eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 1. Data: 2010-11-08 11:02:00
    Temat: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
    Od: "czeslaw" <b...@l...com>

    Wiem ze temat był wałkowany. I wiem ze w mojej Astrze F samochoód na lpg
    przestaje gasnac (jak sie zatrzymuje lub zwalniam przy skrecaniu w lewo) gdy
    zdejmie się gumowy łacznik łączący kratkę z przodu auta z wlotem do filtra
    powietrza. Tyle ze zanim to zrobię chciałem się upewnić czy nie ma innych
    rozwiązań - np umiejętne operowanie zmianą biegów i pedałem gazu albo
    naprawa jakiejś usterki. Bo zauważyłem że bardzo dobrze mi się jezdzi na
    benzynie jak ten łacznik gumowy jest założony i na gazie też nieźle ale
    tylko na trasie. Poza tym czy takie zdjęcie łącznika (ktorym zapewne
    powietrze jest "bardziej" wtłaczane do silnika prze to ze jest skierowany do
    kierunku jazdy) moze miec negatywne konsekwencje dla trwałości silnika w
    dłuższym okresie czasu?



  • 2. Data: 2010-11-08 15:09:34
    Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-08 11:02, czeslaw pisze:
    > Wiem ze temat był wałkowany. I wiem ze w mojej Astrze F samochoód na lpg
    > przestaje gasnac (jak sie zatrzymuje lub zwalniam przy skrecaniu w lewo) gdy
    > zdejmie się gumowy łacznik łączący kratkę z przodu auta z wlotem do filtra
    > powietrza. Tyle ze zanim to zrobię chciałem się upewnić czy nie ma innych
    > rozwiązań - np umiejętne operowanie zmianą biegów i pedałem gazu albo
    > naprawa jakiejś usterki. Bo zauważyłem że bardzo dobrze mi się jezdzi na
    > benzynie jak ten łacznik gumowy jest założony i na gazie też nieźle ale
    > tylko na trasie. Poza tym czy takie zdjęcie łącznika (ktorym zapewne
    > powietrze jest "bardziej" wtłaczane do silnika prze to ze jest skierowany do
    > kierunku jazdy) moze miec negatywne konsekwencje dla trwałości silnika w
    > dłuższym okresie czasu?

    Po pierwsze z objawów wnioskuję że masz instalację I lub II generacji.

    Takie skierowanie dolotu zmienia ciśnienie podawanego co jest szczególnie
    odczuwalne na wolnych obrotach. Gdy jedziesz szybko i wysprzęglisz, skład
    mieszanki może być zupełnie inny niż gdy stoisz. Dostrojenie do tych zmian
    typowej instalki I - IIg jest bardzo trudne. Tak naprawdę jest to możliwe
    chyba tylko przy instalacji z podłączoną tzw. kompensacją (rzadkość).

    Drugi efekt - nie związany z dolotem - to zubażanie bądź wzbogacanie
    mieszanki w czasie skrętu, ew. przyspieszania bądź hamowania - chodzi
    o dodatkowe siły działające na membranę reduktora w zależności od
    chwilowego przyspieszenia, oraz orientacji w jakiej jest zamontowany.
    Z tym też niewiele zrobisz, choć można trochę wyoptymować to i owo.

    Moje rady:
    - końcówka ssąca dolotu w miejsce, w którym nic nie dmucha (stałe ciśnienie)
    - wyregulować wolne obroty nie na "oszczędnie" tylko prawidłowo, na lambda=1.0,
    w ten sposób chwilowe zubożenie lub wzbogacenie np. przy skręcie zmieści się
    w tolerancji i silnik nie powinien gasnąć.
    lub
    - zmienić na IV generację

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 3. Data: 2010-11-08 16:19:42
    Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
    Od: "czeslaw" <b...@l...com>


    Użytkownik "Jakub Witkowski" >
    > Moje rady:
    > - końcówka ssąca dolotu w miejsce, w którym nic nie dmucha (stałe
    > ciśnienie)
    > - wyregulować wolne obroty nie na "oszczędnie" tylko prawidłowo, na
    > lambda=1.0,
    > w ten sposób chwilowe zubożenie lub wzbogacenie np. przy skręcie zmieści
    > się
    > w tolerancji i silnik nie powinien gasnąć.
    > lub
    > - zmienić na IV generację

    Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną?



  • 4. Data: 2010-11-08 17:07:36
    Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
    Od: "Bialy" <w...@o...pl.wytnij>

    czeslaw napisal:

    | Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną?

    Znajomy niedawno montował do 2.0 8V Staga300, więc chyba się da :)

    --
    Bialy | GG:1092403


  • 5. Data: 2010-11-08 20:34:38
    Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-08 16:19, czeslaw pisze:

    > Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną?

    Nie ma żadnych problemów.
    Ilość zaworów nie ma znaczenia.



  • 6. Data: 2010-11-09 21:14:57
    Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 8 Nov 2010 16:19:42 +0100, czeslaw napisał(a):

    >
    > Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną?

    Tak albo nie. To, ile silnik ma zaworów nie jest żadną przesłanką.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 7. Data: 2010-11-09 21:15:20
    Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 08 Nov 2010 20:34:38 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    >> Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną?
    >
    > Nie ma żadnych problemów.

    Taaa? A jako to gaźnik jeszcze?


    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 8. Data: 2010-11-09 22:28:48
    Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
    Od: "czeslaw" <b...@l...com>


    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <>
    >>
    >> Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną?
    >
    > Tak albo nie. To, ile silnik ma zaworów nie jest żadną przesłanką.

    Jednopuntowy wtrysk paliwa



  • 9. Data: 2010-11-09 23:44:17
    Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 9 Nov 2010 22:28:48 +0100, czeslaw napisał(a):

    >>> Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną?
    >>
    >> Tak albo nie. To, ile silnik ma zaworów nie jest żadną przesłanką.
    >
    > Jednopuntowy wtrysk paliwa

    To zależy od sterownika. Ale IMO szkoda pary, wystarczy dobra instalacja II
    generacji z dobrym sterownikiem. Osobiście polecam KME Bingo-M.
    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 10. Data: 2010-11-10 00:16:12
    Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-09 21:15, Adam Płaszczyca pisze:
    > Dnia Mon, 08 Nov 2010 20:34:38 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >>> Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną?
    >>
    >> Nie ma żadnych problemów.
    >
    > Taaa? A jako to gaźnik jeszcze?

    Pytanie nie było o gaźnik a o "silnik typu 8V".
    Co do samego gaźnika to wiem że również można tam wstawić instalacje
    sekwencyjną, chociaż na pewno trzeba będzie też dołożyć wtedy też
    przepływomierz, być może również lambdę.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: