  • 31. Data: 2015-12-07 09:00:17
    Temat: Re: GPS w samochodzie
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 06.12.2015 o 19:35, Adam pisze:

    > Automapa na adresy punktowe już chyba od wersji 4.x, czyli tak z 10 lat

    Nie mówię o możliwości dodania punktu jako takiego, tylko o zaciągnięciu
    danych "państwowych":
    http://www.automapa.pl/pl/biuro-prasowe/informacje-d
    la-prasy/gigantyczna-aktualizacja-adresow-w-polsce
    (skok z 3 do 6 mln "jednym ruchem ręki").

    > Niektóre zmiany zresztą są nie w poprawkach, tylko
    > przez mechanizm live - czyli nawet już kilka godzin później.

    Ale ja mówię o punktach. Myślisz, że pojedyncze domki są puszczane przez
    traffic?

    > Od czasu wprowadzenia adresów
    > punktowych jakoś nie pamiętam wielu problemów

    Przejrzałem najgorzej zrobione w "państwowych" danych miasto (50tys
    mieszkańców). Hm, sporo się drużyna AM naczyściła i najeździła.
    Ale np. tutaj http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,18,18.6197315,53.0
    743910
    widzę dwa razy 5a i tylko jedną ulicę.
    Owszem, jeśli na 3 czy 7 milionów adresów będzie nawet 10.000 takich
    błędów, to raz że szansa znalezienia przez forum będzie znikoma, dwa że
    nikt na forum nie nazwie tego "wieloma problemami". W dodatku dwa
    identyczne adresy w odległości 50 metrów dla wielu nie jest żadnym
    problemem, szczególnie 'na wiosce'.
    Ja patrzę z drugiej strony - 10.000 to jest jednak wiele. Przy czym nie
    mówię ani że w AM jest właśnie tyle, ani ile jest w innych.

    --
    Alf/red/

  • 32. Data: 2015-12-07 09:02:18
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-12-04 o 14:13, Bolko pisze:
    > Znajomy ostatnio pojechał do szpitala onkologicznego w Gliwicach.
    > zabładził GPS źle zaprowadził
    >
    > Ja w tym samym szpitalu byłem wczoraj.
    > Sidałem wcześniej na gogle maps.
    > Wydrukowałem.
    > Dojechałem a nigdy tam nie byłem.

    Bo kilka ulic było zamkniętych z powodu budowy DTŚ - ostatnio niektóre
    otworzyli - miałeś szczęście, a kolega pecha, że nie miał mapy z
    dynamicznymi poprawkami :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Teddy on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 33. Data: 2015-12-07 10:39:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 4 Dec 2015 21:03:35 +0100, w <n3sril$25t$1@usenet.news.interia.pl>, Adam
    <a...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]

    To jest w każdej nawigacji, tzn. nie znam takiej, w której tego nie ma, za to
    znam takie w których jest to lepiej zrobione.

    > Przy okazji Automapa zmieni trasę, jeśli gdzieś wydarzy się wypadek, wie
    > o robotach drogowych i korkach, po oddaniu nowej trasy/mostu/wiaduktu
    > prowadzi przezeń już kilka minut po otwarciu przejazdu itd.

    Wie albo nie wie. A o korkach to już wie bardzo różnie, przeważnie słabo.

    > Ale czasem prowadzi "obok" trasy. Przykład: Warszawa, trasa S8 od mostu
    > Grota w kierunku Poznańskiej, na wysokości Babic każe wskakiwać na
    > przejazd przez światła z ul. Warszawską, a później znów wskakuje na trasę.

    To już chyba norma w tym programie, m.in. dlatego z niego zrezygnowałem.

  • 34. Data: 2015-12-07 12:47:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...

    >To jest w każdej nawigacji, tzn. nie znam takiej, w której tego nie
    >ma, za to
    >znam takie w których jest to lepiej zrobione.

    Ja pamietam, ze zawsze byl z tym klopot. Ale to jakies stare MapaMap
    itp z tanich nawigacji bylo. Przestalem używać, to o nowszych sie nie
    wypowiem.

    Natomiast z telefonow:
    -Yanosik ... ma "auto": "im wieksza predkosc, tym wiekszy obszar
    widoczny". Hm, mam wlaczony jak sie okazuje, a i tak dziala zle.
    -Osmand - dlugo trwalo zanim znalazlem, ma jak powyzej - zalezne od
    predkosci, tez dziala zle.
    -Be On Road, Mapfactor - niby maja, ale tez nie jestem zadowolony.

    >Wie albo nie wie. A o korkach to już wie bardzo różnie, przeważnie
    >słabo.

    Przede wszystkim aby wiedziec musi miec lacznosc. W przypadku
    smartfonu oczywista oczywistosc, w przypadku "zwyklej nawigacji" nie
    ma.

    >To już chyba norma w tym programie, m.in. dlatego z niego
    >zrezygnowałem.

    Norma niekoniecznie, ale czasem jej sie zdarza.

    J.

  • 35. Data: 2015-12-07 13:28:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-12-04 14:13, Bolko wrote:
    > Znajomy ostatnio pojechał do szpitala onkologicznego w Gliwicach.
    > zabładził GPS źle zaprowadził
    >Akurat dzisiaj tam bylem z navi BeOnRoad (a obecnie to Sygic).

