  • 1. Data: 2010-06-16 19:20:20
    Temat: Garaż - czego unikać ?.
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Przepraszam za temat trochę nie samochodowy.
    Budujemy na osiedlu garaże. Do tego chcemy bramy, wybraliśmy segmentowe,
    z napędem elektrycznym.
    Ja wiem, że pytanie "co polecacie" jest zbyt ogólne.
    Dlatego zapytam - czego unikać, jakich producentów bram i napędów unikać ?.
    Rozrzut cenowy miedzy napędem np. z Castoramy i z firmy to ponad 1000 zł.
    Z bramami podobnie.
    Jednak wszystkie mają gwarancje na 2 lata.

    Pozdrawiam
    WW

  • 2. Data: 2010-06-17 07:15:08
    Temat: Re: Garaż - czego unikać ?.
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    WW pisze:
> [...]
    > Z bramami podobnie.
    > Jednak wszystkie mają gwarancje na 2 lata.

    Te garaże to jednostanowiskowe ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2010-06-17 07:18:30
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-06-17 07:15, PeJot pisze:

    > Te garaże to jednostanowiskowe ?

    Budujemy 7 oddzielnych garaży jako jeden budynek. Tak więc bedzie to 7
    oddzielnych bram.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 4. Data: 2010-06-17 08:08:21
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    WW pisze:

    > Budujemy 7 oddzielnych garaży jako jeden budynek. Tak więc bedzie to 7
    > oddzielnych bram.

    To trochę upraszcza temat. Mam auto w garażu na 25 stanowisk i brama
    wysiada regularnie raz na 2-3 lata. Nie wiem czy przy indywidualnej
    bramie trwałość jest kluczową sprawą.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2010-06-17 08:25:14
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-06-17 08:08, PeJot pisze:

    > To trochę upraszcza temat. Mam auto w garażu na 25 stanowisk i brama
    > wysiada regularnie raz na 2-3 lata. Nie wiem czy przy indywidualnej
    > bramie trwałość jest kluczową sprawą.

    To jest właśnie jeden z tematów do przemyślenia. Brama będzie używana
    kilka razy w tygodniu.

  • 6. Data: 2010-06-17 08:30:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Jun 2010 08:25:14 +0200, WW wrote:

    >To jest właśnie jeden z tematów do przemyślenia. Brama będzie używana
    >kilka razy w tygodniu.

    Tak czy inaczej - jesli "elektryczna" - to zeby dalo sie ta elektryke
    wylaczyc i obsluzyc recznie.

    Przyjdzie powodz, prad wylacza, i nawet nie bedzie mozna autem uciec
    :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-06-17 08:37:21
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-06-17 08:30, J.F. pisze:

> [...]
    > wylaczyc i obsluzyc recznie.
    >
    > Przyjdzie powodz, prad wylacza, i nawet nie bedzie mozna autem uciec

    Cenna uwaga. Te napędy od środka mają taki sznurek do odblokowywania,
    ale jak od zewnątrz, to nie wiem.

  • 8. Data: 2010-06-17 08:46:30
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik WW napisał:

    > Cenna uwaga. Te napędy od środka mają taki sznurek do odblokowywania,
    > ale jak od zewnątrz, to nie wiem.
    W Katowicach na jednym z nowych osiedli w tamtym roku bez problemu zlodzieje otwarli
    (nawet nie
    bardo uszkadzajac bramy a mechanizmy nadal dzialaly) wlasnie takie drzwi/bramy w
    kilku/kilkunastu
    garazach umieszczonych pod mieszkaniami (zrobili to bardzo szybko i cicho).
    Poznikaly, kola, felgi,
    rowery i chyba 2 auta. bo do czegos trzeba bylo fanty zapakowac. Wiec otwarcie tego
    to zadem wiekszy
    problem.
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 9. Data: 2010-06-17 08:57:55
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    WW pisze:
    > Ja wiem, że pytanie "co polecacie" jest zbyt ogólne.

    podstawowa kwestia to taka, żeby brama po otwarciu i stelaż po jej
    zamknięciu nie ograniczały przestrzeni wewnątrz garażu. Ja popełniłem
    ten błąd, i gdyby nie głębokość garażu 7-8m to bym miał problem, bo auta
    bym nie mógł podnosić. Najlepsze są bramy nie wiem jak się to nazywa ale
    takie zwijane.

    --
    krzysiek82

  • 10. Data: 2010-06-17 09:57:03
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-06-17 08:46, Gabriel'Varius' pisze:

> [...]
    > Poznikaly, kola, felgi, rowery i chyba 2 auta. bo do czegos trzeba bylo
    > fanty zapakowac. Wiec otwarcie tego to zadem wiekszy problem.

    To kolejny temat do przemyśleń.
    Jestem po kilku rozmowach z dystrybutorami i tylko jeden oferuje rygle
    zamykające. Wszyscy pozostali uważają że trzymanie automatu wystarcza.
    Ja nie jestem o tym przekonany.