszcze wspomina o Ovi MM, ale zapewne różnice minimalne o ile
    w ogóle są. ATSD 57zł, na rok, za "Dojście" do GMM to jeszcze znośnie, ale
    238zł za "Dojazd i dojście" to przesada :-/

  • 5. Data: 2009-11-15 12:07:42
    Od: Mackenzi <m...@g...com>

    On 14 Lis, 18:20, "ALEX John Calder" <k...@s...us> wrote:
> [...]
    >
    > --
    > ALEX John Calder, generał lejtnant, I kod 3613, morderstwo pierwszego

    Jeżeli samochodowa to polecam NaviExpert. Jeżdzę na tym już ze 2 lata
    i jestem zadowolony... W prawdzie subskrypcja map na 2 lata to jakieś
    160 (w jakiejś dzikiej promocji) ale w perspektywie 2 lat to naprawdę
    niewiele... Co do darmowych to chyba tak jak kolega wspomniał, Google
    Maps no chyba, że masz trochę czasu na zabawę z mapami (własna
    "produkcja" itd.) to Trekbuddy...

  • 6. Data: 2009-11-15 12:14:50
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 15 Nov 2009 04:07:42 -0800 (PST), Mackenzi napisał(a):

    > Jeżeli samochodowa to polecam NaviExpert. Jeżdzę na tym już ze 2 lata
    > i jestem zadowolony... W prawdzie subskrypcja map na 2 lata to jakieś
    > 160 (w jakiejś dzikiej promocji) ale w perspektywie 2 lat to naprawdę

    za taką kwotę można kupić licencję Automapy XL, która nie zniknie, nie
    trzeba płacić za transmisję danych oraz działa świetnie również w miejscach
    o słabym zasięgu sieci.

    Nie wspominając już o innych programach - np. Nokia Maps. Może nie jest
    idealny, ale darmowy, a licencję na autorouting można dokupić na określony
    czas. Może nie jest idealny, ale też ma swoje zalety - mozna użyć Nokia
    Maps Downloader i załadować mapy w całości na urządzenie, przez co nie
    będzie się przywiązanym do transmisji danych (i obciążany jej kosztem)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 7. Data: 2009-11-15 18:04:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Nov 2009 12:14:50 +0000, Waldek Godel wrote:

    >za taką kwotę można kupić licencję Automapy XL, która nie zniknie, nie
    >trzeba płacić za transmisję danych oraz działa świetnie również w miejscach
    >o słabym zasięgu sieci.

    Ale wymaga odpowiedniego sprzetu, zakupienia co roku aktualizacji, nie
    planuje z uwzglednieniem aktualnych korkow i remontow.

    Naprawde nie ma co porownywac dwoch roznych podejsc - kazdy sam musi
    ocenic co mu odpowiada.

    >Nie wspominając już o innych programach - np. Nokia Maps. Może nie jest
    >idealny, ale darmowy, a licencję na autorouting można dokupić na określony
    >czas.

    Jak jezdzisz okazjonalnie to w NE mozna kupic usluge na krotki okres i
    relatywnie zaplacic bardzo malo.

    J.

  • 8. Data: 2009-11-15 18:07:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Nov 2009 04:07:42 -0800 (PST), Mackenzi wrote:
    >Co do darmowych to chyba tak jak kolega wspomniał, Google
    >Maps no chyba, że masz trochę czasu na zabawę z mapami (własna
    >"produkcja" itd.) to Trekbuddy...

    Trekbuddy fajny program, ale do turystyki, a nie do samochodu.
    Nie ma nawigacji.
    No chyba ze masz harcerskie zaciecie, troche czasu na przygotowanie
    trasy i lubisz jezdzic na azymut. A najlepiej jeszcze druga osobe do
    obslugi.

    J.

  • 9. Data: 2009-11-15 21:54:34
    Od: "ALEX John Calder" <k...@s...us>

    Waldek Godel ni au koto ha itsumo tanosii

    > za taką kwotę można kupić licencję Automapy XL, która nie zniknie, nie
    > trzeba płacić za transmisję danych oraz działa świetnie również w
    > miejscach o słabym zasięgu sieci.

    Jest wersja na Symbiana?

    > Nie wspominając już o innych programach - np. Nokia Maps. Może nie
    > jest idealny, ale darmowy, a licencję na autorouting można dokupić na
    > określony czas.

    Polecam sprawdzić ceny.

    > Może nie jest idealny, ale też ma swoje zalety -
    > mozna użyć Nokia Maps Downloader i załadować mapy w całości na
    > urządzenie, przez co nie będzie się przywiązanym do transmisji danych
    > (i obciążany jej kosztem)

    Bez płatnych aplikacji do NM same mapy niewiele dają.
    I jeszcze jedno: nie wiem czy ktoś używa/ł 6220 classic, ale za diabła nie
    mogę dojść dlaczego raz łapie sygnał w kilkadziesiąt sekund a raz nie może
    złapać w kilkanaście minut. Praktycznie w tym samym miejscu. Wiem że można
    użyć AGPS, ale to nie zapobiega kolejnej bolączce -> gubieniu sygnału.
    Niedawno przeszedłem +- pół kilometra, a fon zgubił (potem złapał) sygnał 2
    razy. Czy ten model jest aż tak chałowy?

  • 10. Data: 2009-11-15 22:19:08
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 15 Nov 2009 22:54:34 +0100, ALEX John Calder napisał(a):

    > Jest wersja na Symbiana?

    Nie, ale jest Sygic i Garmin Mobile XT

    > Polecam sprawdzić ceny.

    Europa
    1 dzień PLN9.49
    30 dni PLN37.99
    1 rok PLN285.99

    typowy użytkownik spokojnie zmieści się poniżej 100 zł za rok - liczę dwa
    raz po miesiącu i dwa razy po dniu. Do jeżdzenia na codzien do pracy
    nawigacja nie jest potrzebna. Przez resztę roku może używac bez
    autoroutingu.

    > Bez płatnych aplikacji do NM same mapy niewiele dają.

    Dają, to samo co Google Maps, tylko - po użyciu Map Downloadera - bez
    konieczności utrzymywania połączenia z serwerem

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel