  • 1. Data: 2006-11-11 19:40:19
    Temat: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Witam.

    Mam takie pytanie odnośnie jakości usług oferowanych przez Internet
    Partners i jakości obsługi klientów sieci korzystających z ich łącz. Mój
    dostawca korzysta z łącz IPartners. W ostatnim tygodniu dwa razy
    zdarzyło się, że na adresach IP należących do GTS znikała większość
    pakietów i lagi były ogromne (odpowiedzi w dziesiątkach tysięcy
    milisekund). Znajomi z różnych części kraju robili traceroute do
    końcówki mojej sieci i na tych samych adresach w sieci znikały pakiety.
    pisałem do Supportu GTS i oczywiście odpisali, że u nich jest wszystko
    OK-ej, że urządzenia sieciowe działają poprawnie i w ogóle jest super.
    Dlatego pragnę spytać czy w ostatnim czasie obserwowaliście jakieś
    awarie, usterki w pracy łącz z GTS i jaka macie opinię na temat obsługi.
    Oni nie chwalą się tak jak TP na Komunikatach o awariach, więc chciałbym
    po prostu zweryfikować czy rzeczywiście jest tak dobrze u nich jak
    piszą. Zaczynam żałować, że mój provider zrezygnował z łącz ATMAN-a.

    Pozdrawiam,

    Krystian

  • 2. Data: 2006-11-11 19:45:36
    Od: Daniel <d...@d...poczta.fm>

    Krystek wrote:
> [...]
    > po prostu zweryfikować czy rzeczywiście jest tak dobrze u nich jak
    > piszą. Zaczynam żałować, że mój provider zrezygnował z łącz ATMAN-a.

    Generalnie wszelkie info o większych awariach i pracach planowanych
    można znaleźć na ich stronie.
    Odnośnie jakości usług to zdarzają im się mniejsze i większe wpadki, ale
    ja jestem zadowolony. Od pewnego czasu nawet dzwonią, że coś nie działa itd.

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 3. Data: 2006-11-11 21:13:24
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Krystek napisał(a):
> [...]
    > dostawca korzysta z łącz IPartners. W ostatnim tygodniu dwa razy
    > zdarzyło się, że na adresach IP należących do GTS znikała większość

    co znaczy znikały pakiety ? straty ? może po prostu routery nie
    odpowiadały na pingi, ale reszta śmigała ... ?

    jeżeli wogóle były przerwy to możliwe przyczyny:

    1. przeciążone łącze Twojego "dostawcy"
    2. jeżeli ma bgp, to może jego router bgp coś szalał i trasy się
    rozgłaszały niepoprawnie.

    napisz cos więcej, bo to może nie być problem samego gts, ale twojego
    dostawcy. masz więcej łącz ? bgp ? kto jest dostawcą? jak się objawiały
    problemy ? nie masz zapchanego maksymalnie łacza itp ?

    wojtek

  • 4. Data: 2006-11-12 00:19:03
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Krystek napisał:
    > Witam.
    > Mam takie pytanie odnośnie jakości usług oferowanych przez Internet
    > Partners i jakości obsługi klientów sieci korzystających z ich łącz.

    Generalnie w GTS nie ma się czego przyczepić, ostatnio zdarzyła im się
    idiotyczna wpadka na naszym punkcie styku, ale to naprawdę rzadkość.

    Pytasz o jakość obsługi klientów sieci korzystających z ich łącz. A co ma
    piernik do wiatraka? Jak ktos kupi dajmy na to 4 Mb/s do zasilania osiedówki
    na 500 użuszkodników, to nie będzie to dobrze działać, a winnym nie będzie
    dostawca łącza. Nie wyobrażam sobie, żebym odpowiadał za jakość obsługi
    klientów detalicznych zapiętych w osiedlówkach korzystających z naszych
    łącz, mimo, że staram się włascicieli tych osiedlówek odrobinę dyscyplinować
    i jak im się łącze regularnie zaczyna nasycać, to proponuję renegocjację
    kontraktu na podwyższenie przepływności.

    --
    TOM
    ORG-PGiw1-RIPE

  • 5. Data: 2006-11-12 00:55:47
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    crazy bejbi napisał:

    > co znaczy znikały pakiety ? straty ? może po prostu routery nie
    > odpowiadały na pingi, ale reszta śmigała ... ?

    Sieć osiedlowa CSK.pl na kilkuset użytkowników. To znaczy na moim
    osiedlu jest tylu. A oni teraz pół miasta obsługują a także zdaje się
    Suwałki. Łącze wiem, że od IPartners, bo sam pisałem do admina sieci,
    żeby umożliwili swoim userom m.in. korzystanie z serwera niusów IP.

