    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: GPS: Samsung Omnia vs Nokia 5800
    Date: Sun, 10 May 2009 21:56:25 +0200

    Ghost pisze:

    > A cos o sygnale w samochodzie i aktualizacji map?

    Hmm... Ja używałem kilku PDA od HTC z modułem na BT na legendarnym
    chipsecie SirfStar III, najmniejszych problemów z sygnałem nie było. Jak
    mniemam jednak dzisiaj priorytetem jest dla Ciebie zintegrowany GPS.
    Powiem więc tak: znajomy jakiś czas temu kupił sobie Kaisera - miał
    wątpliwości co do tego układy Qualcoma. Okazało się, że niepotrzebnie -
    FIXa łapie dość szybko, nie gubi sygnału, do nawigacji samochodowej się
    nadaje.

    Natomiast nie wiem co masz na myśli przez aktualizację map. Na pewno WM
    lepiej się ma pod tym względem - masz dostępnych kilka naprawdę
    solidnych programów do nawigacji z porządnymi mapami, które wgrywasz na
    kartę pamięci i nie ma potrzeby łączenia się z Internetem za każdym razem.

    TomTom pod symbianem (jeszcze s60v2) niestety dość mocno mnie
    rozczarował. A to nie uwzględniał lekkiego przesunięcia trasy na
    skrzyżowaniu (zamiast manewru "skręć w prawo a po pięćdziesięciu metrach
    w lewo" wydał komendę "jedź prosto"!) a to pokazał główne rondo w
    pobliskim miasteczku jako zwykłe skrzyżowanie itp. Dość często zdarzało
    mu się nie mieć jakiejś drogi. Bynajmniej żadnej z tych sytuacji nie
    dało się wytłumaczyć nieaktualną mapą... Na Automapie pod WM nigdy,
    przenigdy się z takimi sytuacjami nie spotkałem, co pozwala mi już
    wyrobić sobie jakieś zdanie. ;)

    Windows Mobile to moim zdaniem zwyczajnie sprawdzona platforma do
    nawigacji. Symbian może i się nadaje, ale jak dla mnie (powtarzam - to
    moje subiektywne odczucie) pozostaje w tyle.
    Natomiast najgorzej wychodzą osoby kupujące "telefon z GPS" pod wpływem
    chwytliwej reklamy. Sam znam parę takich sytuacji. Okazuje się potem, że
    taki "wszystkomający" SE może co najwyżej pokazać nam pozycję na Google
    Maps albo zafundować kosztowną na dłuższą metę (szczególnie za granicą,
    w roamingu) nawigację na jakiejś Javowej nawigacji ściągającej mapy z
    Internetu. :)

    Na dzień dzisiejszy zresztą podobnie wygląda sytuacja z iPhone. Moduł
    GPS jest, ale właściwie tylko dla GoogleMaps. Jakiś program do nawigacji
    samochodowej powstaje, ale pewnie miną lata zanim dorobi się map naszego
    kraju. ;) Znajomy swego czasu w ostatniej chwili ocalił takiego jednego,
    przed wywaleniem 1,5k zł w błoto. Facet się napalił na produkt Apple
    sądząc, że jeśli w reklamie jest napisane "GPS" to0 automatycznie musi
    być i "automapa". ;)