  • 1. Data: 2009-05-09 10:58:38
    Temat: GPS: Samsung Omnia vs Nokia 5800
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Witam,

    Jak ma sie porownanie tych telefonow w aspekcie uzytkowania GPS w
    samochodzie. Czy sa jakies problemy z odbiorem sygnalu? Jak z akualizacja
    map?

    TIA

    Pozdrawiam,
    Ghost

  • 2. Data: 2009-05-09 21:05:59
    Temat: Re: GPS: Samsung Omnia vs Nokia 5800
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ghost pisze:

    > Jak ma sie porownanie tych telefonow w aspekcie uzytkowania GPS w
    > samochodzie. Czy sa jakies problemy z odbiorem sygnalu? Jak z
    > akualizacja map?

    Daruj sobie Nokie - oprogramowanie nawigacyjne pod symbiana nie dorasta
    do pięt temu spod WM. A tak właściwie najlepiej daruj sobie Omnie i kup
    coś ze stajni HTC. :)

  • 3. Data: 2009-05-10 14:33:50
    Od: AL <a...@s...tam>

    Atlantis pisze:

    > Daruj sobie Nokie - oprogramowanie nawigacyjne pod symbiana nie dorasta
    > do pięt temu spod WM.

    podaj przyklad

    IMHO WM i symbian sa systemami operacyjnymi - i na jeden i drugi mozna
    napisac dowolna aplikacje.

    > A tak właściwie najlepiej daruj sobie Omnie i kup
    > coś ze stajni HTC. :)

    a dlaczego?
    (za tak spytam podstepnie ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 4. Data: 2009-05-10 17:36:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Daruj sobie Nokie - oprogramowanie nawigacyjne pod symbiana nie dorasta do
    > pięt temu spod WM. A tak właściwie najlepiej daruj sobie Omnie i kup coś
    > ze stajni HTC. :)

    A cos o sygnale w samochodzie i aktualizacji map?

  • 5. Data: 2009-05-10 19:40:11
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    AL pisze:

    > podaj przyklad

    Koronny przykład: Automapa lub iGo. Znajdź mi coś równie wygodnego,
    posiadającego tak dokładne mapy naszego kraju pod Symbiana.

    > IMHO WM i symbian sa systemami operacyjnymi - i na jeden i drugi mozna
    > napisac dowolna aplikacje.

    Tylko ten drugi jest traktowany trochę po macoszemu przez producentów
    oprogramowania nawigacyjnego. ;) Niby jest Garmin albo TomTom, ale do
    nich na dłuższa metę nigdy nie mogłem się przekonań.
    A właśnie. Pozostaje jeszcze pytanie czy dotychczas wypuszczone programy
    są kompatybilne z nową wersją symbiana od Nokii, robionego z myślą o
    interfejsie dotykowym? Czy przypadkiem kupując 5800 nie wpakuje się w
    sytuację rodem z iPhone - niby GPS pod maską jest, ale do nawigacji
    samochodowej się go nie zaprzęgnie, bo programu brak. Niby jakiś ma
    wyjść, ale kiedy pojawi się wersja dla Polski? ;)

    > a dlaczego?
    > (za tak spytam podstepnie ;)

    Hmm... Powody są co najmniej dwa:
    1) Nasłuchałem się narzekania na Omnię, narzekali znajomi, którzy mieli
    okazję przez dłuższą chwilę się nią pobawić. Jedna z tych osób ma punkt
    odniesienia, bo sama używa produktu HTC.
    2) Sam używam sprzętu HTC - miałem już kilka modeli i nie zawiodłem się
    nigdy. Teraz co prawda głównym telefonem jest Samsung - i600, ale ten
    model akurat spotykał się z pochwałami. ;)

  • 6. Data: 2009-05-10 19:56:25
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ghost pisze:

    > A cos o sygnale w samochodzie i aktualizacji map?

    Hmm... Ja używałem kilku PDA od HTC z modułem na BT na legendarnym
    chipsecie SirfStar III, najmniejszych problemów z sygnałem nie było. Jak
    mniemam jednak dzisiaj priorytetem jest dla Ciebie zintegrowany GPS.
    Powiem więc tak: znajomy jakiś czas temu kupił sobie Kaisera - miał
    wątpliwości co do tego układy Qualcoma. Okazało się, że niepotrzebnie -
    FIXa łapie dość szybko, nie gubi sygnału, do nawigacji samochodowej się
    nadaje.

    Natomiast nie wiem co masz na myśli przez aktualizację map. Na pewno WM
    lepiej się ma pod tym względem - masz dostępnych kilka naprawdę
    solidnych programów do nawigacji z porządnymi mapami, które wgrywasz na
    kartę pamięci i nie ma potrzeby łączenia się z Internetem za każdym razem.