    >3) Uparcie nie wybiera DTŚ tylko A4 w celu przemieszczenia się z
    >Gliwic do Katowic i odwrotnie bez względu na ustawienie opcji
    >autostrady.

    Z Wybrzeza Armii Krajowej 16 (15 nie zna) do Katowice Goreckiego 42
    prowadzi DTS.
    Moze twoj poczatek i cel jednak preferowaly autostrade ?

    >4) "skręć na 3-cim zjeździe" ale nigdy nie wiadomo czy liczyć drogi
    >gruntowe, wjazdy do śmietników itd.

    Slaska specyfika ? Na rondach raczej nie ma.

    I tu cenie AM, gdzie mam wczesniej automatyczny zoom i widze o ile mam
    skrecic.

    J.

  • 36. Data: 2015-12-08 21:33:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-07 o 12:47, J.F. pisze:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...

    > Przede wszystkim aby wiedziec musi miec lacznosc. W przypadku smartfonu
    > oczywista oczywistosc, w przypadku "zwyklej nawigacji" nie ma.

    Akurat od kilkunastu lat używam "zwykłej" AM - czyli Windows CE /
    Windows Mobile. I ona posiada mechanizmy live - oczywiście warunkiem
    jest połączenie z Internetem.

    Natomiast AM na Androida moim zdaniem jeszcze dużo brakuje w
    funkcjonalności względem wersji windowsowej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 37. Data: 2015-12-08 21:40:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-07 o 09:00, Alf/red/ pisze:

> [...]
    > http://www.automapa.pl/pl/biuro-prasowe/informacje-d
    la-prasy/gigantyczna-aktualizacja-adresow-w-polsce
    > (skok z 3 do 6 mln "jednym ruchem ręki").

    A właśnie nie punkty "dodawane", tylko immanentne. Cytat z Twojego linku:

    "Blisko 12 lat temu, jako pierwsza nawigacja na świecie AutoMapa
    udostępniła swoim użytkownikom precyzyjne adresy punktowe przypisane do
    konkretnych budynków w Polsce, które od razu stały się jej wyróżnikiem i
    niedoścignionym dla innych wzorcem."

    Tekst pochodzi z roku 2014 - czyli adresy punktowe w AM są nawet dłużej,
    niż myślałem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 38. Data: 2015-12-08 22:07:28
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-08 o 21:33, Adam pisze:
    > Natomiast AM na Androida moim zdaniem jeszcze dużo brakuje w
    > funkcjonalności względem wersji windowsowej.

    Windowsową miałem tylko kilka dni a do kilku tygodni mam na Androidzie.
    Jakoś nie zauważyłem braków. Co masz na myśli?

  • 39. Data: 2015-12-09 08:38:22
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 08.12.2015 o 21:40, Adam pisze:
    > A właśnie nie punkty "dodawane", tylko immanentne.

    Grr, ewidentnie nie chcesz zrozumieć.
    12 lat temu był Garmin, który miał adresy liniowe, oraz AM, która
    wprowadziła adresy punktowe. Możesz je więc nazywać immanentnymi. Ale
    one przecież były dodawane ręcznie, a nie urodziły się same. I pamiętaj
    także, że adres liniowy można zdefiniować gęściej, niż co kilka kilometrów.

    Takich punktów AM nazbierała sama (z terenu lub z gmin) jakieś 3 miliony
    do połowy 2014. Po czym kolejne 3 pobrała z danych państwowych, o czym
    komunikat cytowałem. Te same dane państwowe (6 mln) mogły się pojawić we
    wszystkich innych nawigacjach, jeśli tylko te chciałyby je poczyścić, bo
    trzeba. I byłyby to dane punktowe, które są obsługiwane także przez inne
    nawigacje od wielu lat.
    Czego nie kumasz?

    --
    Alf/red/

  • 40. Data: 2015-12-09 09:29:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup

    >Grr, ewidentnie nie chcesz zrozumieć.
    >12 lat temu był Garmin, który miał adresy liniowe, oraz AM, która

    Liniowe, czyli co - z dokladnoscia do ulicy ?
    12 lat ... 2003 ... troche juz nawigacji roznych bylo, nie tylko
    Garmin.
    Numerkow domow raczej nie mialy.

    >wprowadziła adresy punktowe. Możesz je więc nazywać immanentnymi.

    Immanentny, czyli co - niezmienny ? Nie ulegly zmianie pozniej ?

    >Ale one przecież były dodawane ręcznie, a nie urodziły się same. I
    >pamiętaj także, że adres liniowy można zdefiniować gęściej, niż co
    >kilka kilometrów.

    Ulica Piotrkowska nr 1-50, 51-100 itp ? Dziwne troche.

> [...]
    >państwowych, o czym komunikat cytowałem. Te same dane państwowe (6
    >mln) mogły się pojawić we wszystkich innych nawigacjach, jeśli tylko

    No, sami tez pewnie mieli problem, ktore zaimportowac, a ktore ze
    swojej bazy zostawic.

    J.