  • 1. Data: 2010-03-10 12:34:41
    Temat: Gdzie kupić ATmega324A, ew. jaki zamiennik?
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    Witam,

    Na co dzień najczęściej w swoich projektach
    stosuję mikrokontroler Atmel ATmega32A.
    Jednak do nowego przesięwzięcia potrzebuję
    układ, który umożliwiałby obsługę dwóch
    portów szeregowych. Ponadto będę korzystał
    z SPI. Z oferty Atmela wybrałem układ
    ATmega324A (ew. 324PA), gdyż posiada dwa
    UART-y, SPI, jest w PDIP 40 oraz ogólnie
    w miarę przypomina to, do czego jestem przyzwyczajony.
    Jednak wstępne Googlowanie nie pozwoliło
    mi odnaleźć w praktyce sklepów, gdzie można
    by taki układ zakupić w Polsce.
    Z tego względu zwracam się do Was z pytaniem,
    czy wiecie, gdzie można w Polsce kupić ATmega324A
    (ew. 324PA)?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Robbo

  • 2. Data: 2010-03-10 12:45:23
    Temat: Re: Gdzie kupić ATmega324A, ew. jaki zamiennik?
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Robbo pisze:

    > Z tego względu zwracam się do Was z pytaniem,
    > czy wiecie, gdzie można w Polsce kupić ATmega324A
    > (ew. 324PA)?

    A musi być wersja A i w DIPie? Bez literki A i w obudowie tqfp są w TME,
    seguro, kamami.

  • 3. Data: 2010-03-10 12:50:18
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > by taki układ zakupić w Polsce.
    > Z tego względu zwracam się do Was z pytaniem,
    > czy wiecie, gdzie można w Polsce kupić ATmega324A

    TME ma ATmega324P, ale nie w DIP
    Seguro ma ATmega324PV, ale także nie w DIP
    Farnell ma różne wersje w różnych cenach ;)
    http://pl.farnell.com/jsp/search/browse.jsp;jsession
    id=RYQMJVAD0CPJ2CQLCIQZNFQ?N=0&Ntk=gensearch_001&Ntt
    =ATmega324&Ntx=mode+matchallpartial&suggestions=fals
    e&ref=globalsearch&_requestid=427297

    Konop

  • 4. Data: 2010-03-10 12:57:28
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > A musi być wersja A i w DIPie? Bez literki A i w obudowie tqfp są w TME,
    > seguro, kamami.

    W Seguro nie ma "bez A", jest "bez A ale z V" :P.. czyli 324PV... zrobił
    się Atmelowi mały bałagan z tymi nazwami... generalnie, P to były
    niegdyś proce zasilane od 2,7V i chodzące do 20MHz... miały wersje PV,
    które chodziły od 1,8V ale tylko do 10MHz... Nowsze proce mają
    oznaczenie PA, są raczej zgodne z poprzednikami, mają jednak pare nowych
    "ficzerów", chodzą do 20MHz i mogą być zasilane od 1,8V... oczywiście
    nigdy nie da się osiągnąć pełnej prędkości przy minimalnym napięciu
    zasilania... ALE... na przykład:
    Był proce 48P, 88P, 168P oraz ich wersje V, zgodne z tym co napisałem...
    Kiedy przeszli na nowsze wersje, stworzli:
    48PA, 88PA i 168PA. Dodali też wersję z 32kB Flash, która jest
    identyczna z wersjami PA, ale nazywa się 328P ;P... co sugerowałoby, że
    bliżej jej do starszych wersji tych układów, a jednak nie...

    Konop

  • 5. Data: 2010-03-10 13:18:30
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    Właśnie widzę, że muszę przejść w tym
    przypadku na TQFP.

    Robbo

  • 6. Data: 2010-03-10 13:24:12
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    Wezmę chyba ATmega644PA.
    Co prawda tylko TQFP jest dostepny
    w Seguro, ale ma to, czego potrzebuję:
    - prędkość >= 16MHz
    - 2x USART
    - SPI
    - ADC (zapomniałem wcześniej napisać, że to też mi potrzebne)

    Dzięki za pomoc.

    Robbo

  • 7. Data: 2010-03-10 18:20:04
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Robbo" <n...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > - 2x USART
    > - SPI
    > - ADC (zapomniałem wcześniej napisać, że to też mi potrzebne)

    Może coś takiego cię zainteresuje:

    http://sklep.avt.pl/p/pl/486824/uklad+scalony+atmega
    644p-20pu+isp-mc+avr+mcu+64k+flash+4k+ram+644.html

    . Peripheral Features

    - Two 8-bit Timer/Counters with Separate Prescalers and Compare Modes

    - One 16-bit Timer/Counter with Separate Prescaler, Compare Mode, and
    Capture Mode

    - Real Time Counter with Separate Oscillator

    - Six PWM Channels

    - 8-channel, 10-bit ADC

    Differential mode with selectable gain at 1x, 10x or 200x

    - Byte-oriented Two-wire Serial Interface

    - Two Programmable Serial USART

    - Master/Slave SPI Serial Interface

    - Programmable Watchdog Timer with Separate On-chip Oscillator

    - On-chip Analog Comparator

    - Interrupt and Wake-up on Pin Change

    http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/80
    11S.pdf

  • 8. Data: 2010-03-10 18:49:43
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    > Może coś takiego cię zainteresuje:
    >
    > http://sklep.avt.pl/p/pl/486824/uklad+scalony+atmega
    644p-20pu+isp-mc+avr+mcu+64k+flash+4k+ram+644.html

    To jest rzeczywiście interesujące dla mnie rozwiązanie. Dzięki.
    Ja szukałem w tabelce na stronie Atmela
    (http://atmel.com/dyn/products/param_table.asp?famil
    y_id=607&OrderBy=part_no&Direction=ASC)
    i tam tego nie ma! Jest co prawda 644P automotive, ale w innej obudowie.

    Robbo

  • 9. Data: 2010-03-10 18:53:23
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    A dlatego go nie ma, bo nie jest zalecany do nowych
    projektów.

    Robbo

  • 10. Data: 2010-03-10 19:07:02
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > A dlatego go nie ma, bo nie jest zalecany do nowych
    > projektów.
    > Robbo

    Nie no zalecany jest, tylko że z literką 644PA

    To tak samo jak z eepromami I2C. AT24C1024 jest nie zalecany, ale AT24C1024B
    już jak najbardziej. A różnica między nimi tylko taka, że ten z literką B
    1.000.000 cykli zapisu wytrzymuje (a jego poprzednik 10x mniej) i dwie linie
    adresowe mu przybyły, które poprzednio były NC.

    A 644P bardzo fajny scalaczek - do 20 MHz chodzi i 2x więcej pamięci od
    ATMEGI32 posiada.