    TomTom pod symbianem (jeszcze s60v2) niestety dość mocno mnie
    rozczarował. A to nie uwzględniał lekkiego przesunięcia trasy na
    skrzyżowaniu (zamiast manewru "skręć w prawo a po pięćdziesięciu metrach
    w lewo" wydał komendę "jedź prosto"!) a to pokazał główne rondo w
    pobliskim miasteczku jako zwykłe skrzyżowanie itp. Dość często zdarzało
    mu się nie mieć jakiejś drogi. Bynajmniej żadnej z tych sytuacji nie
    dało się wytłumaczyć nieaktualną mapą... Na Automapie pod WM nigdy,
    przenigdy się z takimi sytuacjami nie spotkałem, co pozwala mi już
    wyrobić sobie jakieś zdanie. ;)

    Windows Mobile to moim zdaniem zwyczajnie sprawdzona platforma do
    nawigacji. Symbian może i się nadaje, ale jak dla mnie (powtarzam - to
    moje subiektywne odczucie) pozostaje w tyle.
    Natomiast najgorzej wychodzą osoby kupujące "telefon z GPS" pod wpływem
    chwytliwej reklamy. Sam znam parę takich sytuacji. Okazuje się potem, że
    taki "wszystkomający" SE może co najwyżej pokazać nam pozycję na Google
    Maps albo zafundować kosztowną na dłuższą metę (szczególnie za granicą,
    w roamingu) nawigację na jakiejś Javowej nawigacji ściągającej mapy z
    Internetu. :)

    Na dzień dzisiejszy zresztą podobnie wygląda sytuacja z iPhone. Moduł
    GPS jest, ale właściwie tylko dla GoogleMaps. Jakiś program do nawigacji
    samochodowej powstaje, ale pewnie miną lata zanim dorobi się map naszego
    kraju. ;) Znajomy swego czasu w ostatniej chwili ocalił takiego jednego,
    przed wywaleniem 1,5k zł w błoto. Facet się napalił na produkt Apple
    sądząc, że jeśli w reklamie jest napisane "GPS" to0 automatycznie musi
    być i "automapa". ;)

  • 7. Data: 2009-05-10 20:25:18
    Temat: Re: Samsung Omnia vs Nokia 5800
    Od: "Daniel" <m...@g...pl>

> [...]
    >
    > Jak ma sie porownanie tych telefonow w aspekcie uzytkowania GPS w
    > samochodzie. Czy sa jakies problemy z odbiorem sygnalu? Jak z akualizacja

    Nie kupuj NOKI, miałem E50 i E65 - do nawigacji tragedia. Od pół roku
    korzystam z OMNI i jestem bardzo zadowolony - polecam. Daniel.

  • 8. Data: 2009-05-11 14:10:05
    Od: "Paweł Łukawski" <p...@g...pl>

    Jakoś tak ciągle omijasz GP Mapę (Garmin), dokładna i IMO porównywalna z
    AutoMapą, Więc może tak ciut dokładniej i uczciwiej powiedzieć że się woli
    jabłka od gruszek i większy ekran?
    Używałem obu map jednej na Nokii drugiej na i780 i teraz na Omni. Kwestia
    wygody? Niewiątpliwie WM ale co do dokładności i możliwości map topo czy
    innych zrobionych przez ludzi? To chyba jednak muszę oddać rację Garminowi
    (i jego pochodnym).
    Paweł Łukawski

  • 9. Data: 2009-05-11 21:33:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Paweł Łukawski" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gu9bkb$pns$1@pippin.nask.net.pl...
> [...]
    > innych zrobionych przez ludzi? To chyba jednak muszę oddać rację Garminowi

    Jak sie kupuje np. Nokie 5800 w sklepie operatora np. plusa mapy sa
    zaladowane i w wersji uzytkowej, a nie jakis np. miesieczne demo?

  • 10. Data: 2009-05-12 05:30:25
    Od: "Paweł Łukawski" <p...@g...pl>

    > Jak sie kupuje np. Nokie 5800 w sklepie operatora np. plusa mapy sa
    > zaladowane i w wersji uzytkowej, a nie jakis np. miesieczne demo?

    Jak się kupuje Nokię to pewnie z Nokia Maps, które to mapy są darmowe, jak
    google. I można je załadować ze strony Nokii. Jednak aby użyć ich do
    nawigacji w czasie jazdy to potrzebny jest już abonament. Inaczej po
    przekroczeniu bodaj 4km/h się "wyłączą" Czyli pokaże Ci trasę z A do B ale
    nie będzie po niej prowadzić.
    Paweł Łukawski