> [...]
    > dostawcy. masz więcej łącz ? bgp ? kto jest dostawcą? jak się objawiały
    > problemy ? nie masz zapchanego maksymalnie łacza itp ?

    Łącza nie zapycham, nie mam eMule i innych takich. W ogóle nie używam. Z
    reguły łącze chodzi stabilnie, nic się nie tnie, ale właśnie w ostatnim
    tygodniu dwa razy szwankowało i jak znajomi robili traceroute z różnych
    miejsc w Polsce do NAT-a, przez którego moja sieć wychodzi na świat to
    za każdym razem na maszynie z IP Internet Partners pakiety szły "w
    kosmos" i były olbrzymie straty.

    K.

  • 6. Data: 2006-11-12 00:55:49
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Tomasz Śląski napisał:
> [...]
    > osiedlówek odrobinę dyscyplinować i jak im się łącze regularnie zaczyna
    > nasycać, to proponuję renegocjację kontraktu na podwyższenie

    No hej, to to ja rozumiem. Chodziło mi o to, gdy na 100% wiesz, że coś u
    dostawcy padło (masz potwierdzenie z kilku różnych źródeł) to czy nie
    starają się Ci wciskać kitu, że u nich jest OK a przyczyny szukaj u siebie.

    K.

  • 7. Data: 2006-11-12 01:58:12
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <m...@u...inds.pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):
> [...]
    > nasycać, to proponuję renegocjację kontraktu na podwyższenie przepływności.

    eee tam... majac np. 1000 userow za pomoca p2p to i 155mbit zapchaja...
    dobrze zrobiony QoS pozwoli przy zabitym pod korek laczu na plynna prace
    wszystkich uslug

  • 8. Data: 2006-11-12 01:59:17
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <m...@u...inds.pl>

    Krystek napisał(a):
    > No hej, to to ja rozumiem. Chodziło mi o to, gdy na 100% wiesz, że coś u
    > dostawcy padło (masz potwierdzenie z kilku różnych źródeł) to czy nie
    > starają się Ci wciskać kitu, że u nich jest OK a przyczyny szukaj u siebie.

    ehh.... a bierzesz pod uwage ze jakis router ma limit pakietow ICMP na
    sekunde na ktore odpowiada?

  • 9. Data: 2006-11-12 10:01:34
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > ehh.... a bierzesz pod uwage ze jakis router ma limit pakietow ICMP na
    > sekunde na ktore odpowiada?

    z tego co zrozumiałem jego problem to pakiety lecą w trybuny na którymś
    routerze GTSu i dalej już NIC nie odpowiada.
    Więc limit odpowiedzi na ICMP nie ma tutaj nic wspólnego.

    GTSowi zdażają się często fuck-upy ze względu na częstą prowizorke w
    węzłach,
    ale to zdaje się nie jest tylko ich problem.

    Marcin

  • 10. Data: 2006-11-12 22:21:25
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    Dnia 2006-11-11 20:40, Użytkownik Krystek napisał:
    > W ostatnim tygodniu dwa razy
    > zdarzyło się, że na adresach IP należących do GTS znikała większość
    > pakietów i lagi były ogromne

    Potwierdzam. Choć GTS traktujemy jako "awaryjne" łącze (czytaj: używane
    jest dość rzadko), ale jak już ruch jest przez GTS, to faktycznie
    opóźnienia są ogromne (i dlatego jest to to zapasowe, a nie podstawowe
    łącze).
    Ping ICMP jak i TCP do kolejnych hostów, pokazuje straty pakietów i ping
    > 300ms na węzłach GTS. Dodam, że do hosta docelowego również ping
    wynosi ponad 300ms i również są straty.
    Po zgłoszeniu do helpdesku ich, potwierdzają zazwyczaj problemy i
    starają się je usuwać.

    Ostatnia zarejestrowana przeze mnie awaria z 3-4 listopada.
    Wówczas ping wyglądał tak (wycinek):
    #v+
    Loss% Snt Last
    Avg Best Wrst StDev
    5. taro-wawa1-at-1-2-0-35.net.ipartners.pl 0.0% 174 10.3
    12.2 5.5 202.9 24.1
    6. plwaw3-so-5-0-0-0.net.ipartners.pl 56.6% 174 217.9
    225.3 200.7 409.9 32.4
    7. 217.6.48.137 0.0% 174 201.1
    227.1 197.3 427.2 33.2
    #v-
    W tym samym czasie host docelowy miał opóźnienia właśnie ponad 300ms.

    Jacek